voeding probleem stekker veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb het volgende probleem,

Ik ben bezig met een pc in de auto te gaan maken dus heb ik een m2 atx voeding gekocht http://resources.mini-box...WR-M2-ATX-manual-engl.pdf

De computer die ik ervoor gebruik is een hp D530U 2,4ghz ik heb gelezen dat dat ook een atx voeding is.

Nu trek ik de computer los en wat blijkt zijn andere stekkers...

het gaat om deze voeding:

http://lh4.ggpht.com/_Ow0...Iy7iEPmw/s720/10A_IMG.JPG

Er zit dus een 1x 10 polige en 1x 8 polige stekker aan,

Kan ik nu mijn andere atx stekker die bij de m2 voeding zit aan passen dat die er wel op wil of gaat dat niet goed komen?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen,

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar je voor moet zorgen is dat de pinout overeenkomt en dat de voeding die je daar hebt gebruikt maakt van de reguliere poweron zoals die op een normale ATX voeding zit. Als dat het geval is dan zou je de stekkers gewoon aan moeten kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, hoe bedoel je precies met de pinout :/ ik snap het zo niet helemaal sorry.

En hoe kom ik er achter dat de m2 atx reguliere poweron heeft?

Op een normale computer zou je hem zo aan kunnen sluiten behalve op hp weer |:( haha.

Alvast bedankt

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De pinout is de manier waarop de draden in de stekker zitten. Die moet je als eerst achterhalen (zeker als de kleuren niet overeenkomen. Je kunt er vanuit gaan dat zwart ground is, geel 12V en rood 5V, maar het kan altijd afwijken). En als je deze pinout weet dan kun je kijken of er een reguliere poweron pin aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik ging ervan uit dat de kleuren het zelfde waren .. de kleuren die in de 2 stekkers zitten komen namelijk ook allemaal voor in de grote atx stekker..

ik mag aan nemen dat geel toch echt 12v en rood 5 volt is anders krijgt mijn hd die erin zit ook andere spannings waardes via de molex stekker toch..

ik kan ook niks vinden over het moederbord of iets over de pen bezitting van die voeding die erin zit op internet

Maar ik moet dus eerst op de pennen gaan meten of iets?

sorry als ik het nog niet snap

Alvast bedankt groetjes

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik zo kijk, zit er in de hp geen grijze draad.. dus de pwr oke draad... en ik zou nog een keer 2x geel moeten overbruggen omdat ik er daar 2 van tekort kom... ik denk dat die voor het voeden zijn van de slim cdrom gok ik.. maar als die grijs er niet aangesloten kan worden kom ik niet verder of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die grijze draad kijkt of de spanning stabiel is... voor de 3 en 5volt zoals ik begrijp.. maar deze zit dus niet op het mb van de hp, kan ik die aan de massa leggen of houd het gewoon op?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou niet zomaar kabels aan een massa knopen. Probeer het eerst eens zonder die lijn, het is maar een datalijntje, met een beetje mazzel negeert je voeding het ding (of hij is er juist compleet van afhankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, oke dus gewoon de draad kleuren op die plek monteren en eens kijken wat die doet.. begrijp ik het zo goed? maar stel dat die werkt zonder de grijze draad, kan het dan geen kwaad verder?

alvast bedankt,
Pagina: 1