Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil graag OS X op mijn pc gaan draaien, maar krijg dat niet voor elkaar met het mobo wat ik nu heb, een Gigabyte GA EX58 UD5.

Omdat het voor maandag moet werken ivm een opdracht die mijn vriendin heeft gekregen, heb ik dus ook een klein beetje haast.. Ik wil mijn I7-920 en ATI 4850 kaart blijven gebruiken. Dus, alleen een ander mobo aanschaffen, ook omdat ik vermoed dat er problemen zijn met mijn mobo.
Moet dus een 1366 mobo zijn, en minimaal 7 sata-300-aansluitingen (evt. 6, kan wel een ide dvd brander aanschaffen).

Heeft iemand hier ervaring met het succesvol "bouwen" van een hackingtosh, met de hardware die ik wil blijven gebruiken, en een daar bij dus goed passend mobo? Dacht zelf aan een MSI x58 pro-e, is nog redelijk betaalbaar, maar, hou me aanbevolen als jullie goede ervaringen hebben met andere mobo's samen met mijn cpu en gfx kaart.

Alle adviezen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Neem hier is een kijkje: http://www.muzzle.nl/moederborden/

Bijvoorbeeld de Gigabyte GA-X58A-UD7. Werkt alleen de USB3 poort nog niet op. En de sata 3 poorten werken op sata 2 snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 21:09
zie hier onder kopje "hardware" een lijst met moederborden en in hoeverre ze compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48
ik heb in je andere topic een link naar een guide gepost voor jou moederbord... lukt het daar dan ook niet mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook met die link lukt het niet. Hij laadt Darwin, dan zie je nog steeds heel even het Apple logo, echt een fractie van een seconde, en dan reboot mijn pc weer.

Ik snap er niets van. Daarom dus kijken naar een ander moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat ligt dus echt niet aan het moederbord, maar aan een BIOS instelling of iets in die richting. Ik heb zelf een EX58-UD4P. Echt exact hetzelfde bord, op 1 extra SATA controller na, en dat werkt voor de volle 100% perfect. :)

Let erop dat je bijvoorbeeld alle extra SATA controllers uitschakelt, en de ICH10R SATA controller op AHCI instelt. En dat je Leopard versie 10.5.7 of hoger, of Snow Leopard installeert, want oudere versies laten Core i7 PC's inderdaad crashen, daar gaat een ander moederbord niet bij helpen.

Geloof me, het bord wat je nu hebt is het beste wat er te krijgen is voor OS X icm een Core i7.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet heb ik een stepping D0 I7-920, volgens mij niet de oudste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:51:
Nee, ook met die link lukt het niet. Hij laadt Darwin, dan zie je nog steeds heel even het Apple logo, echt een fractie van een seconde, en dan reboot mijn pc weer.

Ik snap er niets van. Daarom dus kijken naar een ander moederbord.
Welke installatie methode gebruik je ? En gebruik je Snow Leopard ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Pagina: 1