Toon posts:

Upgraden watercooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb wat zitten sparen en dacht er aan om mijn watercooling eens te upgraden.
Momenteel is enkel mijn CPU gekoeld dmv water.
Nu wou ik ook mijn 2 Sapphire HD 3850's en heel misschien mijn Northbridge in de loop opnemen.
Ik beschik over een Thermaltake Prowater 850i setje. (Nu niet meteen een topper maar zijn prestaties zijn zeker niet slecht.)
Momenteel is mijn Q6600 op 3.4 Ghz geklokt en is hij tijdens idle 38° en tijdens load 50°.
De fan op de radiator heeft een variabele snelheid dmv een potmetertje.

Nu maakte ik mij zorgen over de koelprestaties wanneer mijn 2 videokaarten (die overigens ook een stevige klok meegekregen hebben) in de loop opneem, per slot van rekening heb ik maar een 120 radiator.

Ik dacht de stock fan op de radiator te vervangen door een PWM fan en die aan te sluiten op de CPU Fan socket zodat de cooling dynamisch word geregeld.

Zou dit idee haalbaar zijn of ga ik mezelf door de huidige radiator te blijven gebruiken in de problemen werken?

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik ben geen expert op het gebied van watercooling maar een cpu, twee videokaarten en een northbridge op een 120mm radiator aansluiten lijkt mij een no go. De hoeveelheid af te voeren warmte zal ongeveer 2 tot 3 keer zo groot worden en daar is dat setje gewoonweg niet voor ontworpen.

Als je dus je loop wilt uitbreiden zou ik toch eerst een 240mm radiator zoeken of een 120mm radiator bijplaatsen.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
beide 3850s dumpen iets van 100 watt, en de cpu zal ook rond dat getal zitten. Als je toch gaat upgraden aan je thermaltake setje neem dan gelijk een heel nieuw (240mm of evt. 360mm) rad. de standaard rads zijn van alu wat uiteindelijk corrosie gaat opleveren in je loop ;).