[CSS] Uitdaging met 'omgekeerd inspringen'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn werk doe ik mijn best om een simpele FAQ/V&A op te zetten als naslag werk.

Om niet standaard hele lappen tekst te laten zien maak ik (mis)bruik van de dtree javascript menufunctie. Deze heeft een eigen css. Deze laad ik samen met de default css van de overige helpfuncties.

Op zich gaat dit helemaal goed, voorbeeld, maar als de tekst (zowel vraag als antwoord) te lang wordt springt deze helemaal terug naar links, in plaats van recht onder de eerste regel. Nu valt dit op een 19" monitor niet op, maar de eindgebruikers werken nog met hypermoderne ;) 15" TFT's.

Ik heb al lopen zoeken bij vriend Google en hier op T.net, maar ik heb het idee dat ik ergens overheen kijk, en dan met name in de combinatie van padding, margin en text-indent.

Kunnen jullie helpen met kijken (en dan het ook zeggen als je het ziet :+) ?

Als ik hier stukken code moet plaatsen in plaats van op internet, dan lees ik het wel.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk er eens naar met een tool a-la firebug? Sowieso genereert dat JS gedrocht nogal een overbodige shitload een divs. Op zich nog niet zo gek voor een script uit 2003 :X

Het probleem zit 'm in ieder geval in het feit dat er een of een aantal inline images in elk element staan waardoor je tekst er rechts van begint maar daarna (na een line-wrap) er onderdoor gaat lopen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
+----------------------------------+
|+---+                             |
||   | Lorem ipsum dolor sit amet, |
|+---+                             |
|                                  |
| consectetur adipiscing elit.     |
+----------------------------------+

Waarbij het buitenste blok een containing div is en het kleine blok een image (waarbij er in jouw geval soms 3 of meer staan, afhankelijk van hoe 'diep' je in de boom zit.

Als ik jou was ging ik op zoek naar een wat recenter scriptje ;)
Nee, ik lieg. Ik zou het zelf schrijven :P
Bosmonster schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:35:
[...]

Of je schrijft het zelf, want meer dan een paar regels hoeft het niet te zijn :P
:D GMTA

[ Voor 154% gewijzigd door RobIII op 03-02-2010 19:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

RobIII schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:21:

Als ik jou was ging ik op zoek naar een wat recenter scriptje ;)
Of je schrijft het zelf, want meer dan een paar regels hoeft het niet te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:07

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Volledig offtopic maar toch:
Die gele tekst op die licht blauw/grijze achtergrond is echt een aanslag op mijn ogen...
Als ze dat op 15' schermpjes gaan moeten lezen, liever zij dan ik :+

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Die lijnen moeten toch doorlopen als die lijnen in de achtergrond zitten kan je toch heel simpel het vast met spaties oplossen, maar je kan natuurlijk ook met margin/padding doen. Ik hoop dat je wat aan me bijdrage hebt.
!edit: dat gaat niet werken (of heel lastig), want ik had nog niet in de source gekeken sorry.S:

Nou ik wilde laten zien hoe ik het zou maken wat omslagtiger maar dan heb je meer grip op dit soort fouten denk ik, maar nu zie ik in een dat mijn website offline is. :S
!edit: Me website is backonline: http://emmaus-cansat.110mb.com/video als je daar kijkt zie je dat ik ook een hide show script heb. Dat zou jij dan denk ik ook kunnen gebruiken in elkaar moet je mss met een table de plaatjes doen. En door die table blijft de tekst ook weg van de lijnen, mss maak ik het probleem alleen maar moeilijker dat weet ik niet, maar je kan het natuurlijk gewoon eens proberen.

[ Voor 67% gewijzigd door martijn2008 op 04-02-2010 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Wouter.S
Die kleurtjes heb ik voorlopig gedaan om te kijken welke deel van de css welk niveau aanpast.
Wordt straks (bijna) zwart op lichtblauwe achtergrond.

@ RobIII.
Ik ga morgenmiddag op het werk kijken naar FireBug, maar als ik het goed begrijp zou het 'verwijderen' van de inline images al een deel kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:00:
@ RobIII.
Ik ga morgenmiddag op het werk kijken naar FireBug, maar als ik het goed begrijp zou het 'verwijderen' van de inline images al een deel kunnen oplossen.
Dat zou een kleine pleister zijn op een zwaar etterende gapende wond ja ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik zou de boel herschrijven en gebruikmaken van lists (<ol>). Vervolgens CSS om het te stylen, en wat Javascript erbij voor in-/uitklappen. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:35:
[...]

Was het maar zoń feest. Ik heb helaas :'( onvoldoende kennis van JavaScript om zoiets zelf te schrijven en dan is het "beter goed gejat dan slecht bedacht".

Ik heb vandaag eindelijk tijd gevonden om wat te stoeien (lang leve thuiswerken) en ik ben tevreden met wat ik bereikt heb. Nog steeds veel <div>'s, maar we kunnen ermee werken. De antwoorden blijven nu binnen de lijnen van de box. De bijbehorende vraag moeten de beheerders maar wat korter houden.

Ik heb het eindresultaat weer online gezet, nu met definitieve kleuren ;) .

In ieder geval allemaal bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:45:

Was het maar zoń feest. Ik heb helaas :'( onvoldoende kennis van JavaScript om zoiets zelf te schrijven en dan is het "beter goed gejat dan slecht bedacht".
Kom op zeg, een beetje meer zelf vertrouwen en avontuur mag best. Uitzoeken hoe je iets dergelijks mooi kan coden kost je waarschijnlijk een stuk minder tijd dat het oplossen van deze 'bug' je nu gekost heeft, zelfs als je een totale js beginner bent..

Maar goed, t is jouw site.. :>

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Pagina: 1