UE40B6000, Caiway & CI+ problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Hi,

Voordat ik begin het volgende:

Ik heb alle posts op dit forum en het ziggo forum doorgeworsteld aangaande tv's en CI+ problemen en alle mogelijke oplossingen geprobeerd. Aangezien mijn probleem "lijkt" op de daar aangebrachte problemen maar toch niet hetzelfde wil ik graag jullie advies/hulp.

Mijn probleem:
Ik ben in het bezit van een Samsung UE40B6000VPXXN (met 100% zeker een ci+ module) en ik heb recentelijk bij Caiway een CI+ Cam en smartcard aangeschaft. Nadat ik alle zenders heb laten zoeken doe ik mijn CI+ Cam en de smartcard in de tv en wordt er netjes geautoriseerd. Als ik dan naar willekeurig welke gecodeerde zender ga krijg ik ZENDER VERVORMD. Als ik nu de smartcard uit de cam haal en er weer in krijg ik de melding dat de kaart gecontroleerd wordt en vervolgens heb ik gewoon beeld. Wanneer ik vervolgens overschakel naar een ander gecodeerd kanaal gebeurd er precies hetzelfde; vervormd melding. Hierbij is wederom de enige oplossing kaart er uit en er weer in.

Mijn troubleshooting:
Ik heb diverse dingen gedaan zoals resetten en opnieuw installeren met cam in de tv, zonder cam in tv, met cam/met smartcard etc etc. Ik heb tevens de cam vervangen met hetzelfde resultaat. ook heb ik de firmware van de tv naar de laatste versie gebrqacht. Caiway heeft een monteur langsgestuurd om het signaal te meten, zowel bij binnenkomst als bij de tv en dit was perfect. Tevens heb ik de smartcard en de cam meegenomen naar caiway en in een tv aldaar getest. Dit werkte perfect.
De logica zegt mij nu dat het aan mijn tv moet liggen, maar aangezien dit één van de gecertifeerde modellen van caiway is vind ik dit vreemd.

Ik heb de volgende vragen:

1. Heeft iemand anders dit exact zelfde probleem gehad? Zo ja, wat was de oplossing?
2. Is dit iets wat aan het signaal KAN liggen?
3. Wat gebeurt er tussen de cam, smartcard en de tv als je overschakeld?
4. Is dit een probleem in de tv (volgens jullie)
5. Kan de CAM houder of printplaat door een monteur van Samsung vervangen worden? Doen ze dat wel eens?
6. Wat doet Samsung als ze constateren als de tv stuk is (nemen ze hem mee, krijg ik een tijdelijke vervanger etc etc)
7. Als ik mijn tv kwijt ben, voor hoe lang is dit dan?
8. OFFTOPIC: Waarom krijg ik andere functionaliteiten in mijn tv (zoals zender sorteren) wanneer ik mijn tv op UK zet en niet als deze op nederlands staat?

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk voor het beantwoorden.

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Heb je gecontroleerd of deze firmware er opstaat? ver.T-CHL5CIPDEUC-2007.0
Blijven de problemen aanhouden (indien er geen oplossing komt) neem je best contact op met de verkoper.

heb je de vermelde oplossingen gevolgd, ook in volgorde, voor CI+ cam & kaart activeren? kanalen scannen met cam erin en iets in verband met Ned 1 dacht ik?
8. dit werd zo bedongen door de kabelboer(en) bij CI+ en Samsung: zij maken uit wat kan en niet kan op jou TV.
Wens je Extra mogelijkheden gebruik dan niet UK maar Andere (others) kan je digitaal scannen op kabel of DVB-T

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 04-02-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Anoniem: 315629 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:36:
Heb je gecontroleerd of deze firmware er opstaat? ver.T-CHL5CIPDEUC-2007.0
Blijven de problemen aanhouden (indien er geen oplossing komt) neem je best contact op met de verkoper.

heb je de vermelde oplossingen gevolgd, ook in volgorde, voor CI+ cam & kaart activeren? kanalen scannen met cam erin en iets in verband met Ned 1 dacht ik?
8. dit werd zo bedongen door de kabelboer(en) bij CI+ en Samsung: zij maken uit wat kan en niet kan op jou TV.
Wens je Extra mogelijkheden gebruik dan niet UK maar Andere (others) kan je digitaal scannen op kabel of DVB-T
Bedankt voor de reactie.

Bovenstaande firmware is inderdaad degene die er op staat. ik heb de installatie van de tv zeker 10 keer gedaan met telkens een andere volgorde van installeren (natuurlijk eerst een factory reset gedaan voor elke poging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
Wellicht goed om toch nog even terug te komen op mijn post. Het probleem is opgelost.

Vraag me niet wie wat en hoe gedaan heeft, maar in pure wanhoop heb ik op een gegeven moment Samsung gebeld. De persoon die ik een de lijn kreeg deed vrij vreemd en noteerde helemaal niets. Het enige wat ze zij is dat ik een e-mail moest sturen naar een samsung adres.

Een dag nadat ik de e-mail gestuurd heb (waar ik overigens nooit enige reactie op gehad heb) werkte e.e.a. plotseling zonder dat ik ook maar iets veranderd had. Het lijkt mij er op dat samsung caiway gebeld heeft en dat deze ergens een instelling aan hun kant veranderd hebben. Vanaf dat moment heb ik geen enkel probleem met "vervormd signaal" gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hairball schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:21:
Wellicht goed om toch nog even terug te komen op mijn post. Het probleem is opgelost.

Vraag me niet wie wat en hoe gedaan heeft, maar in pure wanhoop heb ik op een gegeven moment Samsung gebeld. De persoon die ik een de lijn kreeg deed vrij vreemd en noteerde helemaal niets. Het enige wat ze zij is dat ik een e-mail moest sturen naar een samsung adres.

Een dag nadat ik de e-mail gestuurd heb (waar ik overigens nooit enige reactie op gehad heb) werkte e.e.a. plotseling zonder dat ik ook maar iets veranderd had. Het lijkt mij er op dat samsung caiway gebeld heeft en dat deze ergens een instelling aan hun kant veranderd hebben. Vanaf dat moment heb ik geen enkel probleem met "vervormd signaal" gehad.
Hmm, ik heb nu echt EXACT hetzelfde probleem.. Zit alleen bij Ziggo.
Zowel Ziggo als bij Samsung hebben ze geen flauw idee wat de oorzaak is en ik heb nog geen oplossing. Heb zelf de 2008 versie van de firmware erop zitten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:37:
[...]

Hmm, ik heb nu echt EXACT hetzelfde probleem.. Zit alleen bij Ziggo.
Zowel Ziggo als bij Samsung hebben ze geen flauw idee wat de oorzaak is en ik heb nog geen oplossing. Heb zelf de 2008 versie van de firmware erop zitten,
De TV blijft dan hangen op de " Authenticatie start", oplossing zie dit topic van het Ziggo gebruikers forum

[ Voor 4% gewijzigd door endeavor334 op 18-04-2010 12:49 . Reden: Typo's ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

endeavor334 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:47:
[...]

De TV blijft dan hangen op de " Authenticatie start", oplossing zie dit topic van het Ziggo gebruikers forum
Dank je.

Bij mij heeft het zich na een aantal dagen vanzelf opgelost, het herkennen moet blijkbaar een keer goed gebeuren en dan blijft het goed gaan.. :)
Pagina: 1