dma aan op kt7a

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:35
Wie heeft op zijn kt7a mobo dma aanstaan voor bijvoorbeeld de cdrom, kijk best leuk allemaal dat ie vet fouten maakt als je het aanklikt, en dat als je het uitklikt het wel stabiel is, maar mijn 40 speed philips heeft ongeveer de performace van een 2 speed zonder dma :(...
Zijn er nog oplossingen zodat ik wel dma stabiel kan aanklikken ???, ik heb al alles via driver/ bios updates gehad ..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

[topic=61453]

Kijk daar ook even voor tips en/of oplossing.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
Er is een oplossing: je SB Live! eruit halen. Een SB Live! en een KT7A gaan in veel gevallen namelijk niet samen, omdat de Live! noise op de PCI bus veroorzaakt. Wachten dus tot of VIA of Creative of Abit met een oplossing komt!

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Nee hoor het gaat prima samen, alleen zal je de goeie instellingen en de goeie PCI slot moeten vinden! Ik heb dan een KT7 maar ik heb geen probleem met mijn soundblaster live. In het begin wel, maar met hulp is nu alles opgelost! :)

Kijk hier eens:
www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm

Hier kan je er alles over vinden!

Greetz

Maze

• JungleJim
De KT7 en SB Live! gaan prima samen omdat daar een VIA 686A southbridge op zit (zonder ATA100 support dus). De 686B en SB Live! op de KT7A gaan niet helemaal lekker samen.

De SB Live! problemen die in de KT7 FAQ opgelost worden zijn voornamelijk IRQ problemen.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 16:31 schreef JungleJim het volgende:
De KT7 en SB Live! gaan prima samen omdat daar een VIA 686A southbridge op zit (zonder ATA100 support dus). De 686B en SB Live! op de KT7A gaan niet helemaal lekker samen.
Duhhh,
Mijn KT7a met SB Live en DMA enabled werkt rete stabiel (ook op 1000@1200).
Download anders even de laatste drivers van Soundblasterlive.
Indeling:
PCI 1,3,4 en 6: leeg
PCI 2: modem
PCI 5: SBLive
:9:P:9:P:9:P:9:P:9:P:9:P

• JungleJim
Check http://www.icronticforums.com/showthread.php?threadid=2305 ff, daar staan ook aardig wat gevallen die of DMA niet aan de praat kunnen krijgen, of data corruptie hebben bij intensief harddisk gebruik.
Pagina: 1