Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Houd Windows de datums bij wanneer een file is aangepast of geopend?
Ik wil namelijk weten op welke dagen een bepaald bestand is gebruikt. Of is dit niet mogelijk?

====
shit, wedden dat dit topic in de bekende HK topic komt...

[ Voor 17% gewijzigd door DNA_Saint op 04-02-2010 04:27 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Als je met je rechtermuisknop op de bestand klinkt en naar eigenschappen gaat dan krijg je bijvoorbeeld te zien: wanneer het bestand is gemaakt, wanneer is het bestand gewijzigd en voor het laatst benaderd?

Is dat wat je zocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Nee, ik wil een lijst met alle datums wanneer het geopend of gewijzigd is.
Dus als ik elke dag voor een week lang een bestand open, dat ik een lijst zie met 7 datums.
maar ik weet dus niet of windows dit bijhoudt...

[ Voor 28% gewijzigd door DNA_Saint op 04-02-2010 04:27 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

Reptile209

- gers -

Dat doet Vista uit zichzelf niet. Om je een stukje op weg te helpen, je bent op zoek naar object auditing. Let wel op waar je aan begint, want je gaat in no-time *enorme* bergen informatie generereren als Vista van ieder bestand (object) iedere access moet vastleggen.

offtopic:
Waarom zou dit topic in de HK belanden? Dat lukt je nu alleen nog als je bekent dat je wil bijhouden wie er wanneer pr0n zit te kijken op jouw PC ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DNA_Saint schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 04:26:
Nee, ik wil een lijst met alle datums wanneer het geopend of gewijzigd is.
Dus als ik elke dag voor een week lang een bestand open, dat ik een lijst zie met 7 datums.
maar ik weet dus niet of windows dit bijhoudt...
Het filesystem kan je instellen dat een last access timestamp bijgehouden wordt, maar dat is altijd de meest recente datum.
Als je een historie hiervan wil opbouwen zul je dat inderdaad met auditing moeten doen, kun je instellen via de security tab.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eVHLbGfkFL3k2cZZfMlZ1iUI/full.jpg

Let wel goed op de default settings, inheritance zul je dan ook goed moeten beoordelen en aanpassen want het kan als je het verkeerd instelt (zie ook het linkje naar extra help) kun je enorm veel te verwerken krijgen.

Vervolgens kun je via event viewer een custom filter view aanmaken waar je deze gegevens in presenteert (of indien gewenst acties in laat ondernemen).

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 04-02-2010 06:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device