EM7080 en Epson TW700 ... vastlopers ...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

Topicstarter
Ben de eigenaar van een Eminent em7080 aangesloten op een Epson EMP-TW700.
Uiteraard staat de beamer via HDMI aangesloten op de speler, maar aangezien ik ook een BluRay speler heb, staat er een HQ HDMI switch tussen.
Nu is het probleem, dat als ik de beamer en de switch aan heb staan en ik schakel de em7080 aan, krijg ik wel de opstart scherm met het logo en de melding loading ..... echter daarna geen input/beeld meer .....

Als ik de 'hdmi' stream onderbreek door de switch uit te laten staan tot de speler is opgestart, heb ik daarna gewoon beeld ... echter, om de 'zoveel' handelingen loopt het apparaat in eens vast en moet er een poweroff/poweron worden gegeven, (ab power off werkt dan gelukkig ook)....

Dit probleem doet zich ook voor bij direkt aansluiting op de beamer , dus ik verwacht dat het een issue is in de HDMI verwerking tussen de speler en de beamer ...

De speler werkt overigens wel perfect als ik hem op mijn TV (Panasonic TH-42PY70 Full HD Plasma) aansluit. Op dat moment zijn er geen problemen te melden .....

Iemand van Eminent die dit leest en een oplossing weet? iemand anders hier ook last van ? Of moet ik een echte bug melden ?

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:59
Ik heb hetzelfde probleem met een Panasonic PT-AX100 sinds ik de kabel vervangen heb van een 2 naar een 5 meter.
Volgens de helpdesk van Eminent gaat het helpen als er een extra HDMI 1.3 - repeater/versterker tussen geplaatst wordt. Ik heb dit zelf nog niet kunnen testen.

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Lange HDMI kabels hebben vaak een hogere weerstand, waardoor het signaalniveau niet altijd goed blijft. Een repeater/versterker lost dit probleem op. Dit treed overigens alleen op als er langere kabels worden gebruikt. Er zijn bij ons enkele voorbeelden bekend van 30 meter HDMI kabel... (en werkend met repeater!)..

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

Topicstarter
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:10:
Lange HDMI kabels hebben vaak een hogere weerstand, waardoor het signaalniveau niet altijd goed blijft. Een repeater/versterker lost dit probleem op. Dit treed overigens alleen op als er langere kabels worden gebruikt. Er zijn bij ons enkele voorbeelden bekend van 30 meter HDMI kabel... (en werkend met repeater!)..
Nu heb ik dus speciaal een profigold SKY double shielded kabel gekocht, van 'slechts' 7.5m. Als dit al problemen geeft .... Ik zal de 'gain' van de switch eens opschroeven, kijken of het klopt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

Topicstarter
BWzes03 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:38:
[...]

Nu heb ik dus speciaal een profigold SKY double shielded kabel gekocht, van 'slechts' 7.5m. Als dit al problemen geeft .... Ik zal de 'gain' van de switch eens opschroeven, kijken of het klopt ...
Ik heb getest met de GAIN van de switch voluit, nog steeds zelfde probleem helaas ....