Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om op m'n oude pc een WAMP server in te stellen draaiende op xp pro.
Ik weet dat dit misschien geen logische keuzen is maar na wat geexperimenteer met debian ga ik nu eens kijken of ik met windows wel kan wat ik wil doen.
WAMP op de machine krijgen is alles behalve een probleem.
Ik ga op de server ook een torrent cliënt installeren met uitgebreide webUI.

Maar de vraag die ik aan jullie in dit topic wil stellen is; wat is hier voor de beste keuzen?
en ook wil ik een PHP systeem dat makelijk te gebruiken is om bestanden te delen met vrienden en famillie en te raadplegen over het internet, eigenlijk iets als de web inteface die geleverd wordt bij een kant-en klare NAS oplossing.
Ook zijn voorstellen welkom om de server uit te breiden met nog meer services.

Ik heb al een aantal CMS'n bekeken maar deze zijn allemaal zo uitgebreid dat ze (niet voor mij) maar voor de mede gebruikers vrij ingewikkeld kunnen worden.

Alvas bedankt,

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 23:02 ]

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:29

_AN

Je vraag is mij niet helemaal duidelijk.
Je wilt weten welk pakket je zou kunnen installeren voor het delen van bestanden?

Laat ik eerst beginnen met een tip. Ik zou niet een webserver op het internet zetten waarop XP geïnstalleerd is. Eerder een server varaint.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

_AN schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:06:
Je wilt weten welk pakket je zou kunnen installeren voor het delen van bestanden?
Dus de vraag is wel duidelijk, je snapt hem.

De TS wil dus net zo'n interface die NAS-systemen ook bieden.
Laat ik eerst beginnen met een tip. Ik zou niet een webserver op het internet zetten waarop XP geïnstalleerd is. Eerder een server varaint.
Wat een onzin. Je forward natuurlijk alleen poortje 80 naar die bak, en dat is net zo veilig als met een server variant. Aangezien de zelfde Apache dan met het net verbonden is.

Dus of je nu XP, win95 of Server 2008 gebruikt om Apache op te installeren maakt geen ene drol uit.

Hoewel het wel wat neigd naar een script-request, ben ik ook wel benieuwd of zoiets opeen-source te vinden is.

Ey!! Macarena \o/

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ondanks dat je windows wil, waarom eigenlijk? Delen van bestanden en torrent klinken nou niet XP achtig....

Waarom probeer je niet een keer een NAS distributie? Heb je praktisch alles wat je wil, met direct een mooi via internet bezoekbaar GUI!

Verwijderd

Topicstarter
_AN schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:06:
Zo zou je het inderdaad kunnen samen vatten, vereist is dat het niet te ingewikkeld wordt.
PHPnuke bijvoorbeeld is te uitgebreid, ik heb geen nood aan een forum, etc.
De reden dat ik voor xp met wamp kies is dat ik buiten het feit dat het windows is zoveel mogelijk opensource wil gebruiken, ik wil bijvoorbeeld geen gebruik maken van IIS.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:58:
Ik ben van plan om op m'n oude pc een WAMP server in te stellen draaiende op xp pro.
Ik weet dat dit misschien geen logische keuzen is maar na wat geexperimenteer met debian ga ik nu eens kijken of ik met windows wel kan wat ik wil doen.
WAMP op de machine krijgen is alles behalve een probleem.
Ik ga op de server ook een torrent cliënt installeren met uitgebreide webUI.

Maar de vraag die ik aan jullie in dit topic wil stellen is; wat is hier voor de beste keuzen?
en ook wil ik een PHP systeem dat makelijk te gebruiken is om bestanden te delen met vrienden en famillie en te raadplegen over het internet, eigenlijk iets als de web inteface die geleverd wordt bij een kant-en klare NAS oplossing.
Ook zijn voorstellen welkom om de server uit te breiden met nog meer services.

Ik heb al een aantal CMS'n bekeken maar deze zijn allemaal zo uitgebreid dat ze (niet voor mij) maar voor de mede gebruikers vrij ingewikkeld kunnen worden.

Alvas bedankt,
Waarom zet je niet gewoon een ftp server op! en als je het perse via een webpagina wilt doe kan jeook nog een online web ftp script nemen!
Pagina: 1