Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb een vraag over de (on)mogelijkheden v.w.b. mijn draadloos netwerk. De huidige situatie is als volgt. Via mijn modem is mijn Linksys WRT54GL bedraad aangesloten. Vanaf dat punt heb ik een draadloos netwerkje.

Helaas zit er een behoorlijke blinde vlek in de ontvangst in mijn huis. Ik kan uiteraard een repeater/versterker kopen en deze zo neerzetten dat de blinde vlek weg is.

Nu kan ik echter voor relatief weinig aan een draadloos modem komen. Ik heb niet de illusie dat daarmee mijn blinde vlek weg is (waarschijnlijk alleen maar erger).

Is het mogelijk om de Linksys WRT54GL ergens los neer te zetten (uiteraard wel aan het stroom ;) ) en dat die dan als repeater/signaalversterker gaat werken? Zo ja, hoe zou ik dat moeten regelen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zou hem er bij kunnen zetten maar dan zou er naast stroom ook nog gewoon bedraad netwerk aan moeten zetten (net zoals de situatie die je nu ook al hebt), ik denk niet dat hij als een compleet draadloze repeater kan werken, daarvoor kun je beter een repeater halen die er ook echt voor bedoelt is.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb ook een WRT54GL met Tomato firmware en deze kun je instellen als WDS: http://www.polarcloud.com/tomatofaq#how_do_i_use_wds
Volgens mij heb je dat nodig. Ik heb het zelf nooit gebruikt en dus geen ervaring mee.

Misschien kan dit ook wel met de standaard firmware of andere.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Out-of-the box is dit volgens mij niet mogelijk maar als je zelf even gezocht had dan had je ook het volgende kunnen vinden: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
kwiebus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:44:
Out-of-the box is dit volgens mij niet mogelijk maar als je zelf even gezocht had dan had je ook het volgende kunnen vinden: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page
Die pagina (en van tomato) had ik al bekeken omdat ik daar wel eens van gehoord had. Ik ben echter helemaal niet thuis in het netwerk jargon en kom er dus serieus niet uit, vandaar de hierboven gestelde vraag. Zo wist ik bijvoorbeeld niet wat "wpa over wds" is en dan wordt het toch wel lastig.
wel erg makkelijk om aan te nemen dat mensen bij voorbaat niet zelf gezocht hebben

In ieder geval iedereen weer hartelijk bedankt, ik weet weer in welke richting i khet moet zoeken!

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 04-02-2010 10:50 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is het gelukt?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 17:02
WDS heeft voor TS wel enkele nadelen.
1. WDS met zijn wireless modem zal niet werken, want beide kanten moeten WDS supporteren.
2. WDS met WPA is een nachtmerrie. Je leest zowel positieve als negatieve verhalen. Ik ging er dan ook van uit dat het wel ging werken. Wel... het werkte maar slechts voor even. Daardoor dacht ik ook niet dat de oorzaak bij WPA lag, maar toen ik uiteindelijk WEP koos werkte het ineens feilloos. WEP is echter geen optie wegens te onveilig.
3. WDS halveert je wireless bandbreedte.

Aangezien hij bij WDS toch een tweede WRT nodig zou hebben lijkt het me dan beter van er 2 aan elkaar te hangen, eventueel zelfs gewoon knal op dezelfde plaats. De ene stel je in als Wireless Bridge die dus client is van de wireless modem. De tweede stel je in als Access Point op een ander kanaal en plug je met zijn WAN poort in een van de LAN-poorten van de eerste. Op die manier hangen alle wireless clients op hetzelfde netwerk en krijgen ze hun IP adres van de wireless modem.
Pagina: 1