Probleem videokaart op Notebook Acer Aspire 9815wkhi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit met een vraagje over mijn notebook. Op dit moment bezit ik een Acer Aspire 9815wkhi, deze is voorzien van een geforce 7600 go videokaart (256mb). De laatste tijd geeft deze nogal wat problemen, heb veel rare puntje op het scherm (gekleurd) en soms ook rare horizontale strepen.

Wanneer ik de drivers deinstalleer en gewoon met de standaard vga drivers werk heb ik geen probleem. Ook als ik bij het gebruik van de Nvidia drivers de kleuren op 16 bits zet wordt het probleem minder. Mijn vragen:

* Is de videokaart druk bezig kapot te gaan?
* Zo ja kan ik deze replacen in mijn laptop? Ik dacht zelf van wel maar ik kan via google niet echt vinden of dit inderdaad zo is..... Wel heb ik via een advertentie op internet een dergelijke kaart gevonden (PCI express?) maar weet niet of dit gaat fitten?

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

groet
Denistuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke OS gebruik je?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was ik vergeten te vermelden, eerst stond er vista op. Toen had ik de problemen ook al, vervolgens heb ik er nu windows 7 Ultimate op gezet. Al een paar keer drivers gedeinstalleerd en de nieuwe van Nvidia er op gezet maar helaas zonder effect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:46:
* Is de videokaart druk bezig kapot te gaan?
Die kans is best wel heel erg groot.
* Zo ja kan ik deze replacen in mijn laptop?
Kan niet vaak, maar ja je moet toch eerst je eigen eruit halen en als dat al niet lukt hoef je sowieso niet te zoeken naar een andere. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=33403763,noline]-The_Mask- schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:17[/message

Kan niet vaak, maar ja je moet toch eerst je eigen eruit halen en als dat al niet lukt hoef je sowieso niet te zoeken naar een andere. ;)
Ja OK, maaruuh voordat ik hem open ga halen zou ik toch graag weten of het uberhaupt kan ;-)..... Heeft iemand enig idee hoe ik dit uit kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tja, nVidia heeft een hele reeks brakke videokaarten gebakken.
Kans is groot dat je 7600 go aan het overlijden is.

JoWannes' Blog: Dell en nVidia

En zelfs als je hem eruit kan halen en vervangen heb je nog een grote kans op een MMX foutmelding, zoals ik had. (heb hem zelf niet vervangen, maar is gebeurd door MSI)
MSI GX700 boot: ERROR: MXM Structure nog found or invalid.

[ Voor 36% gewijzigd door hjs op 03-02-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun jij me zeggen of hij in mijn laptop te vervangen is? Heb net acer gebeld maar zelfs zij kunnen mij niet zeggen of er een dergelijke videokaart in zit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Google is je vriend :)
Ik acht zelf de kans klein, en dan nog als het kan, is het een prijzig zaakje ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:54:
Google is je vriend :)
Ik acht zelf de kans klein, en dan nog als het kan, is het een prijzig zaakje ;)
Heb een geforce 7600 go gevonden voor € 50,- zo prijzig vindt ik dat nog niet..... (er van uitgaande dat hij goed werkt)

Ik heb via google ook gezocht, maar is het nu zo dat er 2 types 7600 go gemaakt worden? 1 losse kaart of een op het MB gebakken chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:59:
Ik heb via google ook gezocht, maar is het nu zo dat er 2 types 7600 go gemaakt worden?
Je moet op Google niet zoeken naar de 7600 GO, maar na precies jouw laptop typenr. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Je moet op Google niet zoeken naar de 7600 GO, maar na precies jouw laptop typenr. ;)
Had ik ook al gedaan, maar misschien is mijn kennis van notebooks etc. te weinig om te kunnen zien of er een losse videokaart in zit? Zie wel dat er PCI express in zit maar dit heeft er waarschijnlijk niets mee te maken (niet lachen.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijf het vreemd vinden dat zelf acer dit mij niet kan vertellen. Iemand: heeft dit PCI express er wat mee te maken?

Waar zit over het algemeen zo'n videokaart gemonteerd? s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, ook hier is mijn notebook niet op terug te vinden. Heb tenslotte maar een mailtje gestuurd naar de owner van deze website met de vraag of hij het misschien weet.

