Ik ben van plan om zelf een gitaarversterker te bouwen. Ik ben van plan om een losse versterker met daaronder een speaker cabinet met 4x12". Nou is dit allemaal geen probleem. Maar hiervoor ben ik op zoek naar een schema van een simpele versterker die minimaal 100 watts naar m'n speakers stuurt. Dit moet zo simpel mogelijk en dit moet ook zo minmogelijk kosten. Ik hoop het hele schema te kunnen bouwen (exclusief eventuele koeling) voor maximaal 50 euro. Hier hoeven geen fratsen op te zitten zoals effecten, daar heb ik pedalen voor, dus daarvoor wil ik er een simpele loop in waar in mijn effecten tussen kan hangen. Ook dure IC's heb ik niet echt zin in dus die wil ik zo min mogelijk gebruiken.
Ik heb hier al gezocht, maar ik vond geen topics die exact mijn 'probleem' beschreven. Ook heb ik op Google wat gezoch, schema's bijv. de Marshall MG 100 HDFX zijn veel te gecompliceerd en daarom een al meteen te duur om na te bouwen. Andere schema's die ik zocht voldeden (net) niet aan mijn eisen. Ik zou heel erg waarderen als iemand tips heeft, of een goed schema, dan kan ik eindelijk door! Let op, het is dus wel om 4x12" mee te laten trillen, deze gaan parallel, maar toch even rekening mee houden
Alvast bedankt allemaal.
Btw, ik hoop dat dit topic hier goed staat, ik dacht misschien nog bij Harde Waren, maar het is toch audio. Verplaats maar waar nodig!
Ik heb hier al gezocht, maar ik vond geen topics die exact mijn 'probleem' beschreven. Ook heb ik op Google wat gezoch, schema's bijv. de Marshall MG 100 HDFX zijn veel te gecompliceerd en daarom een al meteen te duur om na te bouwen. Andere schema's die ik zocht voldeden (net) niet aan mijn eisen. Ik zou heel erg waarderen als iemand tips heeft, of een goed schema, dan kan ik eindelijk door! Let op, het is dus wel om 4x12" mee te laten trillen, deze gaan parallel, maar toch even rekening mee houden
Alvast bedankt allemaal.
Btw, ik hoop dat dit topic hier goed staat, ik dacht misschien nog bij Harde Waren, maar het is toch audio. Verplaats maar waar nodig!