Nvidia probleem BSOD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290406

Topicstarter
Ik krijg om de haverklap bluescreens.
Afbeeldingslocatie: http://thewinforums.com/uploads/monthly_02_2007/post-6447-1170708158.jpg
Nu heb ik op google naar oplossingen gezocht, maar vond antwoorden als; Koop een nieuwe kaart, leg hem in de over zodat de soldeerpunten goed hechten.. enzovoorts.
mijn pc is een Packard Bell iXtreme D6132

Hoe kom ik van die vervelende bluescreens af? ik kan nu maar 5min op de pc werken en dan is het alweer voorbij met de pret en moet ik opnieuw opstarten. :?

Wie o wie verlost mij van dit probleem?

Thanks in advance!,

Aeromaxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hmmm 5 min met de pc werken en dan een BSOD klinkt volgens mij als een niet goed werkende driver
of een te warm geworden video kaart

denk dat optie 1 simpel op te lossen is door op een (goed) werkende pc de meest recente drivers te downloaden van www.nvidia.com op cd/usb stick zetten en proberen in die 5 min die je hebt hem te installeren

optie twee is lastiger maar packardbell staat er om bekend niet de meeste aandacht te steken in goede koelers, airflow of cable management
dus wat je kan doen is de kast op te maken bij packard bell vaak een klein zwart knopje aan de linker achterkant van de kast omhoog of naar beneden dan de zijkant eraf duwen
kan dan goed of alles naar behoren zit aangesloten denk hier aan

alle voedings kabels bijvoorbeeld als je een beetje video kaart hebt dan loopt er ook naar je video kaart een voedings kabel kijk of deze goed vast zit
en kijk of alle ventilators goed draaien doe dit eventueel door met de zijkant open de pc aan te zetten
mocht de koeler van de video kaart niet draaien is het logisch dat hij steeds uitgaat omdat hij dan te warm wordt

succes en hoop dat ik je met mijn info kon helpen

mocht iemand anders een goed idee hebben of heb ik iets fout verbeter me gerust :)

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290406

Topicstarter
ook bij een koude boot heb ik er last van, dus het is geen warmte probleem. ook alle stekkers heb ik nagelopen omdat ik dacht dat de kaart niet goed in het slot zat. maar niks aan te zien/vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Ja een vriend van me heeft er ook last van.. ik had laatst ook die BSOD, maar pas 1x gehad toen Counter Strike Source op zijn bek ging. Bekend probleem in ieder geval. Wat hij gedaan heeft, laptop opsturen voor reparatie

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
voor je hem opstuurd kan je nog een ding proberen een andere video kaart dan wel van nvidia om driver problemen te voorkomen maar als je zelf of misschien iemand kent die jou even voor een paar uur een video kaart kan lenen en deze dan installeert om te kijken of het dan nog is dan heb je er eigenlijk bijna alles aan gedaan dus dan op naar PB service center

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4