Toon posts:

Pentium III 500 (512 cache) overgeklokt naar 600 !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om een orginele PIII 500 (512 cache) over te klokken naar momenteel 600 Mhz op een Abit BE6 rev 1 moederbord met nieuwe BIOS update van een FTP uit duitsland. Gewoon BIOS updaten Soft CPU Menu opnieuw instellen en gaan met die banaan.. Ik zit momenteel te wachten op 133 Mhz geheugen om te kijken of de CPU ook op 750 Mhz kan draaien.. Het cache geheugen is nog steeds ingeschakeld en het is een orginele PIII dus geen Celeron of PIII Coppermine !!
Mail me voor de update of meer info.. clabee@planet.com

Verwijderd

Ik heb mijn p3 450 op 600Mhz draaien
met een "HomeMade" cooler die niet erg goed koelt!!!!

Verwijderd

Topicstarter
klopt cyber de p3 450 is wat velen zeggen nog over te klokken.. ik wou ff aantonen dat dit na de 450 ook nog kan.. ff wachten op 133 mhz geheugen...

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Is dit bijzonder dan?? Ik heb mijn originele PIII ook op 600Mhz draaien, 625 lukt ook nog (FSB 125) maar 630 blijft 'ie tijdens het booten hangen :(
Originele Intel fan en heatsink en 128 MB Samsung PC 133 SDRAM, en default voltages.

Ga t.z.t. misschien voor een Alpha cooler, echter wat jij zegt naar de 750 lijkt me vrij onwaarschijnlijk, maar het is het proberen waard!

Overigens blijft bij mij de temp errugh goed!

CPU Idle: 26C
CPU belast: 42C
Mobo: 25C

Heb momenteel een 550E (Coppermine FCPGA) in backorder staan in de USA, ik denk dat ik daar wel goeie kans mee maak om boven de 625 MHZ uit te komen...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Mijn P3 450 draait ook op 600. Dit was al stabiel met retail cooler maar heb er nu toch maar de tenmax op gezet en de originele erachter gehangen. Hou je je vingers er langer dan 1 minuut bij dan bevriezen ze (na ja,. tis koud :) )

Verwijderd

hee, Dat ga ik ook doen!! de retail hs op de achterkant. :)

Zijn er ook slot 1 cumines?? dan kan ik ook de Alpha op die zetten als mijn p3 naar de haaie is.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
3 words:
convertor :)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Leuke 3 woorden!! Ga ik onthouden! :)

Waar staat dan die B voor?? bv: 600EB
E is de cumine en B dan??

• Wimpy006
Misschien voor 133 fsb, moet je dus niet hebben, je draait die voor 100fsb gemaakt is wel op 133 fsb :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37

johnwoo

3S-GTE

De B staat idd voor 133MHz FSB. De E voor CuMine.
Er zijn als het goed is ook Slot 1 CuMines, maar die beginnen bij 600MHz. 500 en 550 is er alleen in FCPGA.
Ik heb zelf een 500E, via converter (Soltek SL-02A++, geschikt voor PPGA en FCPGA; converts CuMine, Celeron en Joshua) op een Slot1 bord (Asus P3B-F), maar mijn CPU wordt nogal warm, volgens Asus PC-Probe: 54 gr idle, tot 70 gr bij UT. Nu heb ik hem op 515 MHz, maar daarvan zou ie toch niet zo warm moeten worden... Overigens voelt de heatsink helemaal niet zo warm aan. Mijn gedachte is dus dat het thermometertje een beetje afwijking heeft. Iemand ervaring met CuMine in combinatie met converter en PC-Probe? Ik zal hem voor de zekerheid voorlopig maar terugzetten, maar ook dan is ie nog best warm. (Mijn oude PII-350 werd maar 30 gr ofzo.)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gelezen op internet dat de 500e samen met het nieuwe soyo 6vba bord zeker te overklokken naar 750 is.. iemand met ervaring hierin ?? en waar is deze cpu het beste te bestelle ??

• Wimpy006
Ahum waren die cumines neit 0.18 micron en zouden die eigenlijk niet veel kouder moeten zijn dan de 0.25 versies? Zit je heatsink er wel goed op? Misschien kun je wel tussen je heatsink en proc doorkijken? Moet je ff proberen, dan zal het daar wel aanliggen :)

Verwijderd

John: heb je geprobeerd je CoreVol. te verlagen??

Als je heatsink niet erg warm is en volgens pcprobe erg warm, dan heb je volgens my een probleem!
Misschien zit er geen pasta tussen??

Een 500 cumine mag helemaal niet zo heet worden!!

Cyber

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37

johnwoo

3S-GTE

Ik heb hem weer terug op 500 gezet en de software cooling van PCProbe aangezet. Volgens de metertjes komt ie nu net boven de 40 gr uit (53 bij UT).
Op de heatsink zat een wit vierkantje van (wat ik geloof) warmtepasta is. Het smelt in ieder geval en er komt geen stank af dus dat zal wel zo horen.
Vcore staat netjes op 1.6V, volgens de hardware monitor is het 1.632V. Zou het helpen als ik hem bijv. op 1.55V zet? (Ik draai m'n CuMine via een adapter waarmee ik het voltage per 0.05V kan tweaken.)
Overigens heb ik gehoord dat de temp reading bij de nieuwste CPUs hoger kan zijn omdat de diode die de temp meet op de die geïntegreerd zit, in tegenstelling tot oudere CPUs waarbij de thermometer er vlak naast zit.

O ja: het lijkt mij dat een .18 micron CPU juist warmer wordt dan een .25; de elektronen moeten door een smallere kanaal, en dat geeft warmte... toch?

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Pagina: 1