PC crash, vervolgens geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De afgelopen week heb ik een PC samengesteld en in elkaar gezet. Deze werkte prima, totdat ik de ATI drivers voor mijn kaart ging installeren. Toen liep(freeze, geen BSOD) het vast halverwege de installatie, na de reboot kreeg ik geen beeld meer. Het lijkt alsof het signaal van de GPU de monitor niet 'wekt', elke keer als ik me PC start, krijg ik het bericht 'DVI Power saving mode'. (Op het ander mobo werkt het scherm prima met de GPU)

Vervolgens had ik me nieuwe hdd opgehaald en deze erin gehangen - op de één of andere manier kreeg ik toen toch weer beeld en vervolgens weer Windows XP geinstalleerd - alles werkte weer prima totdat ik mijn GPU drivers weer ging installeren. Dit was vanaf dezelfde CD en dezelfde drivers als toen het de eerste keer gebeurde.

Gelukkig heb ik mijn oude PC nog, die nog prima werkt met alleen de nieuwe gpu. Uiteindelijk mobo aangemeld voor RMA, hier lag het probleem ook niet. Nieuwe hdd in mijn oude PC gehangen en geformatteerd in de hoop dat ik weer beeld zou krijgen, klinkt raar, maar moest het proberen.. Nu wil ik wel weer Windows erop knallen en vervolgens andere ATI drivers installeren om te zien of dat nou echt het probleem was, maar dit kan helaas niet omdat er geen beeld is.

Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

Laatste keer toen ik nog toegang had to bios draaide alles rond de 20-30C
1/2 RAM los gehad.
Andere (geforce)GPU, ook geen beeld.
Andere hdd, geen beeld.
De GPU werkt prima in mijn oude moederbord.
Bios reset
Ander PCI slot voor de GPU
Voeding werkt prima(?), aangezien hij al eerder heeft gedraaid met 4/4 fans.

Specs:

CPU: Intel Core I5 661 3.33 GHz, 2x 256kB , 4 MB, Boxed, Incl. Videochip (Zou dit het probleem zijn?)
Mobo: Asus P7P55 LX
RAM: Corsair TWIN3X2048-1333C9 2 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Monitor: LG LCD Monitor W2261V-PF 21.5 Inch / 54.6 Cm, 2 Ms
HDD: Samsung SpinPoint F1 1 TB 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
GPU: Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
PSU: HKC USP-5550 550W [USP-5550], misschien wat aan de matige kant - maar het zou genoeg moeten zijn(?).

Na een week vogelen zijn mijn ideeën op, en ik ben echt ten einde raad. Alvast bedankt voor enige hulp en sugggesties met dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Weet je heel zeker dat je voeding de GPU trekt? Als hij het neit trekt zou het een deel van de symptomen verklaren volgens mij. Eventueel zou je ook even een scherm op een andere manier aan kunnen sluiten. VGA poort of HDMI of iets dergelijks?

Je bent trouwens de hangen en opstartproblemen troubleshooter al bekeken? wellicht dat daar nog mogelijkheden tussen staan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Combinatie I5 661 en dat board had ik persoonlijk niet gedaan, want de I5 661 is eigenlijk bedoeld in combinatie met het Intel H55 chipset. Voordeel is dan bij een H55 chipset dat je de GPU van de Clarckdales kan gebruiken via de aansluitingen op het moederboard.

De I5 661 ( Clarckdale ) is alleen duurder omdat de clockfrequentie van de GPU hoger is als bv bij de i3 en andere i5 Clarckdales. Het kan dus goed zijn dat die combinatie de oorzaak ervan is dat de videokaart niet wil functioneren. Vermoedelijk dat je ook het GPU gedeelte van de cpu niet zal kunnen uitschakelen i.v.m. dat het een P55 chipset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor je reactie, Het moederbord omruilen voor een Intel H55 en het zou hiermee opgelost zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
i5 661 zou gewoon moeten functioneren in P7P55 LX volgens de Asus site.
Dus ik zou het vreemd vinden als de IGP en de PCI-E een conflict krijgen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht altijd, als de socket van CPU/Mobo maar matched en fabrikant z'n website zegt dat het compatible is - dan zit het wel goed. In de meeste gevallen is dit ook wel zo, waarom nu niet. Ik kijk toch weer richting die GCPU, vind het maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zag je even niet, @ Rupie

Voeding trekt de GPU wel, aangezien de GPU prima werkt in mijn oude mobo met dezelfde voeding. Het is het moederbord dat op een rare manier de CPU met geintigreerde GPU niet ondersteund of een conflict maakt met mijn externe GPU. Alles heeft het prima gedaan, totdat ik de ATI drivers ging installeren vanaf de CD.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb ook eens even gekeken op de Asus-site echter staat er bij het moederboard P7P55 LX alleen dat het geschikt is voor de i7 en i5, alleen staat er voor zover ik kan zien dus niet bij welk type i5. Dat is dus ook de verwarring omdat je nu die i5 en i3 Clarckdales hebt die afwijkend zijn van de "normale" i5.

Persoonlijk raad ik je dus aan toch dit board wat je nu hebt om te ruilen voor een H55 want het probleem schuilt hem denkelijk erin dat toch in eerste instantie de gpu van de processor zelf aangesproken word. Alleen ontstaat dan het probleem dat het P55 chipset dit niet ondersteund en vandaar dat ie dan ook ermee stopt en niet vanzelf dan richting externe gpu gaat.

Vind het persoonlijk ook een beetje vaag dat er dan niet een mogelijkheid evenzogoed binnen het P55 chipset bestaat om de interne gpu op de cpu uit te kunnen schakelen. Maar dit probleem wist zelfs mijn lokale pc-boer geeneens dat je dus niks hebt aan een moederboard met H55 chipset in combi met bv een i5 750. Er zitten dan wel monitoraansluitingen op maar die kan je dus alleen aanspreken in combi met een i5 of i3 Clarckdale.

Nog even dit namelijk wat mij wel nu opvalt is dat er op de site van Asus bij dit board geen ondersteunig staat voor de i3, hetgeen natuurlijk ook al een en ander verklaart. De i3 is namelijk alleen te krijgen in de Clarckdale versie en niet zoals bij de i5 dat je 2 series hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Roel1966 op 05-02-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeer handige informatie, hartstikke bedankt Roel. Ik had gister nacht al een e-mail gestuurd naar Salland om te vragen of ik het moederbord nog kon retouren en gelukkig was vandaag de laatste dag dat het nog kon.

Hopelijk komt nu alles goed. Ik houd jullie up-to-date, nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Graag gedaan en veel succes !

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
...iig geen P55 -> i3 530 conflict. Een i3 behoort gewoon te werken op een op P55 gebaseerd moederbord. Wellicht is wel een BIOS-upgrade nodig.

fvdn77 in "LGA1156 Core i5/i7 Overclock topic - deel 1"

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijd terug een Asrock H55 Pro gekocht, en nog werkte het niet. Van plan om het moederbord met CPU en RAM te RMA-en en laat ik het hun uitzoeken. Als het probleem is gelost laat ik het horen.

Ik heb het dus niet laten horen, wat asociaal :( maar nu 5 jaar later, herinner het me nog als gister. Het bleek om een defecte CPU te gaan :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 15:30 . Reden: Log in op tweakers en zag me eigen topic van 5 jaar geleden.. ]

Pagina: 1