Ik heb een OpenVPN (server) installatie (windows) draaien die prima werkt. Voorheen liet ik die starten middels een shortcut in de 'startup' map. OpenVPN kan ook als service draaien. Dat lijkt me bijzonder praktisch omdat ik al een vpn verbinding kan maken nog voordat iemand is ingelogd.
OpenVPN 'maakt' hiervoor zelf een service aan die alleen nog maar op 'automatic' gezet moet worden. Dat gedaan maar wil helaas niet werken... De service wordt wel geladen (en staat genoteerd als 'start') maar de server zelf niet.
De logfile geeft deze melding:
Als ik de service handmatig (her)start werkt hij wel. Het lijkt er dus op dat het fout gaat omdat hij de service probeert te starten tijdens de logon en er nog iets mist. Firewall (F-Secure) uitschakelen lost het probleem niet op. Verder geen foutmeldingen te vinden in de Event Viewer.
Iemand enig idee waarom het starten van de service fout gaat?
OpenVPN 'maakt' hiervoor zelf een service aan die alleen nog maar op 'automatic' gezet moet worden. Dat gedaan maar wil helaas niet werken... De service wordt wel geladen (en staat genoteerd als 'start') maar de server zelf niet.
De logfile geeft deze melding:
code:
1
| TCP/UDP: Socket bind failed on local address [lokaal ip]:1194: The requested address is not valid in its context. |
Als ik de service handmatig (her)start werkt hij wel. Het lijkt er dus op dat het fout gaat omdat hij de service probeert te starten tijdens de logon en er nog iets mist. Firewall (F-Secure) uitschakelen lost het probleem niet op. Verder geen foutmeldingen te vinden in de Event Viewer.
Iemand enig idee waarom het starten van de service fout gaat?