Kan ik een audio input dubbel gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327238

Topicstarter
Ik heb nu een versterker, waarop ik optisch mijn ps3 op heb aangesloten, en via een tulp stekkertje mijn upc kastje. Dit wil ik graag zo houden. Maar ik wil ook graag mijn pc toevoegen, ik ben namelijk van plan om mijn tv te gaan gebruiken als monitor (maar dat terzijde) maar wat nu dus de vraag is, kan ik met een splitter oid er voor zorgen dat ik zowel mijn pc als mijn upc op 1 aansluiting kan aansluiten qua geluid? Wat ik dus eigenlijk zoek is dit:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.741
maar dan omgekeerd.
ik dacht zelf het gevonden te hebben, en heb deze gekocht:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26779
maar dat werkt dus niet, kabels passen er simpelweg niet in.
Het mag dus ook dit zijn:
Afbeeldingslocatie: http://mglshop.co.uk/shop/images/audiosplitter.jpg
maar dan omgekeerd.

Situatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/28wetv.jpg

In - back werkt, maar dan komt het pc geluid alleen door de 2 achter speakers, niet de bedoeling.

Iemand een idee?

Audio systeem is cambridge dtt3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 19:55
is een audio-switch een optie? Een kastje dus, met één uitgang naar je versterker-input en verder ingangen voor je audio-bronnen. Met een knop kun je dan schakelen tussen je bronnen.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

KneoK

Not in a million lightyears

Ik weet niet of je de coaxiale en optische digitale ingangen apart kunt gebruiken, maar je UPC box heeft als het goed is ook een coaxiale digitale uitgang, dus UPC op de coax, PS3 op de toslink en je pc op de analoge jack en je hoeft niets extra's te kopen (behalve een coaxkabeltje als je die niet hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:08

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 327238 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:29:
ik dacht zelf het gevonden te hebben, en heb deze gekocht:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26779
maar dat werkt dus niet, kabels passen er simpelweg niet in.
Omdat dat verloopje gebruik maat van RCA oftewel Tulp-pluggen. En het kabeltje wat je nodig hebt moet gebruik maken van 3,5mm jack stekkers.

Maar in theorie met het gewoon werken, want je doet niets anders dan twee signalen naar één ingang sturen. Let wel dat je dan nooit de pc en de UPC tegelijk aan hebt staan, want dan kan het fout gaan.
Dus een oplossing met een switch zou dan mooier zijn. Dit omdat een switch maar één signaal door laat en de andere afsluit. Maar nog mooier zou de oplossing zijn die gegeven werd om de UPC (of de pc) met een digitale coax aan te sluiten. Dan heb je alles op een aparte aansluiting en heb je dus de minste (geen) kans op problemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306679

Het is mogelijk met tulpkabel-splitters, alleen zal de volume de helft zachter zijn. Ik heb dit thuis namelijk met 2 pc's gedaan. (De ene voor gamen en de andere voor muziek en films) Ik heb een mengpaneel gekocht die ik er nog tussen moet zetten. Dit lost het geluidsprobleem ook gelijk op qua volume. Wellicht een idee om een op te halen voor een paar tientjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 306679 op 04-02-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
FeaR1986 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:25:
[...]

Let wel dat je dan nooit de pc en de UPC tegelijk aan hebt staan, want dan kan het fout gaan.
Wees hier inderdaad voorzichtig mee. Je speakers zullen daar in ieder geval niet blij mee zijn. En die stekker die je toont kun je ook omdraaien. Als het een kant op kan kan het ook de andere kant op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

galmoer schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:32:
[...]Wees hier inderdaad voorzichtig mee. Je speakers zullen daar in ieder geval niet blij mee zijn.
Het hoeft niet altijd fout te gaan. Er zijn ook setjes die dan beide audio-kanalen over de speakers laten klinken. Maar zoals gezegd: waarom moeilijk doen met splitters en dergelijke als er nog een digitale ingang vrij is. En vrijwel elk moederbord of geluidskaart heeft wel een digitale uitgang. En mocht dat dan een optische zijn kan je die converteren naar digitale coax met een coverter. Wel een wat duurdere oplossing, maar wel mooier.

