Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04-2010
Ik heb sinds kort het probleem dat het syncen tussen mijn iPhone en de Google agenda niet meer goed loopt. Ik heb doormiddel van CalDAV 4 verschillende agenda's die ik sync tussen mn telefoon en de Google agenda. Nu is het probleem dat als ik een afspraak via de Google agenda maak (en dan niet in mn hoofdagenda) deze niet meet de iPhone wordt gesynchroniseerd. Maak ik echter op mn iPhone een agenda punt aan in een subagenda, dan wordt deze binnen een minuut met de Google agenda gesynchroniseerd.

Met de hoofdagenda geen probleem.. vanuit beide kanten prima synchronisatie. Maar is dit een recent iets? Want heb hier voorheen nooit problemen mee ondervonden. Kon gewoon beide kanten op synchroniseren met al mn agenda's. Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen? Heb namelijk geen zin om al mn agenda updates steeds via m'n iPhone in te moeten voeren!

Mvg, Kristian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
Ik ken CalDAV 4 niet, ook is je verhaal wat vaag. (wat is precies je "hoofdagenda"?)

staan je iPhone settings goed?
Settings>Mail, Contacts, Calendars en onderaan staan wat kalender opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
Doormiddel van CalDAV synchroniseer ik mijn verschillende agenda's tussen iPhone en Google agenda. Ik heb vier verschillende agenda's.. studie, werk, sport en overig.

Mijn hoofdagenda is de standaard agenda. Bij Google agenda heb je in eerste instantie één agenda.. dit is je hoofdagenda. Daarnaast kan je nog meerdere aanmaken..

En het probleem is dus dat het synchroniseren niet goed verloopt in beide richtingen, dus van iPhone naar Google agenda en van Google agenda naar iPhone. Wanneer ik op mijn iPhone een nieuw agendapunt aanmaak in een willekeurige agenda (studie, werk, sport of overig) wordt dit vrijwel direct gesynchroniseerd met de online Google agenda. Echter vanaf de Google agenda worden alleen de agendapunten die aangemaakt zijn in mijn hoofdagenda met de iPhone gesynchroniseerd. Aanpassingen in de andere agenda's worden niet op de iPhone zichtbaar.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is..

Mvg, Kristian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt VEEL beter je Google account ALS Exchange account op m.google.com toevoegen!! Werkt super! Altijd en overal live je agenda en je kunt er ook online alles mee doen! Je hoeft niet eens gmail ervoor Te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Volgens mij kan je dan maximaal 4 agenda's bijhouden, maar TS geeft aan er 4 te hebben dus wat dat betreft komt het goed uit :)

[ Voor 43% gewijzigd door Tranq op 08-02-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
Heb het probleem inderdaad opgelost door gebruik te maken van Exchange ipv CalDAV. Bedankt!
Pagina: 1