Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 12:47
Sinds gister maak ik gebruik van een andere internetverbinding. Alles werkt prima, behalve WoW. Ik heb daar nu constant lag spikes van 2-60 seconden waarin ik helemaal niks kan doen. Vaak is mijn latency in WoW wel laag <100 ms maar soms ook erg hoog >9000ms. Het rare is dat terwijl ik een lagspike heb waarin ik ingame niks kan doen, niet bewegen of wat dan ook ik wel gewoon webpagina's kan bekijken en TeamSpeak gaat ook gewoon door.

Ik heb ook een paar keer mijn latency op pingtest.net gedaan en dit is altijd rond de 50ms, zelfs tijdens een lagspike in WoW. Zelfs wanneer mijn latency ingame 9000ms is het op hetzelfde moment wanneer ik het op pingtest.net doe maar 50ms. Verder word ik soms disconnected in WoW terwijl msn/TeamSpeak het nog wel gewoon doen.

Ik maak gebruik van een draadloze verbinding, maar die is tot nu toe nog nooit uitgevallen en de signaalsterkte is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03
Dit probleem heb ik ook gehad, had ook een draadloze verbinding en maakte gebruik van Windows Vista. Bij mij bleek de Wireless Background scan die Windows elke minuut draait de boosdoener.
Ik heb het door middel van deze tool getest: http://www.shunra.com/ve-network-catcher-lite-trial.php
Dus voor langere tijd naar bij www.google.nl pingen.

En de oplossing was deze tool: http://www.martin-majowski.de/wlanoptimizer/
Met deze tool kunt je de Background scan uitzetten, wat er bij mij voor zorgde dat ik geen last meer had van lag spikes.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
Bedankt voor je reactie. Ik heb het er vergeten bij te vermelden maar ik gebruik Windows 7. Ik zal die tool meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
Ik heb het geprobeerd maar het lijkt niet te werken. Ik log net in en mijn ping is op dit moment rond de 4000ms ingame en op hetzelfde moment op pingtest.net 43ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
Ok ik heb het net ook geprobeerd op m'n laptop via hetzelfde draadloos netwerk op dezelfde afstand van de router (zelfs met minder signaalsterkte) en daarop werkt alles prima. Wanneer ik dan weer op m'n gewone pc inlog heb ik weer dezelfde problemen.

Mijn netwerkkaart is een Sitecom WL-115 PCI kaart, ik weet niet of het aan de kaart ligt of aan instellingen op mijn computer, want zo te zien ligt het niet aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Op dit moment is het wel zo dat veel mensen op random mensen last hebben van lag na de update. Ik ondervind dit zelf draadloos en bedraad op OSX en Vista.

Helaas is het afwachten tot het weer wat beter gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
Ik heb er al sinds zondag last van dus het heeft helaas niks met de patch te maken (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 10:12
Probeer eens een trace report te maken als je ingame bent.

Ik weet dat er instructies staan op de support site van blizzard op www.blizzard.com/support/

Maak dat rapport en toon het resultaat hier. dan kunnen we zien of er problemen zijn met de verbinding of niet.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
Ik was dit topic alweer vergeten, maar heb het opgelost door een andere netwerk adapter te gebruiken. Bedankt iig voor de hulp.
Pagina: 1