Beetje vage titel maar ik zal mijn best doen mijn probleem wat te verduidelijken.
Ik probeer ondertussen al 2 dagen Win XP te installeren maar telkens loopt het vast op hetzelfde punt.
Ik kan booten vanaf cd, daarna via de installer een partitie aanmaken en formateren waarna de benodigde bestanden naar de harde schijf gekopieerd worden. Wanneer de installer daarmee klaar is, herstart de pc, wordt het startscherm getoond waarna de progress bar even heen en weer loopt om vervolgens telkens
op hetzelfde punt vast te hangen.
Ik heb al geprobeerd Win 2000 te installeren wat juist hetzelfde beeld vertoonde dan de Win XP procedure hierboven beschreven. Ook via de openSuse live cd kreeg ik de pc niet opgestart, daarom denk ik dat ik te maken heb met een hardware probleem. Alleen is de vraag wat er juist verkeerd/kapot is.
Wat ik ook nog geprobeerd heb:
- memtest laten lopen => geen fouten gevonden
- chkdsk => geen fouten gevonden
- andere voeding gestoken
- andere harde schijf
- ram modules van plaats gewisseld
- harde schijf via boot&nuke volledig geformateerd
- andere platte kabels om schijf te verbinden
- starten zonder extra insteekkaarten (netwerkkaart, geluidskaart)
- batterij uit moederbord
Het grote probleem is dat ik geen log bestand heb waarin ik zou kunnen zien wanneer Windows er juist uit knalt. Het ntbtlog.txt bestand wordt volgens mij enkel weggeschreven als Win XP of Win 2000 reeds opgestart is, ik kan het in ieder geval nergens vinden nadat ik start met log.
Momenteel begin ik een beetje wanhopig te worden, iemand frisse ideeen?
Ik probeer ondertussen al 2 dagen Win XP te installeren maar telkens loopt het vast op hetzelfde punt.
Ik kan booten vanaf cd, daarna via de installer een partitie aanmaken en formateren waarna de benodigde bestanden naar de harde schijf gekopieerd worden. Wanneer de installer daarmee klaar is, herstart de pc, wordt het startscherm getoond waarna de progress bar even heen en weer loopt om vervolgens telkens
op hetzelfde punt vast te hangen.
Ik heb al geprobeerd Win 2000 te installeren wat juist hetzelfde beeld vertoonde dan de Win XP procedure hierboven beschreven. Ook via de openSuse live cd kreeg ik de pc niet opgestart, daarom denk ik dat ik te maken heb met een hardware probleem. Alleen is de vraag wat er juist verkeerd/kapot is.
Wat ik ook nog geprobeerd heb:
- memtest laten lopen => geen fouten gevonden
- chkdsk => geen fouten gevonden
- andere voeding gestoken
- andere harde schijf
- ram modules van plaats gewisseld
- harde schijf via boot&nuke volledig geformateerd
- andere platte kabels om schijf te verbinden
- starten zonder extra insteekkaarten (netwerkkaart, geluidskaart)
- batterij uit moederbord
Het grote probleem is dat ik geen log bestand heb waarin ik zou kunnen zien wanneer Windows er juist uit knalt. Het ntbtlog.txt bestand wordt volgens mij enkel weggeschreven als Win XP of Win 2000 reeds opgestart is, ik kan het in ieder geval nergens vinden nadat ik start met log.
Momenteel begin ik een beetje wanhopig te worden, iemand frisse ideeen?