Oude laptop gebruiken als extender van Media Center

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343298

Topicstarter
Ik sta voor de volgende uitdaging waar ik geen oplossing voor heb:

Ik heb een Mediacenter, snel genoeg om alle mogelijke codecstype af te kunnen spelen, alleen staat dit apparaat in de studeerkamer.

Nu wil ik films van deze machine bekijken op tv. Ik heb een oude laptop die ik op de tv kan aansluiten, het gaat om een Pentium 4, 1,5 ghz (oid), 512mb, 4 Gb harde schijf en een of ander videokaartje.

Wat ik wil is dat de "grote pc" alle processorbehandelingen doet en de laptop gewoon het beeld op de tv spuugt. En als het even kan ook nog kunnen bedienen met de AB van mediacenter.

Ik heb iets gelezen over VLC, maar volgens mij kan deze geen mappen monitoren en moet ik iedere keer als ik een film wil zien aangeven dat die film gestreamed moet worden naar de laptop. Mijn vriendin begrijpt dit uiteraard niet en wil het ook niet begrijpen.

Even kort samenvattend:

Beeld streamen naar een laptop die niet hoeft na te denken over codecs en de processorkracht hoeft te hebben om dit rond te kunnen boxen, maar dit uitbesteed aan de mediaserver. Verder bij voorkeur ook mappen kan monitoren naar nieuwe films en deze met een klik van een afstandsbediening kan afspelen.

Hopenlijk heeft een van jullie een oplossing voor dit probleem.

Uiteraard weet ik dat een microATX met een processor en de rest in een klein kastje redelijk goedkoop is en dan alles af kan spelen, maar ben even benieuwd of het ook kan met het spul dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 09:48
remote desktop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:56

Quad

Doof

Sopcast? aangezien het via lokaal netwerk gaat, kun je hoge bitrate gebruiken.
Via Sopcast streamen weet ik niet zo veel van, maar resultaat is er wel degelijk ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik er zo van vind op internet is het vooral bedoelt om streams vanaf internet te laten zien. Betekend dus dat ik mijn eigen streamserver moet gaan bouwen, volgens mij is dit best wel een complex gebeuren. Is er niet een simpeler oplossing?

Remote desktop heb ik ook wel eens geprobeerd, maar was niet in staat om snel genoeg beelden te versturen voor een vloeiend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat niet werken. Dat betekend dat de krachtige pc alles moet decoderen, dan krijg je gigantische datastreams die je niet zomaar over het netwerk kan sturen. Of de krachtige pc moet grote bestanden hercoderen maar dat gaat ook niet makkelijk werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmm, daar zeg je wat zinnings...

Bedankt voor het meedenken! Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in mediaplayers, misschien wel het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:06
Misschien eens e.e.a. uitproberen met orb ???
Dit doet wat jij wilt, alleen via internet, denk dat het de moeite waard is om een poging te wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Je zou eens naar TVersity(o.i.d.) kunnen kijken.
Volgens mij kon je die zelfs via een web browser benaderen om o.a. film te kijken waarbij de server het zware werk voor z'n rekening neemt(Transcoding).

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Wop op 05-02-2010 10:54 ]

Pagina: 1