Toon posts:

installatieproblemen HD5770

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijdje terug een topic gehad over een x1800xt met artifacts. ik heb toen maar een HD5770 gekocht als vervanger, want de oude kaart bleef kuren hebben. ik zag naderhand dat er nog stof zat in het koelblok op een plaats waar je het pas kon zien als de kaart er in zijn geheel uit is gehaald (natuurlijk op het moment dat de nieuwe kaart er is 8)7 ) maar hoewel de kaart stabieler is nu blijft hij toch af en toe wegvallen, dus toch maar de nieuwe erin.

niet dus.
-netjes alle oude drivers eraf
-kaart uit pc gehaald
-nieuwe kaart erin
-stekkertjes er weer in
-alles weer aangesloten

nou opstarten: ik krijg alleen een zwart scherm, normaal doet mijn pc even PIEP PIEP en dan start hij, deze piepen ontbreken nu, en dus niks op beeld.

-kabels zitten goed vast
-kaart zit er goed in (clipje van het slot zit echt vastgehaakt achter het lipje aan de printplaat)

systeem:
-amd athlon 3500+
-1 gb ram
-msi neo2 480 moederbord
-HD5770 videokaart
-500 watt voeding van tagan

wie heeft de gouden tip voor mij :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://global.msi.eu/inde...&maincat_no=1&prod_no=219
Compliant with PCI Express 1.0a specifications
Zeer oud mobo, nieuw videokaartje... does not compute.

Verwijderd

Topicstarter
nee he :( dus ik kan eigenlijk alles gaan vervangen, ergens ook weer leuk alles nieuw maja het kost toch weer allemaal geld.

maar ik moet dus omdat mijn videokaart dus pci-e 2.0 heeft ook een nieuw moederbord (en daardoor ook nieuwe cpu en ram) is dit niet backwards compatible zoals de USB poorten (je kan 2.0 in 1.0 steken)

leuk allemaal :(

in elk geval al bedankt voor de zeer snelle reactie

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04 22:56
Je zou enkel een nieuw moederbordje op de kop kunnen tikken, weet niet of het socket939 is? Die hebben ook gewoon uitvoeringen met PCI-e 2.0 naar mijn weten...

Verwijderd

Topicstarter
ja het is socket 939. ik zal morgen nog wel eens bij de winkel langsgaan en kijken of die of een leuke oplossing hebben of gewoon mn hele pc dan maar upgraden. moet ook te doen zijn met 300-400 euro (naja dat hoop ik :p )

het is ook zonde om nu bijvoorbeeld 50-75 euro in nieuw moederbord te steken en volgende maand is het ram of de cpu kapot.

groetjes, gideon

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 620€ 79,95€ 79,95
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 92,99€ 92,99
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 76,75€ 76,75
ImporterenTotaal€ 249,69

Ben je weer helemaal het baasje. Kijk ook even of je voeding nog wel up-to-date is. Wordt vaak vergeten.

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:42:
Zeer oud mobo, nieuw videokaartje... does not compute.
Waarom zou het niet werken? :?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laat ik het wat nuanceren:

het zou in theorie moeten werken. Echter, ik lees wisselende resultaten op de verschillende fora die niet altijd even goed verklaarbaar lijken.

Had een x800xt eigenlijk een PCIe stekkertje nodig? Heeft TS die wel aangesloten op de HD5770?

Verwijderd

Topicstarter
ja , de 6-pins connector was ook nodig voor de x1800xt die er eerst inzat. ik heb deze ook in de HD5770 gestoken (zat vast enzo het palletje viel over het haakje heen)
Pagina: 1