[Windows 7] Problemen met NIC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Een paar weken terug begon de internet verbinding op m'n desktop te haperen: deze viel gewoon random weg en dan moest ik een volledige restart doen om terug verbinding te hebben. De ipconfig /refresh all, flush dns etc etc verhielpen dit probleem niet.

Oorspronkelijk dacht ik dat dit probleem te wijten was aan het feit dat ik een update van VMware had gedaan, van versie 6 naar 7, want voorheen werkte alles prima. Dus ik ging er dan ook van uit dat een herinstall van windows het probleem wel zou verhelpen.

Nu, eergisteren zag ik eindelijk de kans om aan dit karwei te beginnen. In feite, heb ik dit zelfs meerdere keren moeten doen: dit probleem dook weer op toen ik net drivers had geinstalleerd.

Toen ik dan uiteindelijk klaar was, werd het tijd om wat documenten naar de laptop te kopieren (deze had ik dan ook maar eens een geherinstalleerd, nu ik toch bezig was).

Wat blijkt, van het moment deze begint te kopieren, slaagt windows vast en valt er niets meer te doen buiten een reset. CTRL ALT DEL haalt niets uit.

De eerste actie die ik dan ondernomen had, was het switchen van drivers. Dit hielp echter niets dus ik ging verder prullen. Nu blijkt dat als ik de laptop van wired naar wireless switch, het wel werkt en dat als ik de kopieer actie start van de laptop uit, het ook werkt.

Aan de hardware kan het dan al zeker niet liggen, eerder software related.. maar wat?

Is er iemand die een idee kan hebben wat hiervan de oorzaak is? Chipset drivers of..?

Alvast bedankt
Mister Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Misschien handig om uit te sluiten dat het niet ergens anders aan ligt.
Ik snap niet zo goed waaruit jij concludeert dat het geen hardware fout kan zijn.

Bijvoorbeeld een brakke kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LIjkt me louche dat dit enkel en pas gebeurt bij het kopieren van gegevens over het lokale netwerk? Dit, terwijl ik makkelijk voorheen software pakketten binnen trok tegen de 2 mbs? Niet dat die snelheden te vergelijken vallen, maar als het inderdaad aan de kabel zou liggen, dan zou de pc toch niet helemaal vastlopen? dan zou'k eerder zo'n foutmelding krijgen dat hij niet kan kopieren, niet?

Verder heb ik de kabels al herstoken op de switch en dit haalde juist niets uit.

Ik kan natuurlijk wel eens de kabel vervangen als ik thuis kom... wie weet?

Maar ik was daarjuist aan het denken dat het misschien inderdaad aan de chipset driver zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Je hebt dus geen probleem totdat je de NIC drivers gaat installeren? Lijkt mij iig een goed plan om inderdaad ook even alle andere drivers van je pc te updaten. Over wat voor hardware hebben we het trouwens? Is het onboard of een losse kaart?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, dat is het 'm nu juist, die NIC vertoont kuren zowel met de standaard driver van windows als met de driver van de fabrikant... daarom dat ik ergens denk dat de chipset driver er voor iets tussen zit. Maar langs de andere kant, bij de vorige versie van de chipset driver, had ik ook problemen nadat ik VMware had geupdate :S

En het gaat hier om een onboard kaartje van een P5K moederbord van asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook last van, tot ik een tip las (volgens mij hier op GoT).
Ga in Device Manager naar je netwerkkaart, rechts-klik erop, en dan: Properties - > Advanced. Daar zet je "Task Offload" op "off".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb zojuist de kabel vervangen en de instellingen van het kaartje aangepast en het werkt nog steeds niet.

Van het moment hij wil beginnen met kopieren, freezed de ganse pc.

Volgende stap is nu een verse install met enkel windows op, dan eens testen en kijken of het werkt. Werkt het, dan ga ik elke keer testen na het installeren van een driver/programma tot ik op een punt kom dat het niet meer werkt. Zo zal ik hopelijk ergens tot een oplossing komen.

Update:
Ik heb zonet windows geherinstalleerd, en bij een verse install gebeurt net hetzelfde :(

Update 2:
Na een driver update van het netwerk kaartje blijkt het wel te werken, voor een minuut of twee. Daarna valt mijn verbinding gewoon weg of slaagt die nog altijd vast.
Dus iets doet mij vermoeden dat die driver update van het netwerkkaartje, er niet veel mee te maken heeft, dat het gewoon toeval is...

Update 3:
Zojuist mijn switch eens een reset gegeven, en opeens werkt het, of daar lijkt het toch op.
Ik heb ondertussen al drie keer een AVI file van anderhalve gieg van de desktop naar de laptop gekopieerd, dit in pakweg twintig seconden? Ik ga natuurlijk nog niet te vroeg juichen, maar het kan zijn dat het nu opgelost is.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:18:

Ga in Device Manager naar je netwerkkaart, rechts-klik erop, en dan: Properties - > Advanced. Daar zet je "Task Offload" op "off".
Op voorwaarde dat die setting aanwezig is. Ik ben net op 3 systemen wezen kijken en die keuze is er niet

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, na nog wat experimenteren ben ik tot de volgende bevindingen gekomen:
- bij een verste install, loopt die vast
- met chipset drivers, NIC driver en ATK ACPI driver werkt het wel

Kan iemand mij hier misschien wat uitleg geven ofzo? want ik snap het allemaal niet meer.. Gisteren werkte het pas na een reset van de switch, en nu volstaat het installeren van drivers?

Verder, een tweetal weken terug ofzo, is hier eens de elektriciteit uitgevalle, dit terwijl alle pc's etc. hier stonden te draaien, zou dit er niet iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Het is logisch dat je de chipset drivers ook moet installeren, omdat je NIC rechtstreeks met je chipset communiceert. Verder is het natuurlijk altijd aan te raden om van alle componenten van je pc, de laatste drivers te installeren. Alle onderdelen in een computer werken namelijk met elkaar samen. Als eentje niet weet hoe die moet worden aangestuurd, kun je problemen krijgen.
Pagina: 1