Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vage titel maar ik zal mijn best doen mijn probleem wat te verduidelijken.

Ik probeer ondertussen al 2 dagen Win XP te installeren maar telkens loopt het vast op hetzelfde punt.

Ik kan booten vanaf cd, daarna via de installer een partitie aanmaken en formateren waarna de benodigde bestanden naar de harde schijf gekopieerd worden. Wanneer de installer daarmee klaar is, herstart de pc, wordt het startscherm getoond waarna de progress bar even heen en weer loopt om vervolgens telkens
op hetzelfde punt vast te hangen.

Ik heb al geprobeerd Win 2000 te installeren wat juist hetzelfde beeld vertoonde dan de Win XP procedure hierboven beschreven. Ook via de openSuse live cd kreeg ik de pc niet opgestart, daarom denk ik dat ik te maken heb met een hardware probleem. Alleen is de vraag wat er juist verkeerd/kapot is.

Wat ik ook nog geprobeerd heb:
- memtest laten lopen => geen fouten gevonden
- chkdsk => geen fouten gevonden
- andere voeding gestoken
- andere harde schijf
- ram modules van plaats gewisseld
- harde schijf via boot&nuke volledig geformateerd
- andere platte kabels om schijf te verbinden
- starten zonder extra insteekkaarten (netwerkkaart, geluidskaart)
- batterij uit moederbord

Het grote probleem is dat ik geen log bestand heb waarin ik zou kunnen zien wanneer Windows er juist uit knalt. Het ntbtlog.txt bestand wordt volgens mij enkel weggeschreven als Win XP of Win 2000 reeds opgestart is, ik kan het in ieder geval nergens vinden nadat ik start met log.

Momenteel begin ik een beetje wanhopig te worden, iemand frisse ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Veilige modus ook geprobeerd? misschien een driver issue?

Ik heb het wel eens meegemaakt dat Windows "freezed" ging omdat er een defect in de DVD-speler zat.
Toen ze die losgekoppeld hadden werkte het vlekkeloos.
Nu is dit in jouw situatie misschien een beetje moelijk.
Vorige week nog een XP bak gehad die om een usb Speedtouch constant ging rebooten.

Maar ik denk dat het toch ook in de hardware zit.
Wat je zou kunnen proberen is zowiezo eerst alle usb randapparatuur loskoppelen.
Ook zou ik de PC zo kaal mogelijk laten draaien.
Dus koppel zoveel mogelijk interne hardware los , cd/dvd-spelers , geluidskaart / eventuele videokaart(indien je ook van je onboard vga gebruik kan maken).
Probeer dan ook gelijk als je de boel toch opnieuw wilt installeren om een XP of Linux distro van USB stick te laten booten.
Als je systeem dan draait , dan voorzichtig 1 voor 1 de hardware terug aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door degroot op 04-02-2010 14:54 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook in veilige modus of volledig kaal loopt hij vast. Ik zou misschien wel eens kunnen proberen met een andere videokaart.

Iemand die misschien een manier weet om te loggen wat er bij het opstarten gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:53
Misschien verkeerde poort van je dualhead videokaart?

Heb hier ook een videokaart die het beeld kloont op twee schermen totdat de drivers worden geinitialiseerd. Dan wordt beeldscherm 1 actief en nummer 2 gaat in standby mode.