Stream Filmpje downloaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Dit topic hoort hier volgens mij niet thuis..maar kon niet plaatsen waar het wel hoorde precies.

Maar mijn korte vraag is:

Er is een filmpje op Omrop Fryslan wat ik nodig heb voor school (het gaat om een klein stukje)
Nu wou ik graag een aflevering downloaden, maar de vraag is hoe.

Ik heb al gebeld, maar dan moeten ze de archieven in om te kijken, en daar moet ik dan voor betalen wat ik best wel een beetje zonde vind, omdat het maar om een klein stukje gaat waar ik zelf in voorkom.

het gaat om de volgende link: http://www1.omropfryslan....&fn=1900_HJOED21JAN10.wmv

ik heb zelf al wat dingen geprobeerd, zoals:

- Downloaden via VLC player, wat na mijn weten ook misschien mogelijk was.
- Tubemaster++ gedownload en geprobeerd daar hem mee te neerhalen.
- Vdownloader, zelfde geldt als voor Tubemaster++, maar ook geen succes.

Is er een mogelijkheid om een stukje film te rippen? of de hele aflevering en dat ik zelf dan wel kan knippen in het filmpje?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Fresyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

mace

Sapere Aude

Misschien kan je hem opnemen met http://camstudio.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Met SDP Downloader en de juiste mms:// stream moet je een heel eind komen ;)

Stom toeval, dit filmpje moet ik ook hebben, mijn dorp zit in de Haïti acties :>

[ Voor 27% gewijzigd door Wiethoofd op 03-02-2010 12:41 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit was zeker een idee...alleen is het geluid zo slecht..en dat moet er juist ook even bij..hij neemt het geluid op van je boxen via de microfoon..en dat ruist enorm.
Wiethoofd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:40:
Met SDP Downloader en de juiste mms:// stream moet je een heel eind komen ;)

Stom toeval, dit filmpje moet ik ook hebben, mijn dorp zit in de Haïti acties :>
Het ziet er wat onoverzichtelijk uit dat programma..maar hoe kom ik achter zon mms:// dan? en is het wel stream? is stream niet live?! vroeg ik me af.
hopen dat je nog iets meer info kan geven.

en ja zeker toevallig, mij ging het dan om het premiere stukje op het einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:01:
Dit was zeker een idee...alleen is het geluid zo slecht..en dat moet er juist ook even bij..hij neemt het geluid op van je boxen via de microfoon..en dat ruist enorm.
Instellen als geluidsbron 'wat men hoort' zou de oplossing zijn.
Het ziet er wat onoverzichtelijk uit dat programma..maar hoe kom ik achter zon mms:// dan? en is het wel stream? is stream niet live?! vroeg ik me af.
hopen dat je nog iets meer info kan geven.

en ja zeker toevallig, mij ging het dan om het premiere stukje op het einde :)
de video in je link kan je opslaan of iig je krijgt een video.asx of en 1kb .wmv, deze openen met kladblok levert je de mms:// stream op. Met SDP is het mij nu gelukt het bestand te downloaden, ik kan de laaste x-minuten wel even voor je knippen en online gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de video in je link kan je opslaan of iig je krijgt een video.asx of en 1kb .wmv, deze openen met kladblok levert je de mms:// stream op. Met SDP is het mij nu gelukt het bestand te downloaden, ik kan de laaste x-minuten wel even voor je knippen en online gooien.
dat zou heel erg top zijn..het gaat om 14:30min t/m 17:50min..als je dat zou willen ben ik je enorm dankbaar!
want ik kom er zo 1,2,3, niet uit met dat programma!
nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is me trouwens nu wel gelukt met het filmpje...alleen nu ontbreekt het geluid weer ;)
kan wel merken dat ik hier niet helemaal in thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De filmpremiere van Mentale Sieraden zit vanaf 15:34 -> eind, als je dat bedoelt kun je die hier downloaden.

Dit is dus dezelfde kwaliteit als je op internet ziet, als je een hoge kwaliteitsversie wilt zul je gewoon contact op moeten nemen met Omrop Fryslân lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die had ik ook al geprobeerd, maar die kan je niet opslaan zonder op een 1kB bestand uit te komen :P

De actie mbt Haïti uit die Hjoed staat wel keurig op Youtube onder het kanaal van Omrop Fryslân, maar de premiere van Mentale Sieraden niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:35:
De filmpremiere van Mentale Sieraden zit vanaf 15:34 -> eind, als je dat bedoelt kun je die hier downloaden.

Dit is dus dezelfde kwaliteit als je op internet ziet, als je een hoge kwaliteitsversie wilt zul je gewoon contact op moeten nemen met Omrop Fryslân lijkt me ;)
Heel erg top..ik ga kijken wat ik er mee kan! bedankt..en het komt toch niet groot op de website. dus deze kwaliteit is prima! bedankt!
Wiethoofd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:42:
[...]

Die had ik ook al geprobeerd, maar die kan je niet opslaan zonder op een 1kB bestand uit te komen :P

De actie mbt Haïti uit die Hjoed staat wel keurig op Youtube onder het kanaal van Omrop Fryslân, maar de premiere van Mentale Sieraden niet :P
haha nee hoe kan dat nou! ;) nee was ook niet zon grote premiere..maar allang leuk dat ze er aandacht aan wouden besteden! dit viel in het niet tegenover de de ramp natuurlijk.
Bedankt dit was wel het linkje wat ik nodig had evt.! thanks

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

om dit in de toekomst gemakkelijk te maken heb je Fast Video Download.
Dit is een gratis firefox extensie en je kunt het vinden op https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3590
Daarnaast raad ik je aan om Jdownloader te installeren. http://jdownloader.org/download/index
In combinatie met Flashgot https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/220
Flashgot is nodig om Firefox te laten samen werken met Jdownloader.
Fast Video Download laat een klein icoontje zien op de rechterkant van je status balk.
Als je daar op klikt dan krijg je de directe links naar video bestanden.
Is heel handig voor snel flash filmpjes te downloaden. Omdat de flash applicatie zelf op zoek gaat naar de download locatie van een flash filmpje weet de browser niet wat de directe link is.
FVD zoekt dit uit een presenteer je de link.
Dit werkt ook met mms streams.
FVD is trouwens ook handig omdat het een geavanceerd search menu presenteer.
Je selecteert een stukje tekst en meteen krijg je links naar de imdb pagina of de wikipedia pagina.
Ontzettend handig.

Vervolgens kun je het downloaden met Jdownloader.
En dan nog één tip. Als je een video bestand (meestal .asx of .asf maar ook .wmv) download en het is maar één kb groot dan kun je dit hernoemen naar txt en dan openen. Daar vind je meestal wel de directe mms link naar je stream.
Jdownloader kan streams downloaden en behoorlijk snel. Het is een gratis applicatie en vele malen beter als bijvoorbeeld flashget.
Probeer het allemaal maar eens uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 03-02-2010 22:14 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Pagina: 1