Palomar schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:24:
[...]
mwah, als hij op zijn werk is geweest (of ergens ver van Den Haag gepind heeft of wat dan ook) bewijst dat natuurlijk nog niet dat zijn auto niet in Den Haag is geweest...
Wel krom eigenlijk dat je het uberhaupt zelf moet bewijzen. Ik zou daar echt niet aan meewerken en ook niet betalen. Laat het dan maar voor de rechter komen. Mag die de 'bewijzen' bekijken....
Dat is ook zo krom als de pest!
Goverman schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:41:
De Wet Mulder gaat over overtredingen die door een agent zijn geconstateerd. Die agent doet dat op ambtseed (de rechter zal dus niet twijfelen aan de juistheid van die verklaring), dus moet jij met MEER dan alleen een 'ik was het niet'-verklaring komen.
Het 'bewijs' is de verklaring van de agent. Dat is voldoende, tenzij er sprake is van tegenbewijs (of een goede reden waarom je de overtreding pleegde, bijv. op de vluchtstrook rijden omdat je band lek is). Je bent dus niet rechteloos, je moet alleen (meer dan) aannemelijk kunt maken dat e.e.a. niet is gepleegd.
@TS: Hoe werkt dat beroep instellen nu? Welnu, op de achterkant van de brief van het CJIB (de bekeuring) staat wat je moet doen. Als je dat eerst eens doet voordat je hier 'help' gaat lopen roepen dan kunnen we je evt. verder helpen.
Ook de wel bekende BOA's mogen dit.
Je weet wel die gasten die alleen maar langs de weg mogen flitsen.
Ik kreeg er laatst één voor rechts inhalen.
Ik WOBBEN en bezwaar maken.
Krijg ik een brief terug dat dit 2 aparte procedures zijn beide worden apart in behandeling genomen... Dus even later een brief dat het PV wordt opgezocht en een andere brief dat mijn bezwaar wordt afgekeurd omdat er inhoudelijk geen bezwaar wordt gemaakt. Dat is logisch omdat ik niet weet waar tegen, dat heb ik ook in de brief vermeld. Ik maak bezwaar, maar inhoudelijk volgt als ik de opgevraagde informatie heb.
Krijg ik uiteindelijk het PV, en een dag later de beslissing van de OVJ...
Gewoon ontmoediging! Ik heb geen zin en tijd om het allemaal uit te zoeken en daar maken ze gebruik van, de bloedhonden.
Houd me dan gewoon aan, als je zo zeker ervan bent dat je in je recht staat en dat je gelijk hebt!
Ik heb het ook een keer met een parkeerboete gehad...
Ik werk in Nieuwegein en woon in Zoetermeer. Heb een huurauto, totdat de leaseauto voor de deur staat.
Ik krijg een parkeerboete door, dat ik in hengelo verkeerd heb geparkeerd. Hengelo? Daar ben ik nog nooit geweest. Dus ik heel vriendelijk bellen naar Hengelo, de gemeente die de parkeerboete daar had geregistreerd. Wat een onwil en vooroordelen zeg.
Ze willen niets voor je opzoeken, als ik vraag: Wat moet ik dan doen?
Zeggen ze: Betalen, u bent daar gewoon geweest want de ambtenaar heeft het gezien...
Uiteindelijk had de beste man/vrouw 10/11/2007 opgeschreven ipv 11/10/2007 (ik heb de huurauto maar 2 weken gehad). Maar voordat je daar achter bent. Pffff.