Al kan het dus ook goed zijn dan de UPC Box een dergelijke uitgang heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:03:
[...]

Het hoeft niet altijd fout te gaan. Er zijn ook setjes die dan beide audio-kanalen over de speakers laten klinken. Maar zoals gezegd: waarom moeilijk doen met splitters en dergelijke als er nog een digitale ingang vrij is. En vrijwel elk moederbord of geluidskaart heeft wel een digitale uitgang. En mocht dat dan een optische zijn kan je die converteren naar digitale coax met een coverter. Wel een wat duurdere oplossing, maar wel mooier.

Al kan het dus ook goed zijn dan de UPC Box een dergelijke uitgang heeft..
Zowel mijn pc als upc box hebben geen andere geluid uitgang. Upc wel een "digitale" 3,5 mm oranje plug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat staat er in de manual wat dat voor aansluiting is? Kan is groot dat het namelijk een optische uitgang is die je door middel van een optische 3.5mm jack aan kan sluiten op de optische ingang van de set. Nu heb jij al een optische ingang in gebruik, maar zoals gezegd kan je dat dus converteren met een optische naar digitale coax converter. Dan zou je dus wel drie ingangen kunnen gebruiken voor de alle apparaten.

Maar dat zou dus na moeten lezen in de manual, want het kan ook een verloop zijn naar een digitale coax. Maar denk het niet, want dat is iets wat Creative vooral gebruikt. En zou wel apart zijn als UPC audio van Creative gebruikt intern :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FeaR1986 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:32:
Wat staat er in de manual wat dat voor aansluiting is? Kan is groot dat het namelijk een optische uitgang is die je door middel van een optische 3.5mm jack aan kan sluiten op de optische ingang van de set. Nu heb jij al een optische ingang in gebruik, maar zoals gezegd kan je dat dus converteren met een optische naar digitale coax converter. Dan zou je dus wel drie ingangen kunnen gebruiken voor de alle apparaten.

Maar dat zou dus na moeten lezen in de manual, want het kan ook een verloop zijn naar een digitale coax. Maar denk het niet, want dat is iets wat Creative vooral gebruikt. En zou wel apart zijn als UPC audio van Creative gebruikt intern :P
Het is zoals ik al eerder zei een digitale coaxiale uitgang die op de UPC mediabox zit (zowel de Pace als Thompson versies). Ik heb de box altijd met coax aangesloten gehad op mijn versterker en dat werkte prima (nu optisch met de HD reveiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

KneoK schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:01:
[...]
Het is zoals ik al eerder zei een digitale coaxiale uitgang die op de UPC mediabox zit (zowel de Pace als Thompson versies). Ik heb de box altijd met coax aangesloten gehad op mijn versterker en dat werkte prima (nu optisch met de HD reveiver).
Dan is er dus nog een bedrijf was werkt met 3,5mm jack digitale coax aansluitingen op Creative na :P

Maar dan is het probleem gewoon opgelost. UPC in de digitale coax ingang van de receiver en de pc via 3,5mm jack analoog en klaar :)

Zit er trouwens een verloopje bij om van die 3,5mm jack naar een RCA te gaan (aangezien digitale coax een dergelijke aansluiting heeft) of moet je dat zelf kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Heh, ik had iets duidelijker kunnen zijn lees ik nu :P Er zit gewoon een RCA uitgang op de mediabox, ik heb zelf nu een HD box dus kan even geen foto'tje maken maar morgen kan ik als de topicstarter dat wil nog wel even bij m'n schoonouders achter de box kruipen om een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

KneoK schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:56:
Heh, ik had iets duidelijker kunnen zijn lees ik nu :P Er zit gewoon een RCA uitgang op de mediabox, ik heb zelf nu een HD box dus kan even geen foto'tje maken maar morgen kan ik als de topicstarter dat wil nog wel even bij m'n schoonouders achter de box kruipen om een foto te maken.
Ligt niet aan jou, lag meer aan onderstaande:
Daaruit lijkt het namelijk of het dus zo'n flexjack 3,5mm is zoals ook op geluidskaarten zit. Dus digitaal en analoog over dezelfde uitgang. Al blijkt uit de topicstart dat de TS wellicht niet goed het verschil weet tussen 3,5mm jack en RCA, want het ging dus ook al fout met dat verloopje wat RCA bleek te zijn en geen 3,5mm jack...

