Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Menschen,

in de weekenden brainwash ik graag de tere hersentjes van partygangers dmv visuals op feestjes..
Een VJ wordt ik ook wel eens genoemd..
Nu gebruik ik een Panasonic DV camera voor live-beeld.. Maar nu, sinds dat ik Mac OS X Snowleopard heb geinstalleerd, loopt dat apparaat moeilijk te doen.. Het enige wat ik krijg is zwart beeld.. Van alles geprobeerd, maar niets wist zijn vruchten af te werpen.. Ding doet het verder prima, maar aangezien die met ouderwetse bandjes werkt gebruik ik ´m niet bijster veel naast het VJ´en..
Nu heb ik afgelopen weekend op mijn 25ste verjaardag een nieuwe camera gekregen, de Sony SR37..
Mijn broertje en vader hebben dat ding uitgezocht onder het mom van: dan kan hij weer livebeeld gebruiken..
Maar helaaesch, dit ding heeft allereerst geen webcam-functie, en ook geen firewire-aansluiting..

Nu ben ik naar de rood geblouste experts van MediaMarkt geweest met de vraag of dit op te lossen is. JA, was hierop het verlossende antwoord, met een zogeheten VideoGrabber (??).. Dan sluit je je analoge signaal op dat ding aan, en wordt dat omgezet naar een digitaal bestand.. Nu hadden ze deze ´videograbber´ op voorraad, maar natuuuuurlijk alleen voor PC.
Daarna ben ik zelf een beetje op ´onderzoek´ uit geweest (lees: gegoogled op VideoGrabber for mac) en ik kan niets vinden over een ´webcam´functie bij een videograbber..

Nu is de prangende vraag natuurlijk: Kan ik mijn optreden van live-beeld voorzien dmv zo´n videograbber icm die Sony SR37..?

Uw antwoord zal geprezen worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ten eerste: firewire voor video is zo goed als dood: er bestaat geen firewire voor een niet-tape camera.En tape cameras zijn al bijna uitgestorven nu.

Videograbbers zullen wel werken i.c.m. je camera maar ik weet niet of dat "live" kan ("webcam") eigenlijk, ze zijn volgens mij voornamelijk bedoelt om beelden op je pc te zetten en die dan te gaan editten, en ik heb al helemaal geen idee of een gemiddelde videograbber wel op een Mac werkt. Maar misschien dat dit iets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er goed uit, dat apparaat...
Maar nu is het idd nog steeds de vraag of die ´webcam´functie het gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kun je toch gewoon vragen aan pinnacle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet naar de Dazzle vragen. Die heb ik zelf ook namelijk.
De Dazzle van Pinnacle heeft ook een Mac versie

http://www.pinnaclesys.co...Video+Capture+for+Mac.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:04:
Nu heb ik afgelopen weekend op mijn 25ste verjaardag een nieuwe camera gekregen, de Sony SR37..
Mijn broertje en vader hebben dat ding uitgezocht onder het mom van: dan kan hij weer livebeeld gebruiken..
Maar helaaesch, dit ding heeft allereerst geen webcam-functie, en ook geen firewire-aansluiting..
Is het misschien niet verstandiger om de camera om te ruilen voor een ander model welke wel een goede webcam/(USB) Live Streaming functie heeft?
Het gebruik van een extra analoge digitizer komt de kwaliteit natuurlijk ook niet echt ten goede en is nogal omslachtig.

Beter nog is natuurlijk om het MAC OS camera/firewire probleem opgelost te krijgen.
Pagina: 1