Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 00:22
Ik heb in oktober 2008 een Acer 6930G met de volgende specificaties gekocht:
- Intel T5800 CPU ( 2 x 2.0Ghz )
- 4GB DDR2 667Mhz
- 320GB HD
- Nvidia 9600GS
- Blue-Ray lezer / DVD-Brander
- Scherm: 16" 1366x768

Ik heb voor deze notebook 700 euro betaald.

Als ik nu, bijna anderhalf jaar later kijk, zie ik opeens praktisch geen enkele notebook meer met Blue-Ray, zeker niet onder 700 euro. Dit alleen al begrijp ik helemaal niet. Het is precies of fabrikanten toen Blue-Ray veel media-aandacht er alles aan deden om Blue-Ray Notebooks te verkopen, en nu is het precies iets speciaals geworden.

Op gebied van CPU's zie ik ook totaal geen evolutie. Eind 2008 zag je praktisch alleen T5800 CPU's en nu gooien je ze dood met T4 en T6 CPU's met praktisch dezelfde prestaties.

Grafische kaarten, ook weer net hetzelfde, in plaats van een 9600GS vind je nu kaarten zoals GeForce G 210M, GeForce 310M, GeForce GT 320M, GeForce GT 120M, kaarten van de so called "next generation" die ofwel lichtjes sneller, maar vaak ook een stuk slechter presteren.

Harde schijven, nog zoiets. Waarom steken er in notebooks nog altijd prehistorische 5400rpm schijven? 7200rpm schijven voor notebooks bestaan ondertussen al JAREN en nog wordt het gezien als "top of the line" hardware. Komaan zeg...

Mijn grootste ergernis is die op gebied van gamen. Tuurlijk zal je notebooks vinden met een veel betere CPU en GPU, maar dan ook weer een 1080p scherm waarop de hardware alles mooi kan tonen met 10fps. Notebooks hebben naar mijn mening niet meer nodig dan 1366x768. Alle websites worden perfect weergegeven en games runnen enorm goed op deze resolutie. Niet scherp genoeg, dan kan je nog altijd AA opkrikken.

Hoeveel jaar moet ik nog wachten tot dat ik een notebook kan kopen die effectief 20-30% sneller is. Een notebook van 700 euro met betere hardware EN blue-ray?

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Ten eerste het is Blu-ray en veel mensen vinden het nutteloos op een laptop. Ik kijk op de laptop wel MKV bestanden en op m'n tv via ps3 of losse spelert. Verder heb ik voor 588 Euro de pricewatch: Asus K52JR-SX070V gekocht en die presteert effectief een stuk sneller dan 20-30% dan de jouwe, dus met een beetje research had je erachter kunnen komen dat dit een loos topic is. Wellicht interessanter is het feit dat technologie door de fabrikanten op een bepaalde manier zich ontwikkelt en verkocht wordt, maar dat is logisch, zij willen de komende zoveel jaar nog geld blijven verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Anoniem: 224360 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:25:
Ten eerste het is Blu-ray en veel mensen vinden het nutteloos op een laptop. Ik kijk op de laptop wel MKV bestanden en op m'n tv via ps3 of losse spelert. Verder heb ik voor 588 Euro de pricewatch: Asus K52JR-SX070V gekocht en die presteert effectief een stuk sneller dan 20-30% dan de jouwe, dus met een beetje research had je erachter kunnen komen dat dit een loos topic is. Wellicht interessanter is het feit dat technologie door de fabrikanten op een bepaalde manier zich ontwikkelt en verkocht wordt, maar dat is logisch, zij willen de komende zoveel jaar nog geld blijven verdienen.
De laptop uit jou link is 700 euro? :) Wel een zeer intressante laptop. Een laptop blijft natuurlijk beperkt in zijn kunnen, mede dankzij het niet goed kunnen afgeven van hitte

offtopic:
Volgens mij hoort dit topic hier niet thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jelle Mees schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:05:
Op gebied van CPU's zie ik ook totaal geen evolutie. Eind 2008 zag je praktisch alleen T5800 CPU's en nu gooien je ze dood met T4 en T6 CPU's met praktisch dezelfde prestaties.
Nu heb je Core i3, i5 en i7's die gehakt van jouw CPU maken. ;)
Grafische kaarten, ook weer net hetzelfde, in plaats van een 9600GS vind je nu kaarten zoals GeForce G 210M, GeForce 310M, GeForce GT 320M, GeForce GT 120M, kaarten van de so called "next generation" die ofwel lichtjes sneller, maar vaak ook een stuk slechter presteren.
ATi vergeten? HD5xxx zijn al DX11 GPU's.

Linkje naar de flaptops

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 03-02-2010 22:26 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:20
Er zijn ook genoeg mensen die meer dan 1366x768 op hun laptop willen. Voor wat surfen gaat dat nog wel, maar meer wil ik op die resolutie ook niet gaan doen. Multitasken met 2 dingen naast elkaar gaat op 1366x768 zo moeizaam als je het vergelijkt met 1080p. Zeker voor mensen die hun laptop als desktopvervanger hebben is dat gewoon te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

souljah1h schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:20:
[...]

De laptop uit jou link is 700 euro? :) Wel een zeer intressante laptop. Een laptop blijft natuurlijk beperkt in zijn kunnen, mede dankzij het niet goed kunnen afgeven van hitte

offtopic:
Volgens mij hoort dit topic hier niet thuis..
Jup Mediamarkt Maastricht had em voor 588 staan bij binnenkomst, ik blij. Hij was ook binnen een week weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 23:53

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1