Heb een paar zoekopdrachten op google achter de rug. Kan niks vinden over hoe ik mijn externe harde schijf formatteer. Moet dus een externe harde schijf formatteren op via mijn macbook met leopard erop. Moet fat32 toch bij mac?
OS X kan standaard alleen naar FAT formatteren,
Programma's -> Hulpprograma's -> Schijfhulpprogramma
Selecteer links je drive, dan het tabblad Wissen en selecteer bij Structuur: FAT
En dan Wissen
Programma's -> Hulpprograma's -> Schijfhulpprogramma
Selecteer links je drive, dan het tabblad Wissen en selecteer bij Structuur: FAT
En dan Wissen
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Verwijderd
rechtsbovenin even zoeken naar 'Disk Utility'. Daar kan je vervolgens de externe HD selecteren en formatteren.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 19:37 ]
Dat is niet waar. OS X kan formatteren in een aantal verschillnde formaten, bij mij:robbinonline schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:36:
OS X kan standaard alleen naar FAT formatteren

Hiervan is FAT (wat eigenlijk FAT32 is) de enige die ook door Windows leesbaar is. Als je de schijf alleen met een mac wilt gebruiken (voor backups ofzo) zou ik FAT sterk afraden. Indien je de schijf wilt delen met een Windows machine is FAT je enige echte optie.
Het is ook mogelijk om macdrive oid te gebruiken op Windows, maar daar heb je weinig aan als je de schijf op veel Windows machines wilt gaan aansluiten.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ja daar antwoord ik ook op, ik neem aan dat de ts zijn drive zonder externe software op windows wil lezenGerco schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:41:
[...]
Dat is niet waar. OS X kan formatteren in een aantal verschillnde formaten, bij mij:
[afbeelding]
Hiervan is FAT (wat eigenlijk FAT32 is) de enige die ook door Windows leesbaar is. Als je de schijf alleen met een mac wilt gebruiken (voor backups ofzo) zou ik FAT sterk afraden. Indien je de schijf wilt delen met een Windows machine is FAT je enige echte optie.
Het is ook mogelijk om macdrive oid te gebruiken op Windows, maar daar heb je weinig aan als je de schijf op veel Windows machines wilt gaan aansluiten.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
In Windows formatteren als NTFS en dan gebruiken met de mac, is dat een oplossing?
Mac OS X kan standaard alleen lezen van NTFS, maar met tools als Paragon NTFS kan Mac OS X er ook prima naar schrijven.stijnos1991 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:47:
In Windows formatteren als NTFS en dan gebruiken met de mac, is dat een oplossing?
Daarnaast is NTFS natuurlijk een shitFS als je de mogelijkheid hebt HFS+ te kunnen gebruiken
Wat ook een mogelijkheid, is om NTFS-3G te installeren. Met dit progseltje kan lezen en schrijven van en naar een HDD welke NTFS is geformatteerd. Wat ik nog niet wist maar wat schijnbaar wel kan: je HDD als NTFS formatteren
Dit lijkt me overigens niet al te moeilijk te vinden via Google. Als je zoekt naar format mac os x vind je o.a. Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X - Tiger and Leopard, How to Format a Hard Drive in Mac OS X en Mac OS: About Mac OS Extended Volume Hard Drive Format or HFS+. Dit topic gaat derhalve op slot.
De volgende keer is het handig om te vermelden, als je niks hebt kunnen vinden, waar je naar gezocht hebt. Wellicht gebruik je de verkeerde zoektermen en kunnen we je helpen met de juiste zoektermen.
De volgende keer is het handig om te vermelden, als je niks hebt kunnen vinden, waar je naar gezocht hebt. Wellicht gebruik je de verkeerde zoektermen en kunnen we je helpen met de juiste zoektermen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()