Maar een oranje RCA is veelal gewoon de standaard voor een digitale coax, dus dan hoef je verder niet met converters te gaan lopen werken.

Probleem dan helemaal opgelost dan: gewoon de UPC via digitale coax aansluiten en de pc via 3,5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit zit er op:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/sqsf9f.jpg

UPC gaat nu via scart naar tv en via rood-wit naar de receiver (kabel maakt van rood-wit 1 zwarte)

Meer zit er echt niet op. Ik heb de zwarte niet hd dvr box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

En die RCA Plug die je nog niet gebruikt hebt (dus die oranje bovenaan, die geen 3,5mm is maar dus RCA) is om digitale audio te versturen. Maar dan via een digitale coax kabel. Dus als je die witte en rode stekker er nu uit haalt en met zo'n digitale coax kabel het geluid verstuurt ga je er nog op vooruit ook. De andere kant gaat dan in de aansluiting links van waar je de PS3 hebt aangesloten aangezien dit een digitale coax ingang is.

Maar dat is nu dus al meerdere malen gezegd...

Dus:
PS3 - optische kabel - optische ingang van Cambridge (blijft dus hetzelfde)
UPC - digitale coax kabel - digitale coax ingang van Cambridge (links naast PS3)
PC - 3,5mm jack kabel - 3,5mm jack ingang van Cambridge (waar nu dus UPC zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:26:
En die RCA Plug die je nog niet gebruikt hebt (dus die oranje bovenaan, die geen 3,5mm is maar dus RCA) is om digitale audio te versturen. Maar dan via een digitale coax kabel. Dus als je die witte en rode stekker er nu uit haalt en met zo'n digitale coax kabel het geluid verstuurt ga je er nog op vooruit ook. De andere kant gaat dan in de aansluiting links van waar je de PS3 hebt aangesloten aangezien dit een digitale coax ingang is.

Maar dat is nu dus al meerdere malen gezegd...

Dus:
PS3 - optische kabel - optische ingang van Cambridge (blijft dus hetzelfde)
UPC - digitale coax kabel - digitale coax ingang van Cambridge (links naast PS3)
PC - 3,5mm jack kabel - 3,5mm jack ingang van Cambridge (waar nu dus UPC zit)
Sorry ben echt een leek in dit maar begrijp het nu en zal eens kijken waar ik zo'n kabel vandaan haal. Wel heb ik een vraag, ik heb de upc nu dus op "front in" aangesloten en dat werkt perfect, op een of andere manier komt het geluid uit alle boxen en heb ik zelfs het gevoel dat spraak vooral van voor komt en achtergrond muziek (en echt nooit spraak) van achter. Kan dit kloppen of ben ik gek? En blijft dat zo als ik die andere manier van aansluiten gebruik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van ebay een digitale coax kabel besteld. Zal vast wel gaan werken dan, sorry dat ik zo dom deed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 327238 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:03:
[...]Wel heb ik een vraag, ik heb de upc nu dus op "front in" aangesloten en dat werkt perfect, op een of andere manier komt het geluid uit alle boxen en heb ik zelfs het gevoel dat spraak vooral van voor komt en achtergrond muziek (en echt nooit spraak) van achter. Kan dit kloppen of ben ik gek? En blijft dat zo als ik die andere manier van aansluiten gebruik??
Staat je set niet ingesteld op iets van Dolby Pro Logic II of DTS Neo:6? Want die maken van 2.0 geluid een soort van 5.1 geluid. En de manier waarop je nu alles hebt aangesloten zou je maximaal 2.0 geluid moeten krijgen. En aangezien je dat dus niet hebt dan moet er wel zoiets aan staan. Normaal komt spraak vooral uit de center speaker en dus inderdaad van de fronts, dus dat klopt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:35:
[...]

