[SBS 2003] BackupExec backup terugzetten op andere SBS servr

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem ik heb hier 2 servers Windows SBS draaien.
1 server die is in gebruik (active directory, exchange 2003, SQL etc)
Hierop heb ik met behulp van Symantec backup Exec 12.5 een back-up gemaakt.

Nu wil ik op de tweede server een test server de back-up terug plaatsen.
Maar zodra ik de job heb gestart geeft die een melding authorization failed access denied.
Op de test server heb ik precies de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op de server die in gebruik is.
Het enige verschil is dat de test server server03 heet en de server die in gebruik is server01 heet

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:28
targetserver is ook voorzien van een BackupExec agent :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan want 'Backup Exec 12.5' zegt helemaal niets over je eigenlijke probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:53:
targetserver is ook voorzien van een BackupExec agent :?
Ja dat klopt is ook voorzien van Backup Exec agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je een identieke kopie terugzetten van server01 naar server 02? gebruik in dat geval BE system recovery !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:07
Hier even een reactie van de collega van Erwinolt. We hebben het probleem nog steeds niet kunnen tackelen.

Wat wil de klant:
- Een huidige server backuppen
- Als die server (hardwarematig) crasht, op een nieuwe server kunnen terugzetten en zo snel mogelijk verder werken.

Mijn gedachtengang hieromtrend was dat je niet een image wil maken, maar een inhoudelijke backup (dus mailboxen, userfiles, sql databases, windows instellingen) en niet ruwweg dus alle data maar terugzetten, ivm drivers en serverbenamingen enzo.

We hebben het volgende nu gedaan:
- Backup gemaakt op server01 (huidige server)
- Backupfiles gekopieerd naar server03 (de nieuwe test-server)
- Een backup-to-disk folder daar naar laten verwijzen
- SBS standaard afgeinstalleerd zonder gebruikers, mailboxen en dergelijken
- Administrator wachtwoord hetzelfde gemaakt
- Domain is ook hetzelfde (moet wel om SBS installatie basis af te ronden)

Zodra we nu de backup inlezen, zien we precies wat we gebackupped hebben en wanneer we dit gedaan hebben. Echter, zodra we dus de restore daadwerkelijk starten, komt hij met een authorization probleem.

De symantec website/forum zegt hier niets zinnigs over en Symantec Support wil ons niet helpen omdat de software (nog) niet geregistreerd is (is ook nog niet verkocht aan de klant) en de enige mogelijkheid die ze ons aanboden was om een eenmalig bedrag van $ 250,00 te betalen aan Symantec om de case te openen. Maar aangezien ik een gebrekkig sprekende Indiase aan de telefoon had, heb ik hier natuurlijk helemaal geen goede hoop op.

Daarom zijn we nu toch weer terug bij dit topic in de hoop dat mensen ons wat tips of hints kunnen geven waardoor we de klant deze week toch nog naar tevreden heid kunnen helpen.

Alvast bedankt en ik hoop dat alles nu wat duidelijker is. (Ik zal gelijk erwinolt nog wat 'hoe maak ik een forumpost'-les geven :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
De makkelijkste en snelste manier om een server terug te plaatsen vanaf een Backup Exec backup is zorgen dat je Intelligent Disaster Recovery heb ingericht.
Door deze wizard netjes door te klikken na de installatie van Backup Exec en ook elke keer de IDR database netjes op een andere machine/stick/cd op te slaan kun heerlijk snel de server weer up and running hebben. Het is zelfs mogelijk om een opstartbare tape te maken die het recovery process vrijwel automatisch start. Indien je van tevoren ook de drivers van de tweede machine hebt toegevoegd (indien verschillend) is het mogelijk met een paar uur de server weer terug te hebben (minus de uren tot de vorige backup natuurlijk).

Linkje:
http://seer.entsupport.symantec.com/docs/261700.htm

ps: dit gaat dus uit van een bare metal restore en NIET van een half afgeconfigureerde server. De stand-by machine gaat alleen maar werken als alle GUID's van zowel machine als alle lokale accounts hetzelfde zijn als van de originele machine. Anders draai je je standby machine in de soep zodra je de backup terug plaatst.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:07
@hans_lenze: onwijs bedankt voor je duidelijke antwoord. We gaan hier eens mee aan de slag.

Dankjewel !

Uiteraard staan we nog steeds open voor andere mensen die nog wat toe te voegen hebben, maar ik denk dat we wel een oplossing kunnen gaan bouwen voor de klant.
Pagina: 1