• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
Ik ben al even aan het prullen geweest dus ik open toch maar even een topic. Mocht de titel niet duidelijk zijn of het topic in het verkeerde subforum staan, pas het gerust aan.

De hardware: AMD5600+/4gigOCZDDR2/GIGABYTE690mobo/Radeon3870/Corsair550Wvoeding

Twee weken terug mijn pc opengehad en voorzichtig beetje gestofzuigd en gereinigd, dit doe ik al jaren, nooit een probleem. Toen ik alles weer op z'n plek zette wilde de pc niet meer aan.

Het moederbord krijgt wel stroom, alle fans beginnen te draaien (processorfan, 2x fan in kast), het koelblok van de processor wordt ook flink warm, dan ga ik er van uit dat de processor ook stroom krijgt. Maar ik krijg geen beeld, bios scherm of wat dan ook....

Heb alles er al uit gehad, DVI aangesloten op het moederbord ipv videokaart, hielp ook niet. Het ligt niet aan de monitor want die werkt prima met een ouder pc'tje. Geheugen eruit gehad, wireless PCI kaartje, op geen enkele manier krijg ik ook maar iets in beeld. De fans spinnen op en verder hoor je geen 'doorstart-geluiden' zeg maar.

Ik heb niet het (reserve) materiaal om alle onderdelen in eenzelfde systeem te testen om uit te sluiten waar het probleem zit. Ik vermoed dat het het moederbord is. Zaterdag maar even naar de computerboer maar misschien heeft iemand hier toch nog een tip...

Kort: Bij aanzetten spinnen de fans op, processor geeft warmte, maar krijg geen videosignaal. Start niet verder op.

Bedankt voor het meedenken alvast.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:40:
Twee weken terug mijn pc opengehad en voorzichtig beetje gestofzuigd en gereinigd, dit doe ik al jaren, nooit een probleem. Toen ik alles weer op z'n plek zette wilde de pc niet meer aan.
Nou vind het knap dat de PC dat aantal jaren stofzuiger nog heeft overleeft, maar ja nu dus schijnbaar niet meer. Stofzuiger = statische elektrischiteit = PC dood. ;)

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:50:
[...]

Nou vind het knap dat de PC dat aantal jaren stofzuiger nog heeft overleeft, maar ja nu dus schijnbaar niet meer. Stofzuiger = statische elektrischiteit = PC dood. ;)
Bemoedigend eerste antwoord ;)

Ik heb dit altijd al gedaan, niet met de metalen stang maar via zo'n plastic tussenstukje, moet toch geen probleem zijn? Hier op het werk hebben we stofzuigertje speciaal om pc's schoon te zuigen, met een lange plasticen slurf.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik heb dat met die stofzuiger ook nooit goed begrepen. Doe het zelf ook al sinds mijn eerste pc en ik moet de eerste nog tegenkomen die daaraan kapot is gegaan
(wel oververhitting, usb stekker verkeerd aansluiten, knal geven tegen koeler van cpu) stom ik weet het :)

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Klinkt als een kaduuk mobo inderdaad, als je niet eens beeld krijgt... :/

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• EvaluationCopy
Ghost Dog schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:02:
Klinkt als een kaduuk mobo inderdaad, als je niet eens beeld krijgt... :/
Als ik de processor eruit haal, moet ik dan wel een opstartscherm krijgen? (Bij een nog werkend moederbord uiteraard)

Verwijderd

heb je deze al volledig geprobeerd?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 17:10 . Reden: woordje vergeten ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37
Nee, een mainboard kan niks zonder processor en een processor ook niks zonder mainboard.

[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 03-02-2010 17:12 ]

Verwijderd

staat er verder naar beneden in, als er niets piept, probeer eens iets eruit te halen en kijken of hij dan wel piept.
(ram of iets anders)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 17:11 ]

• EvaluationCopy
Alles wat van toepassing/mogelijk was op moederbord zo'n beetje wel ja. Bij de andere tips heb je meestal een soortgelijk 2e systeem nodig om onderdelen uit te wisselen.

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:11:
staat er verder naar beneden in, als er niets piept, probeer eens iets eruit te halen en kijken of hij dan wel piept.
(ram of iets anders)
Heb alles er één voor één uit gehad en alles tegelijk, ding reageert nergens op. Ik denk ook wel dat het moederbord is overleden maar ik ben niet zo'n hardwaregoeroe, wil het zeker weten voor ik een nieuw moederbord ga halen.

Verwijderd

Je kan het pas zeker weten als je een ander mobo probeert, anders zul je er niet achter komen. ;)

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:24:
Je kan het pas zeker weten als je een ander mobo probeert, anders zul je er niet achter komen. ;)
Zit niks anders op denk ik. Zaterdag maar even langs de pcboer, ik heb even geen spare AM2 liggen (lees: helemaal niks) en bevriende computerhobbyisten heb ik ook niet ;( :+

Ik zal nog even een add zetten, misschien heeft iemand in de buurt nog iets liggen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beter i.p.v. de stofzuiger een spuitbusje met perslucht halen en daarmee de kast uit blazen, want stofzuiger kan idd statisch geladen zijn zoals boven geschreven word.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:07
Uit het spuitbusje kan vocht komen, wat minstens net zo erg is :)
Misschien is zon stofdoekje en een verfkwast wel de enige echt veilige manier.
Pagina: 1