OCZ Vertex 60GB vs 2x Baracuda 7200.11 (RAID0)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Beste medetweakers,

Alvorens dit topic te openen, ben ik druk aan het spitten geweest op Google, maar echt duidelijke antwoorden heb ik tot dusver niet gevonden.

De vraag is als volgt. Op het moment heb ik 2x 7200RPM baracuda serie 11 (ja de beruchte) in RAID0 (risky i know). Hier staat ook het OS op. Mijn plan was om deze schijven als dataopslag te gaan gebruiken, en voor het OS en andere veel gebruikte files een SSD aan te schaffen. De bedoeling is natuurlijk dat ik er (merkbaar) op vooruit ga. In de toekomst zou het kunnen dat ik er dan nog een Vertex 60GB bij aanschaf en dat ik die 2 dan ook in RAID0 pleur, maar dat is toekomstmuziek.

Kan iemand mij, het liefst uit praktijkervaring, vertellen of het de moeite waard is, of dat ik beter door kan sparen voor 2x 60GB en die dan in RAID0 zetten.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je mag ervan uitgaan dat de Vertex wat betreft gemiddelde responstijd van I/O's in de workloads van een opstartschijf zeker drie keer zo snel is als twee 7200 toeren schijven in raid 0. Dit wil niet zeggen dat je systeem meteen drie keer zo snel is maar de drie keer zo hoge I/O-prestaties zul je zeker merken. Zie als voorbeeld de onderstaande benchmark. De Barracuda 7200.11 is waarschijnlijk nog wat trager dan een Raptor WD1500ADFD.

Boot & Launch StorageMark 2008 Index
Drive#RAIDControllerScore (StorageMarks)
OCZ Vertex 120GB 1275 1 Single Intel ICH10R
696,4
WD Raptor WD1500ADFD 150GB 2 RAID 0 nVidia nForce Pro 2200
208,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Dank voor je reactie :)

Je hebt het hier over het 120G exemplaar. Ik kan dat meepakken om een beeld te krijgen. Ik heb uit reviews wel gezien dat de kleinere modellen vaak minder snel zijn dan de grotere/duurdere modellen. In hoeverre geldt dit ook voor de 60GB vs 120GB versies?

De 30GB versie is me sowieso te klein, dus die is uitgesloten als kandidaat ;)

Ik heb overigens geen Intel chipset maar een een nForce 570 Ultra (Asus M2N-E). In hoeverre kan iemand mij iets vertellen over de performance van deze chipset icm SSD-schijven, aangezien ik gelezen heb in andere threads dat Intel wat prestaties betreft heer en meester is.

[ Voor 27% gewijzigd door LollieStick op 03-02-2010 16:18 ]