Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC laten opstarten met vaste schijf image, welke software?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Beste tweakers,

Ik moet voor de zoveelste keer bij iemand zijn PC weer opnieuw installeren omdat dat ding weer helemaal de weg kwijt is.
Nou is dit een vriendendienst en doe ik dat graag maar elk seizoen van het jaar is het weer raak, en daar wordt ik gek van 8)7.
Wat ik graag zou willen is een tool dat na "de perfecte verse installatie" van die schijf/partitie een soort van image maakt en dat de PC bij elke re(start) weer is zoals die op het moment van die "perfecte verse installatie"
En als er bijvoorbeeld wat geinstalleerd moet worden dat dit dan tijdelijk uitgezet kan worden (door mij) en later weer aan zodat er weer een actuele "up-to-date installatie" is.
Dit lijkt mij namelijk ideaal omdat dit dan veel virussen en spyware weg houdt.
Het nadeel is natuurlijk dat je niks op die paritie kan opslaan maar daar moeten ze dan maar mee leren leven.

Weet iemand in welke richting ik moet zoeken want bij image maken vind ik zat tools maar die doen niet wat ik zou willen.
Of heeft iemand een beter alternatief...?

Super bedankt _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door crack_en_hack op 03-02-2010 23:37 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Dan denk ik gelijk aan een Reborn kaartje geen idee hoe duur though.

• crack_en_hack
Little_captain schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:36:
Dan denk ik gelijk aan een Reborn kaartje geen idee he duur though.
Wauw that's close dude d:)b

Hier ga ik eens serieus naar kijken, maar mocht er iemand nog meer ideeën hebben of soortgelijke progsels dan hoor ik dat natuurlijk heel graag.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 15:06
Wat je eigenlijk wilt is een aparte partitie waar deze installatie dan staat, die bv met F9 is op te starten voor de windows boot. Ik denk dan gelijk aan al die systemen die Asus, HP en Sony bv in hun laptops hebben zitten. Wat je kan doen is gaan uitpluizen hoe zij dit doen. Ik weet dat Acer met Norton Ghost werkte in het verleden. Wat je ook kunt doen is zoiets als Ghost gebruiken, dan een backup van het systeem op dvd('s) maken en de DVD's zelf bewaren. Dan neem je de discs mee als het nodig is.

• crack_en_hack
PhaeTom schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 00:00:
Wat je eigenlijk wilt is een aparte partitie waar deze installatie dan staat, die bv met F9 is op te starten voor de windows boot. Ik denk dan gelijk aan al die systemen die Asus, HP en Sony bv in hun laptops hebben zitten. Wat je kan doen is gaan uitpluizen hoe zij dit doen. Ik weet dat Acer met Norton Ghost werkte in het verleden. Wat je ook kunt doen is zoiets als Ghost gebruiken, dan een backup van het systeem op dvd('s) maken en de DVD's zelf bewaren. Dan neem je de discs mee als het nodig is.
Dat zou opzich kunnen maar dan zit je nogsteeds dat je elke keer die image terug moet zetten + alle andere "veilige" veranderingen en updates daarna die je dan nog mist.

Ik vond zoiets als dit: http://www.gobacksoftware.com/#hightlightsContent

Eigenlijk zoek ik zoiets als dit en dat waar Little_captain mee kwam alleen dan veel simpeler zonder alle toeters en bellen.
Gewoon 1 fixed image bij elke re(start), that's it :)

Ik dacht misschien zou je een OS partitie ook read-only kunnen maken, of ga je dat problemen krijgen...?

[ Voor 4% gewijzigd door crack_en_hack op 04-02-2010 00:13 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crack_en_hack schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 00:09:
Dat zou opzich kunnen maar dan zit je nogsteeds dat je elke keer die image terug moet zetten + alle andere "veilige" veranderingen en updates daarna die je dan nog mist.
Dan maak je het image van de PC daarna toch pas? :)
Ik dacht misschien zou je een OS partitie ook read-only kunnen maken, of ga je dat problemen krijgen...?
Mensen zijn (te) geneigd om constant op volgende te klikken bij een installatie, dus die applicatie word dan op de C-schijf geparkeerd. Dat gaat dan dus niet meer werken en updates worden dan ook lastig, of je moet op NTFS niveau machtigingen gaan zetten, dat bijvoorbeeld alleen de groep Administrators erbij kan (lees-, schrijf, wijzig en verwijderrechten heeft dus). De andere gebruikers krijgen dan uiteraard géén machtigingen (accounts met beperkte rechten dus).

Maar wat wellicht ook een idee kán zijn, is een unattended installatie schijfje maken. Eventuele extra drivers slipstream je dan zelf in die CD, waardoor je dan met 1 algemene schijf af kan.

• crack_en_hack
Dit zou hem wel eens kunnen worden en is nog gratis ook :9

Alleen hoe beveilig is dit dan weer dat ze dit niet uit kunnen zetten :?

Pagina: 1