Always on USB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Enkele weken geleden heb ik een Razer Mamba aangeschaft. Dit is een draadloze muis waar een dockingstation bij zit. Dit dockingstation is gewoon met een normale (loskoppelbare) usb kabel aangesloten aan de pc. Deze USB-kabel kan ook aangesloten worden op de muis zelf.

Wat ik nu graag zou willen is dat dit dockingstation altijd stroom bleef ontvangen. Nu is het zo dat als ik de pc uit zet dat dan ook de stroomtoevoer naar het dockingstation verbroken word. Daarop ben ik gaan zoeken op internet en ben ik tegengekomen dat je vaak in de bios van je pc het gedrag van een USB poort kunt beïnvloeden. Echter bij mijn moederbord (MSI P35 Platinum) ben ik alleen een optie tegengekomen om deze actief te maken in een sleep stand.

Ook heb ik (zojuist) gevonden dat er een targus usb hub is die enkele "always on" poorten heeft. Ik heb op dit moment ook een bestelling uit staan voor een self-powered USB-hub (konig self powered 4 poorts usb hub) in de hoop dat daar de stroom gewoon op blijft staan als de PC uit staat.

Echter ik kreeg over deze materie zeer weinig terug gevonden op het internet. Vandaar mijn vraag aan jullie. Weten jullie een directe oplossing voor mijn probleem? Zou het opgelost worden door de usb-hub? Zijn er toch opties om dit in de bios aan te passen (vanwege de response van de muis gaat daar de voorkeur naar uit, ik wil echter geen discussie gaan starten of ik dat uberhaupt wel gebruik, dat is namelijk heel makkelijk, ik gebruik het toch niet, het gaat mij om het idee). Zijn er nog andere opties waar ik totaal nog niet aan gedacht heb?

Als ik info vergeten ben te geven of er zijn andere vragen stel ze gerust. Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_willes op 03-02-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
De USB hub zal inderdaad in jouw geval voor een oplossing zorgen. Wat soms wel weer wil gebeuren is dat je PC niet op wil starten zodra je power op de USB hub zet, maar die kans is zeer gering. (is voor zover ik weet voornamelijk bij sitecom hubs voorgekomen). Het lijkt me dat je het in je bios of anders via een jumper moet kunnen oplossen met je moederbord, heb je de manual niet ergens, daar moet dat in staan.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_willes
De manual heb ik er al op nagelopen daar kan ik niks vinden zowel niet in de bios settings als een jumper. Volgende keer als de pc open staat zal ik nog wel eens zoeken of ik ergens wat jumpers kan vinden.

Wel mooi dat het probleem waarschijnlijk opgelost word met een usb hub. Tevens vind ik het ook raar dat het bord geen mogelijkheid geeft tot deze optie. Ik zal ook eens contact opnemen met MSI.

edit: Zojuist via MSI OCS een case gemaakt, vervolg laat ik weten.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_willes op 04-02-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_willes
Ik heb het probleem op een andere manier getackeld. De plaats waar ik de konig usb hub besteld had gaf aan dat deze EOL was. Tevens de vraag of ik mijn bestelling wilde veranderen.

Targus ACH81US

Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/us/product_images/ACH81US_accessories_b.jpg

Dat is m geworden (4 poorts uitvoering). Van de site van Targus:
The two high-power "Always On" ports provide twice the power as standard USB ports and remain powered even when power to your desktop is shut down, a unique feature for charging any USB peripherals.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:32
is dit misschien iets voor jou? Klein en flexibel.. http://www.dagactie.nl/

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
mag je mij uitleggen hoe hij dan nog zijn muis kan gebruiken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:28
In principe moet volgens mij elke externe powered hub voldoen:

http://tweakers.net/price...IbqrHnpZwmbLWl_DsIJQRqrV8
Pagina: 1