Allemaal toch bedankt voor je reacties!

Groet
Denistuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:50:
Heb ik gedaan, ook hier is mijn notebook niet op terug te vinden. Heb tenslotte maar een mailtje gestuurd naar de owner van deze website met de vraag of hij het misschien weet.

Allemaal toch bedankt voor je reacties!

Groet
Denistuff
Is het nog gelukt je laptop te repareren? Ik had hetzelfde probleem met een Acer en een HP en heb apparatuur aangeschaft om deze te kunnen repareren. Dus als ik je hiermee kan helpen moet je maar een berichtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn videokaart is volgens mij ook overleden (van een Acer 9815WKHi). Hij geeft allemaal verticale rode strepen. Toevallig doet hij het nu weer even. Nog een paar groene vlekjes. Maar ik denk dat hij het niet lang blijft doen.
Ik heb ongeveer een half jaar gelden geprobeerd te bekijken hoe ik de videokaart kan vervangen, maar ben ook op een doodlopend spoor gekomen.
Mocht je suggesties hebben dan hoor ik het graag.

met vriendelijke groet,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:03:
Mijn videokaart is volgens mij ook overleden (van een Acer 9815WKHi). Hij geeft allemaal verticale rode strepen. Toevallig doet hij het nu weer even. Nog een paar groene vlekjes. Maar ik denk dat hij het niet lang blijft doen.
Ik heb ongeveer een half jaar gelden geprobeerd te bekijken hoe ik de videokaart kan vervangen, maar ben ook op een doodlopend spoor gekomen.
Mocht je suggesties hebben dan hoor ik het graag.

met vriendelijke groet,
Robert
Of je kijkt gewoon even goed op google? http://forum.hardware.fr/...fichage-sujet_60605_1.htm

Succes

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de link. Mijn frans is echter niet goed genoeg....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:13:
Dank voor de link. Mijn frans is echter niet goed genoeg....:-)
Kende je deze website? www.translate.google.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat mijn Acer 9815WKHi vanmiddag plotseling ook allemaal verticale rode strepen is gaan geven vrees ik ook dat de videokaart het ook begeven heeft.
Ik ben bang dat deze videokaart geïntegreerd is met het moederbord.
Het is een een prima apparaat waar ik Windows 7 op had gezet met een SSD disk.
Doordat ik zocht naar informatie kwam ik hier terecht. (Franse link, ondanks translate, onduidelijk)
Dus als er nog iemand suggesties voor reparatie heeft van een bedrijf, hou ik mijn aanbevolen.
B.v.d. voor de reactie.
Met vriendelijke groet,
Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:00:
Doordat mijn Acer 9815WKHi vanmiddag plotseling ook allemaal verticale rode strepen is gaan geven vrees ik ook dat de videokaart het ook begeven heeft.
Ik ben bang dat deze videokaart geïntegreerd is met het moederbord.
Het is een een prima apparaat waar ik Windows 7 op had gezet met een SSD disk.
Doordat ik zocht naar informatie kwam ik hier terecht. (Franse link, ondanks translate, onduidelijk)
Dus als er nog iemand suggesties voor reparatie heeft van een bedrijf, hou ik mijn aanbevolen.
B.v.d. voor de reactie.
Met vriendelijke groet,
Henk.
Hoe oud is de laptop? Je kan soms namelijk (ondanks dat de laptop ouder is dan 2 jaar) garantie claimen.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reactie op mijn Acer 9815 WHKi.
De 9815 is 7 jaar oud, een heel fijn ding, dus garantie is er niet meer.
Acer zelf gaf aan dat zij dit apparaat niet meer kunnen repareren
Heb hem daarom bij Microfix in Leiden gebracht en helaas zoals ik had verwacht is de videokaart/aansturing defect.
Microfix gaf aan dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn om de videochip te vervangen.
Hij kan dus niet meer worden gerepareerd.
Helaas over en sluiten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Rico

Wie dit leest is gek....

Laat je hem BGA reballen dan doet hij het weer:

http://www.alfacom.nl/sli...k-chip-reparaties?start=4
Pagina: 1