Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb een probleem met mijn HP Laserjet 2100. Als ik een afdruk maak krijg ik een brede lelijke streep in het midden van het papier. Heeft iemand een idee wat dit is?

Hoe kan dit opgelost worden?

hieronder een foto van het uitgeprinte vel papier :)

alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/2618/hp001tc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Dat wordt bijna zeker door de toner cartridge veroorzaakt.
Deze vervangen lost het probleem op.

Deze cartridge schoonmaken kan helpen, maar dan komt het probleem meestal snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Dat is een toner met een vieze rol of een vieze rol die het papier door de printer jast.
Toner vervangen en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
Jup, toner cartridge vv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze printer namelijk gratis kunnen overnemen van iemand. Die vertelde mij dat de rolletjes vervangen moesten worden. Maar deze zitten dus in de toner als ik het goed begrijp? Of zijn dit de rolletjes waarover het papier glijdt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Wij hadden precies hetzelfde probleem bij ons in de winkel en daar werd alles verholpen met een nieuwe cartridge. De meeste techniek voor papiertransport e.d. zit gewoon in de tonercartridge. (Vandaar ook meestal die hoge prijzen). Er zitten wel wat andere rollers in je printer, maar die printer is zo in elkaar gezet dat die in principe niet vies kunnen worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Niekleair op 03-02-2010 18:47 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
Die rolletjes zullen wel de feed rollen zijn. Deze kun je ook ff schoonmaken of ff kijken of je wat kan vinden op internet.

En andere rollen worden inderdaad alleen vies als je cartridge toner of developer lekt.

[ Voor 27% gewijzigd door Master__R op 03-02-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:29:
ik heb deze printer namelijk gratis kunnen overnemen van iemand. Die vertelde mij dat de rolletjes vervangen moesten worden. Maar deze zitten dus in de toner als ik het goed begrijp? Of zijn dit de rolletjes waarover het papier glijdt? :)
rollen vervangen kan natuurlijk altijd. Maar dat is niet de veroorzaker van het probleem. En lost het probleem van de vlekken niet op

Als je goed kijkt kan je zien dat "dit is een test" later nogmaals op het papier terugkomt. Ook de vlekken herhalen zich. Die herhaling is precies de omtrek van de drum.
Cartridge vervangen lost de vlekken op.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 03-02-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Drum versleten, en de drum zit in de toner cartridge.

Ik heb een soortgelijk iets met mijn LaserJet 4000T, die heeft aan de zijkanten van pagina wat zwarte spikkeltjes/streepjes toner zitten.

Ik heb al eens gekeken naar de drum (je kunt klepje op de cartridge bewegen en dan zie je de drum) en er zitten inderdaad aan de zijkanten van de rollers zwarte punten/vlekken. Maar ik krijg het ook niet goed schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:31:
[...]

rollen vervangen kan natuurlijk altijd. Maar dat is niet de veroorzaker van het probleem. En lost het probleem van de vlekken niet op

Als je goed kijkt kan je zien dat "dit is een test" later nogmaals op het papier terugkomt. Ook de vlekken herhalen zich. Die herhaling is precies de omtrek van de drum.
Cartridge vervangen lost de vlekken op.
Dan ga ik idd even op zoek naar een andere toner. Als het zeker is dat dan het probleem is opgelost heb ik een leuke printer voor weinig geld op de kop kunnen tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand ervaring met compatible toner's van andere merken dan HP zelf ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hervulde toners kunnen de problemen geven die jij daar hebt.
Goede compatible toners zijn vaak wat duurder; Xerox, pelikan (wie vult mij aan?)

[ Voor 14% gewijzigd door job op 03-02-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:25:
Hervulde toners kunnen de problemen geven die jij daar hebt.
Goede volledig schoongemaakte compatible toners zijn vaak wat duurder; Xerox, pelikan (wie vult mij aan?)
Iemand ervaring met Impega of 123inkt.nl huismerk? (http://www.123inkt.nl/sho...erk_C4096AC_268_5892.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
huismerk toners van die webshop werken bij mijn HP laserprinter prima en printen perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 21:12
Hoewel in Italie koop ik ook altijd de niet originele toners, doen het prima en kosten nog geen 40 euro...

La dolce vita - non farmi ridere

Pagina: 1