• DamianW
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-01 20:04
Ik heb laatst een nieuwe headset gekocht: steelseries siberia v2, Het geluid werkt prima, alleen de microfoon werkt niet naar behoren, niemand hoort me en ze kunnen alleen een beetje gekraak en mij heel slecht horen.. Dat kan alleen met een boost van 30 dB... kan iemand zeggen wat ik moet doen.. want het ligt niet aan de headset neem ik aan want hij is nu 2 dagen oud..

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen en dat mijn microfoon wel naar behoren werkt. Het is niet alleen met voiceprogramma's maar ook in windows en met audacity...

Alvast bedankt.

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:18
Heb je ook informatie over de geluidskaart/chip?

• DamianW
realtek audio onboard

moederbord = p35-ds3r

• DamianW
ALC889A Enables a Superior Audio Experience

Excellent Audio Performance
High-performance DAC (Digital-Analog Converter) with 106 dB Signal-to-Noise ratio playback quality, designed especially for Windows Vista Premium PCs.

Blu-ray Full Rate Audio Support
The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support Blu-ray formats for an exhilarating home theater entertainment experience.

7.1+2 Channel High Definition Output
The ALC889A provides support for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo output (multiple streaming) through the front panel stereo outputs.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

Reptile209

- gers -

Je hebt toch hopelijk niet per ongeluk je mic plug in de Line In gedaan hè? Heb je de mogelijkheid om de mic even op een andere PC te testen en/of om een andere mic op jouw PC aan te sluiten? Dan krijg je al wat meer info waar het mis zou kunnen gaan.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• DamianW
nee me oude headset 5hv2 werkte wel gewoon + microfoon en geeft perfect geluid.. op laptop deed die het ook niet.. ik draai hetzelfde os, namelijk windows 7 64bit.

systeemspecs zijn: p35-ds3r
8800gtx
2 gb ram ( ja weet het... 64bit.. maar draait prima;p)
250gb hd en 320 gb hd
e6750 2.66ghz

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Dan zijn we er toch? Tenzij je ergens een demp- of kuch-knopje ingedrukt hebt op het headsetje, is 'ie stuk. Hij doet het namelijk niet op twee PC's waarop een andere microfoon het wèl doet.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• DamianW
nee want met boost van 30 db hoor ik mezelf wel heel zacht en met veel ruis... ik test hem zodadelijk even op een laptop met xp..en hij deed het wel heel even toe ik hem net had en op skype ging

• DamianW
niemand heeft hier een verklaring voor?

• DamianW
oke, na het inpluggen in een windows xp laptop doet die het op mijn pc ook weer voor een tijdje..dit is echt raar...

• DamianW
is er nog iemand die deze topic leest?:P

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
(jarig!)
jawel, en daarom kan ik je ook vertellen dat je beter de edit knop kunt gebruiken dan elke keer achter elkaar berichten te posten ;)
je zegt dat hij na het proberen met xp 'een tijdje' doe opde win7 machine. wat versta je hier onder?

Desktop | Server | Laptop

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Klinkt haast als een brak contactje dat per ongeluk weer op zijn plaats is gevallen. Rammel de boel eens voorzichtig door elkaar en kijk eens of hij het dan juist wel of niet meer doet?

• DamianW
haha, ja kan begrijpen dat het irritant is maar dat komt omdat er dan plotseling iets verandert, en wil ik het gelijk posten, en dan komt het onder quick reply, zal er nu voorzichtiger mee omspringen...

Oke: het verhaal, de microfoon deed het niet meer op windows 7 pc, ik bedacht me toen laat ik het op een windows xp laptop proberen, en verdraaid daar deed die het, na een 2 minuten geskyped te hebben, ging ik weer naar mijn windows 7 pc, eenmaal aangesloten deed hij het hier ook.. maar na 5 minuten liet het ding mij weer in de steek. Toen ben ik weer terug gegaan naar de laptop met windows xp en toen weer rond de 4/5/6 minuten gepraat waar hij plots weer ophield. Daarna weer naar boven gegaan naar de andere en toen deed die het ook weer niet.

Op een ander forum krijg ik dit antwoord:

Format and it'll deffo work as any IT expert will tell you there's a definite correlation between formatting and the performance of audio peripherals.

Ik ga dus nu proberen om mijn pc te formateren en windows 7 er opnieuw op te zetten, hiermee hoop ik het probleem te verhelpen en anders gaat hij linea recta terug naar gcshop..

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
(jarig!)
Je zegt dat hij bij XP hetzelfde probleem vertoond (hij valt na 4/5/6 minuten weer weg zeg je net). Lijkt mij persoonlijk heel toevallig als je op beide systemen exact ditzelfde probleem hebt en het zou aan je installaties liggen. Persoonlijk zou ik eerder denken dat er, zoals Reptile209 zegt, sprake is van een los contactje o.i.d. Als het een nieuwe headset is zou ik eerst eens terug gaan naar de winkel.

Desktop | Server | Laptop

• DamianW
nou, na een clean windows install.. deed de microfoon het voor ongeveer een half uur, maar daarna weer hetzelfde probleem... enige wat ik geinstalleerd heb is:

Steam, Winrar, sounddrivers, graphicdrivers, msn, skype, avast, battlefield bad company 2, left 4 dead, left 4 dead 2, modern warfare 2, audiosurf..

Verder niks gedaan, en ook niet met instellingen gekloot. Ik moet nu toch echt wel concluderen dat het echt aan de microfoon ligt want het kan naar mijn inzien niet aan de bovenstaande programma's liggen of windows 7 zelf. ik ga de headset maar retourneren naar de webshop.

bedankt voor de suggesties allemaal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee