Ik heb me rot gezocht op t web en op tweakers in de topics, maar kon tot mijn verbazing geen duidelijk antwoord krijgen.
Ben er iig al achter dat ik moet capturen via mijn HDMI aansluiting en niet via Firewire.
Ik werk momenteel op een laptop ( daar heb je t al denk ik ) met de volgende specs :
Acer
Intel core 2 duo t7500 2.2 GHz
1280 MB NVIDIA Geforce 8600M GT
2 GB DDR2
Ik heb zomaar t idee dat t hier lastig mee gaat worden, maar totdat ik een nieuw systeem ga aanschaffen
vraag ik me af of t hiermee gaat lukken, in combinatie met Premiere pro 2.0
De templates voor HD die ik in t startscherm kan kiezen werken zowieso alleen maar met een Aja Xena kaart.
Die zit hier uiteraard niet in en zijn bovendien behoorlijk prijzig. http://www.linesbroadcast.nl/xena_boards.html
Alhoewel ik er in de toekomst best € 300.- voor over heb.
Nou zijn concreet mijn vragen :
gaat dit op deze laptop nog lukken ( misschien met andere software ) ?
als ik een nieuw systeem ga samenstellen, wat is voor mij dan o.a de beste kaart tegen een redelijke prijs( ook voor editing lossles ) ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ben er iig al achter dat ik moet capturen via mijn HDMI aansluiting en niet via Firewire.
Ik werk momenteel op een laptop ( daar heb je t al denk ik ) met de volgende specs :
Acer
Intel core 2 duo t7500 2.2 GHz
1280 MB NVIDIA Geforce 8600M GT
2 GB DDR2
Ik heb zomaar t idee dat t hier lastig mee gaat worden, maar totdat ik een nieuw systeem ga aanschaffen
vraag ik me af of t hiermee gaat lukken, in combinatie met Premiere pro 2.0
De templates voor HD die ik in t startscherm kan kiezen werken zowieso alleen maar met een Aja Xena kaart.
Die zit hier uiteraard niet in en zijn bovendien behoorlijk prijzig. http://www.linesbroadcast.nl/xena_boards.html
Alhoewel ik er in de toekomst best € 300.- voor over heb.
Nou zijn concreet mijn vragen :
gaat dit op deze laptop nog lukken ( misschien met andere software ) ?
als ik een nieuw systeem ga samenstellen, wat is voor mij dan o.a de beste kaart tegen een redelijke prijs( ook voor editing lossles ) ?
Alvast bedankt voor de reacties.