Windows 7 netwerksnelheids probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een lastig probleem. Mijn os is Windows 7 Ultimate, w.router: Linksys WRT160Nv1, w.card: WMP300Nv2. Met dezelde router en card kon ik met XP met een consrtante snelheid leechen van ruim 50mbit. In windows 7 varieert het echer tussen de 16 en 25 mbit en de verbinding is niet stabiel. Ik heb de firmware van de router al geflasht met DD-WRT firmware, voor de netwerkkaart heb ik Atheros drivers geinstalleerd. Wat ik ook probeer ik kom niet wireless op mijn oude snelheid. Bekabeld haal ik wel 50mbit. Iemand enig idee of tips waarom in 7 mijn snelheid gehalveerd wordt? Alvast hartelijk bedankt. Groeten.

P.s. router is beveiligd met WPA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:38

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

1. Probeer een tijdelijk zonder enige beveiliging.
2. Probeer eens een site waar je een bestand van 100 MB kunt binnenhalen (eerst bedraad en dan draadloos zonder beveiliging en daarna met beveiliging).

Is Windows 7 helemaal up to date, zet je virusscanner eens tijdelijk uit. De firewall in Windows 7 is ook 'strakker' ingesteld.

Kortom probeer eens een aantal mogelijkheden, wellicht komt dan de oorzaak boven water . . .

Succes !

FiXxXeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:43

mbr

Gebruik je nog de RC versie van Windows 7? Daar schijnt een netwerk bug in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met de OEM ultimate versie. Nog even wat tests gedaan: Laptop direkt aan het XMS modem: 50mbit down en 50mbit up. Modem gekoppeld aan Linksys router en laptop verbonden via de LAN poort: weer 50mbit down en up. Wireless ingeschakeld zonder beveiliging: down 19mbit en up 16mbit. WPA2 personal security erop: zelfde, 19 down en 16 up................. Laptop stond op 30cm vanaf de router. Iemand enige andere suggestie? Bedankt voor de reacties tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:43

mbr

Teruggaan gaan naar windows XP ;)? Krijg je hetzelfde resultaat met Linux? Even uitproberen met een Live cd zoals bijvoorbeeld Linux Mint.