Betrouwbare combinatie

Pagina: 1
Acties:

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Bij een kennis van me heb ik onlangs een Linksys WAG160N geïnstalleer i.c.m. WUSB600 sticks. Helaas blijken zowel modem/router alsmede USB sticks onbetrouwbare verbindingen te geven.

Probleem is wegvallende verbindingen vanuit de WAG160N en de WUSB600 stick valt ook af en toe spontaan uit, waarbij het uittrekken en weer inpluggen in de USB poort de enige manier is om weer verbinding te krijgen (tot de volgende breakdown).

Diverse dingen al geprobeerd, direct in USB achterop de PC, powered hub, andere drivers, etc, maar dat helpt geen zier. Deze spullen gaan dus retour.

Nu wil ik dus eigenlijk weten of er mensen zijn die een betrouwbare combinatie kunnen aanbevelen, eentje die bewezen goed werkt. Let wel, het moet een modem + router combi zijn voor annex B, oftewel ADSL over ISDN (HetNet). Iemand goede tips ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat zijn de afstanden, OS'es, kanalen en wat voor gebouw hebben we het hier over?

Gebruik de search eens op "wireless slecht bereik" en vertel welke van de zevenendertig standaardoorzaken je al kunt wegstrepen, want op deze manier wordt dit topic een raad-maar-raak-spelletje.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb nergens gesproken over slecht bereik ... verbinding is vlot (bijna max. theoretische snelheid), maar valt na enige minuten compleet weg en is ook niet meer up te krijgen zonder de stick uit te trekken en opnieuw in te pluggen. Signaalsterkte is goed.

Ik dacht eerst dat de oorzaak in drivers zat, blijkt niet het geval. Ik dacht ook dat alleen de USB WLAN sticks oorzaak waren, maar een laptop met built-in WLAN (Intel chipset) heeft ook intermittend uitval, dus ook de router is niet geheel onschuldig.

Afstand naar eerste PC ongeveer 4 meter met dragende muur er tussen, afstand tot 2e PC ongeveer 10 meter met std. gipswand o.i.d.

PC1 draait Windows 7, PC2 draait XP, laptop draait Vista.
Drivers geprobeerd: meegeleverde, meest recente van de site, Ralink drivers (suggestie van Linksys support).
WLAN USB sticks uit meegeleverde USB verlengkabel met voetje gehaald en rechtstreeks achter in de PC gestoken, geeft voor mijn gevoel een lichte verbering, maar is nog steeds onbetrouwbaar.

Instellingen ook teruggezet van 40MHz naar 20MHz bandbreedte, kanaalnummer gewijzigd, zowel eerste, middelste en laatste nummer geprobeerd, snelheid verlaagd, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door lazybones op 04-02-2010 22:43 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

lazybones schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:41:
Ik heb nergens gesproken over slecht bereik ...
Nee, je hebt het over "wegvallende verbindingen". Dat kan een hoop oorzaken hebben.

Maar als de pc-met-stick en de laptop allebei last hebben van een wegvallende verbinding kan de oorzaak nog steeds bij de router of de afstand liggen... Heb je de laptop al eens gewoon naast de wireless router gezet? :) De afstanden die je noemt zijn niet bijzonder lang, maar zou best wel eens een oorzaak kunnen zijn.

Wat je nog zou kunnen proberen is de laptop en/of de stick even meenemen naar iemand die je kent en dáár even met het wireless netwerk verbinden, om te kijken of de problemen daar ook optreden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...