Staat je set niet ingesteld op iets van Dolby Pro Logic II of DTS Neo:6? Want die maken van 2.0 geluid een soort van 5.1 geluid. En de manier waarop je nu alles hebt aangesloten zou je maximaal 2.0 geluid moeten krijgen. En aangezien je dat dus niet hebt dan moet er wel zoiets aan staan. Normaal komt spraak vooral uit de center speaker en dus inderdaad van de fronts, dus dat klopt wel weer.
Nop, mijn systeem heeft dat soort instellingen niet echt, alleen een paar knopjes op de voorkant, niks digitaals, wat ik aan heb staan is:

-Movie mode
-Input selection> dolby digital pcm audio> opitcal (echt totaal geen idee wat dit doet)
-Input selection> multi channel> line in (dit waarschijnlijk? en dan veranderen naar digital in zou het effect over kunnen zetten naar de "nieuwe manier van upc geluid"?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Er zal toch wel iets van software enabled staan aangezien je geluid uit alle speakers hebt terwijl je maar stereo (2.0) als input gebruikt. Dus zonder software zouden dan alleen de front left en front right speakers het moeten doen en niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:05:
Er zal toch wel iets van software enabled staan aangezien je geluid uit alle speakers hebt terwijl je maar stereo (2.0) als input gebruikt. Dus zonder software zouden dan alleen de front left en front right speakers het moeten doen en niets anders.
Kan je me uitleggen hoe? Dit apparaat is echt zo analoog als wat, er zit geen usb poort op en behalve en paar knopjes op de voorkant kan ik echt niks instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 327238 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:15:
[...]
Kan je me uitleggen hoe? Dit apparaat is echt zo analoog als wat, er zit geen usb poort op en behalve en paar knopjes op de voorkant kan ik echt niks instellen...
Dat het apparaat analoog is maakt niets uit. Dolby Pro Logic II en dat soort dingen kunnen ook op analoge bronnen gebruikt worden. Hoe het verder in dat Cambridge DTT3500 setje van jou geregeld is weet ik niet. Enige wat ik dus lees is dat je geluid over alle speakers hebt terwijl je maar 2.0 invoert. Iets wat in de praktijk dus niet zou kunnen. Logische reden zou zijn dat de set van het 2.0 geluid dus 5.1 maakt.

Ik zou een paar keer op die "movie mode" knop drukken om te zien of het geluid dan verspringt naar 2.0 kanaals zoals het hoort. Maar kan nergens de online manual of een goede review van dat setje vinden waar duidelijk wordt uitgelegd wat je met de set kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:09:
[...]

Dat het apparaat analoog is maakt niets uit. Dolby Pro Logic II en dat soort dingen kunnen ook op analoge bronnen gebruikt worden. Hoe het verder in dat Cambridge DTT3500 setje van jou geregeld is weet ik niet. Enige wat ik dus lees is dat je geluid over alle speakers hebt terwijl je maar 2.0 invoert. Iets wat in de praktijk dus niet zou kunnen. Logische reden zou zijn dat de set van het 2.0 geluid dus 5.1 maakt.

Ik zou een paar keer op die "movie mode" knop drukken om te zien of het geluid dan verspringt naar 2.0 kanaals zoals het hoort. Maar kan nergens de online manual of een goede review van dat setje vinden waar duidelijk wordt uitgelegd wat je met de set kan.
Idd, kan hem ook op stereo zetten en dat vervalt het effect, maar dat doe ik dus niet want t is wel heel fijn om muziek van alle kanten te horen..

Tis ook echt een knap setje, soms zit ik een film te kijken via upc dus gewoon stereo en ineens hoor ik achter me bepaalde geluiden, wat dus echt wel dolby lijkt ookal is het gewoon stereo.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 327238 op 07-02-2010 16:11 ]

Pagina: 1