NAS met nzb, rar en par support?

Pagina: 1
Acties:
  • 614 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
Ik ben al dagen aan het leze op dit geweldige forum. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een nas of iets dergelijks die het downloaden van mij pc kan overnemen. Nu staat 24/7 aan zware pc stroom te slurpen.

Ik heb heel veel revieuws gelezen en kom bv uit bij een nas van conceptronic of van qnap of bijvoorbeeld de
D-Link DNS-323. Echter moet je dan om te kunnen parren en rarren weer een third party prog instaleren.

Wat belanrijk is voor mij dat hij naast het downloaden ook het parren en rarren verzorgt. Ik wil ook graag van een locatie buiten mijn netwerk een nzb kunnen uploaden zodat hij begint te downloaden.

Een factoor is ook de prijs natuurlijk.

Wie heeft ervaringen met dergelijke apparaten en kan mij een goed advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Niemand hier zal je zeggen: "Je moet die kopen".

Het is volkomen afhankelijk van eigen voorkeur en eigen budget. Ik zou, als ik jou was, [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic doornemen en zelf proberen een mening te vormen, zodat je voor jezelf kan beslissen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Ik denk niet dat er een standalone-NAS is die de taak tot zich kan nemen.
Parren en rarren vergt nogal aardig wat resources.
Aangezien de gemiddelde NAS uitgerust is met een processor van een paar honderd Mhz geef ik dit weinig kans van slagen.

Ik denk dat je dan toch op een echte server uit komt icm SabNZBd bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Blinker schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 02:27:
Ik denk niet dat er een standalone-NAS is die de taak tot zich kan nemen.
Parren en rarren vergt nogal aardig wat resources.
Aangezien de gemiddelde NAS uitgerust is met een processor van een paar honderd Mhz geef ik dit weinig kans van slagen.

Ik denk dat je dan toch op een echte server uit komt icm SabNZBd bijvoorbeeld.
Hoezo zo er geen nas zijn die zo'n taak kan uitvoeren? Mijn HDX-1000 heeft ook een onboard nzb-client en parred en unrarred ook de bestanden... je kan nou niet bepaald zeggen dat er een krachtige cpu in een HDX-1000 zit, of wel? Maar neem bijvoorbeeld een nas van QNAP en je kan icm met sabnzbd gewoon downloaden en uitpakken... dat zal voor een hoop andere merken ook gelden. tik maar gewoon eens 'nas nzb' in google... wordt je helemaal doodgegooid met users die al in 2007 met nzb-clients op hun nas bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
@tukk

Jammer dat er altijd wel iemand is die dit soort opmerkingen plaatst. Tuurlijk heb ik dat topic doorgelezen zoals je ook kunt lezen in mijn topic!

De andere heren bedankt voor jullie reacite. Hoe bevalt de HDx-1000? Snelheid is niet heel erg relevant want tja hij staat dan toch 24/7 aan.

Ook andere gebruikers ervaringen hoor ik graag. Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

joppe113 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:42:
@tukk

Jammer dat er altijd wel iemand is die dit soort opmerkingen plaatst.
Jammer? Hij geeft je een hartstikke goede tip.
Tuurlijk heb ik dat topic doorgelezen zoals je ook kunt lezen in mijn topic!
Ik zie helemaal niet in de eerste post van dit topic dat je het algemene NAS-topic hebt gelezen?

Maar goed, ontopic:
Echter moet je dan om te kunnen parren en rarren weer een third party prog instaleren.
Waarom is dat een probleem? Dat is vaak een kwestie van een bestand op je NAS plaatsen en installeren maar.

Zelfs bij een NAS waarbij standaard als een usenet-client geïnstalleerd is moet je nog van alles instellen (server, aantal threads, plek om alles uit te pakken), dus het werkt toch al niet 'out of the box'. Waarom is dan 2x extra klikken voor het installeren van een programma dan weer een stap te ver?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

joppe113 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:42:
@tukk

Jammer dat er altijd wel iemand is die dit soort opmerkingen plaatst. Tuurlijk heb ik dat topic doorgelezen zoals je ook kunt lezen in mijn topic!

De andere heren bedankt voor jullie reacite. Hoe bevalt de HDx-1000? Snelheid is niet heel erg relevant want tja hij staat dan toch 24/7 aan.

Ook andere gebruikers ervaringen hoor ik graag. Bedankt voor de moeite!
Beste joppe en toch heeft o.a. tukk gelijk. De vragen die jij stelt zijn uitgebeid behandeld in verschillende topic's. Daarnaast is het helemaal niet vreemd om extra functionaliteit toe te voegen door een 3th party applicatie te installeren. Zoals iemand anders ook al aangeeft zal het nooit geheel "buildin" zijn aangezien je het altijd nog zult moeten configureren.

Je hebt het algemene NAS topic al gevonden daar zou ik ook dit topic aan toe willen voegen: Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3, de beide NAS devices in dit topic kunnen wat jij wilt. Verder heeft practisch elke populaire NAS een eigen topic, waar deze informatie in terug te vinden is. Aangezien de gevraagde informatie uit de reeds genoemde topic's gehaald kan worden, sluit ik dit topic.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.