Geen upload via switch

Pagina: 1
Acties:

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 22:02
Een paar dagen geleden ben ik naar een andere kamer in hetzelfde huis verplaatst, mijn apparaten zaten aangesloten met een Sitecom switch. Nu ik op een andere kamer zit, is mijn internet veel trager en heb ik helemaal geen upload meer als ik de switch gebruik. Zonder werkt het wel perfect. Het ligt niet aan de switch, want ik heb een nieuwe gekocht en heb precies hetzelfde probleem. De switch zit gewoon op hetzelfde netwerk.

Iemand die een oplossing weet of die dit eerder heeft meegemaakt?

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
Bekabeling op de switch goed aangesloten?
Bekabeling doorgemeten of deze juist is aangesloten en of er geen kabelbreuk inzit?

Hemelaar Fotografie

• JoJo nl
Ik heb het met meerdere kabels geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem...

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
Juiste poort? vaak zit er een upload port op

Hemelaar Fotografie

• JoJo nl
Ik heb de kabel uit de muur in port 1 (staat een vakje omheen) gedaan en de andere kabels in de overige porten. Bij m'n vorige switch had ik de kabel uit de muur in een uplink port zitten, maar dat werkte ook niet.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Praat je over een switch of een router? Dat is namelijk wel een verschil ;)

Moderne switches (in ieder geval voor consumenten) hebben geen speciale uplink poort. Bij een router heb je wel een speciale WAN poort uiteraard.

Verwijderd

En of het aan de switch of aan de kabel naar die kamer toe loopt kun je makkelijk testen door even alleen je pc/laptop direct op die kabel aan te sluiten, zonder de switch ertussen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JoJo nl schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:46:
Ik heb de kabel uit de muur in port 1 (staat een vakje omheen) gedaan en de andere kabels in de overige porten. Bij m'n vorige switch had ik de kabel uit de muur in een uplink port zitten, maar dat werkte ook niet.
Als er een vakje omheen staat wilt dat zeggen dat het een uplink poort is. En als het bij je vorige switch ook niet werkte, waarom denk je dan dat het nu ineens wel werkt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je Internet trager is maar nog wel werkt, werkt je "upload" nog wel, anders heb je helemaal geen verbinding. Heb je geen loop op die switch gemaakt?

• JoJo nl
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 00:46:
En of het aan de switch of aan de kabel naar die kamer toe loopt kun je makkelijk testen door even alleen je pc/laptop direct op die kabel aan te sluiten, zonder de switch ertussen.
Direct op m'n PC werkt het wel normaal.
The Dolf schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 00:50:
[...]

Als er een vakje omheen staat wilt dat zeggen dat het een uplink poort is. En als het bij je vorige switch ook niet werkte, waarom denk je dan dat het nu ineens wel werkt?
Ik dacht dat die vorige switch misschien kapot was, maar ik heb 'm precies hetzelfde aangesloten als eerst, maar alleen op een kamer. Eerst deed hij het gewoon perfect, maar nu opeens niet meer.
Exorcist schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:07:
Als je Internet trager is maar nog wel werkt, werkt je "upload" nog wel, anders heb je helemaal geen verbinding. Heb je geen loop op die switch gemaakt?
Met geen enkele speedtest kan ik m'n upload meten als ik m'n computer via een switch heb aangesloten.
ik222 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 00:37:
Praat je over een switch of een router? Dat is namelijk wel een verschil ;)

Moderne switches (in ieder geval voor consumenten) hebben geen speciale uplink poort. Bij een router heb je wel een speciale WAN poort uiteraard.
Nee, het is echt een switch.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Toevallig een Gig switch? Met gewone CAT5 kabels?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rolfie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:40:
Toevallig een Gig switch? Met gewone CAT5 kabels?
En dan?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Zit er een knopje op om de uplink poort aan of uit te zetten. Verder zou de kabel die naar de router of modem gaat altijd in de uplink poort moeten (met uplink knopje aan) voor het beste resultaat. :)

~ Mijn prog blog!

• JoJo nl
roy-t schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:09:
Zit er een knopje op om de uplink poort aan of uit te zetten. Verder zou de kabel die naar de router of modem gaat altijd in de uplink poort moeten (met uplink knopje aan) voor het beste resultaat. :)
Er zit geen knopje op.

Ik heb het nu wel werkend gekregen. Ik heb de kabel van de router in port 2 gedaan en niet in port 1 (de uplink) en nu werkt het wel perfect. Met mijn oude switch krijg ik het op deze manier niet goed werkend. Ik zou niet weten waar het aan ligt, maar gelukkig werkt het. :9

Bedankt iedereen voor de hulp!
Pagina: 1