Geheugen bij moederbord ASUS P5KC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ik heb het p5kc moederbord van asus, alleen heb ik toen ik het moederbord kocht, zomaar 4 gb gekocht die de verkoper mij had aangeraden, alleen zie ik dat er verschillende soorten ddr geheugen in kunnen

http://asus.com/product.aspx?P_ID=fFZ8oUIGmLpwNMjj
2 x DIMM, Max. 4 GB, DDR 1333*/1066/800 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 1066*/800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory
Dual channel memory architecture
*The chipset officially supports the memory frequency up to DDR3 1066MHz/DDR2 800. Due to the tuning by ASUS exclusive technology, this motherboard natively supports up to DDR3 1333/DDR2 1066MHz. Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL
**When installing total memory of 4GB capacity or more, WindowsR 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.
wat is het verschil hier tussen, en welke is het snelste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:36
DDR3 met de 1333MHz snelheid ;) Echter zou je dat toch makkelijk moeten kunnen vinden op internet, zou me zelf niets verbazen als er een wikipedia van is.

EDIT: zoals ik al dacht: wikipedia

[ Voor 22% gewijzigd door K1pje op 03-02-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Als je niet gaat overklokken ga je waarschijnlijk niets merken van verschillende soorten geheugen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
wat is dan de reden dat je niets zal merken aan de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

d-russo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:42:
wat is dan de reden dat je niets zal merken aan de snelheid?
Omdat je die snelheid niet gebruikt.
Hetzelfde als dat jij een Ferrari koopt, maar nooit harder dan 120 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33
TERW_beDANkt schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:53:
[...]

Omdat je die snelheid niet gebruikt.
Hetzelfde als dat jij een Ferrari koopt, maar nooit harder dan 120 rijdt.
Dus de tijd die het duurt om op 120 te komen is ook niet belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pennywiser schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:55:
[...]

Dus de tijd die het duurt om op 120 te komen is ook niet belangrijk?
Totaal niet. geheugen heeft niet tijd nodig om op snelheid te komen. Het draait op 0MHz (dan staat het systeem uit) of het draait op de opgegeven snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
maar als ik met zware programmas werk (video bewerking) dan zou het toch wel degelijk moeten uitmaken in bijvoorbeeld rendertijd van videos?

wat is dan de reden dat er zoveel verschillende snelheden zijn in ddr geheugens, vast niet alleen voor de comercie of overclocking lijkt mij?

of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ook al werk je met flinke programma's, als je niet harder gaat dan de standaard clocks van je cpu schiet het nog niet op.
DDR2 1066 en 1333 is er puur voor het overclocken. Het geeft je meer ruimte als je je cpu sneller laat lopen omdat je dan je geheugen 1:1 kunt laten draaien.

Je kunt ook met de normale snelheid van je cpu het geheugen sneller laten lopen (door middel van de memorydivider), maar dat geeft vrijwel geen winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
en zonder overclocking, wat is dan de beste manier om mn pc sneller te laten gaan?
in everest zie ik bijvoorbeeld wel, dat mijn werkelijke kloksnelheid 333 Mhz (QDR) is, en de effectieve 1333 Mhz

heb verder de onderstaande specs:

DualCore Intel Core 2 Duo E6550, 2333 MHz (7 x 333)
ATI Radeon HD 2600 PRO (512 MB)
Asus P5KC
3072 MB DDR2-800 (400 Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

Terw_Dan schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:22:
Ook al werk je met flinke programma's, als je niet harder gaat dan de standaard clocks van je cpu schiet het nog niet op.
DDR2 1066 en 1333 is er puur voor het overclocken. Het geeft je meer ruimte als je je cpu sneller laat lopen omdat je dan je geheugen 1:1 kunt laten draaien.

Je kunt ook met de normale snelheid van je cpu het geheugen sneller laten lopen (door middel van de memorydivider), maar dat geeft vrijwel geen winst.
Klopt, bij mijn oude P5K deed ik geheugen op 800Mhz lopen ipv 1066, zodat ik zonder dat ik het geheugen overclock mijn oude processor (Q9550) op 3.4Ghz kan laten lopen met verhogen van het FSB.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1