[Laptops] Garantie en Windows (OEM) DVD's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mij wordt regelmatig om advies bij aankoop van een laptop gevraagd. Veel is een kwestie van smaak (uiterlijk), en bij de meeste specs is keuze genoeg.

Twee zaken vind ik heel belangrijk, en laptops die daar aan voldoen zijn schaarser.

1. Garantie. Vrijwel altijd wordt slechts een jaar geboden. Ik vind dat een laptop 3 jaar garantie moet hebben. Ik weet dat je daar eigenlijk altijd recht op hebt, maar ik wil dat degene die zo'n laptop koopt geen juridisch getouwtrek nodig heeft als er na een jaar wat kapot gaat.

2. Windows OEM DVD's. Vrijwel altijd wordt er niets bij geleverd, en soms een restore DVD. Ik wil er echter een gewone OEM DVD bij. Dan kan er gewoon een kale Windows op. Drivers en tools voor de laptop kunnen wel apart gedownload worden.

De enige die daar aan voldoet is Medion. Medion systemen bieden 3 jaar garantie en er zit keurig een OEM DVD van Windows 7 bij, zowel 32-bits als 64-bits (twee bundeltjes). M.i. zoals het hoort.

Zojuist met Dell gebeld. Voor weinig geld kan de garantie zonder gezeik verlengd worden, maar ook Dell levert restore DVD's.

Zijn er meer merken die gewoon netjes een stapeltje OEM-schijven meeleveren en daarbij ook nog eens fatsoenlijke garantie bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:36
Asus levert bij de huidige serie laptops een restore DVD die bestaat uit 2 gedeelten: een kale Windows install en daarnaast een app+driver installer app.
Als je DVD uit de speler haalt nadat Windows zelf klaar is met installeren houd je een kale Windows over :P

Daarnaast kun je natuurlijk zonder enig probleem een willekeurige P2P versie downloaden en deze activeren met het serienummer onderop de laptop

[ Voor 21% gewijzigd door mad-dog op 03-02-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DVD's zijn overal legaal te downloaden, kost 2 minuutjes extra van je tijd, daarna ben je klaar...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bij mijn Dell zat gewoon een originele Windows DVD zonder rotzooi erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Volgens Informatique wordt er bij geen enkel a-merk nog een Windows DVD-geleverd. Dat geldt ook voor Asus laptops. Mijn vraag is wat lastiger dan op het eerste gezicht lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42
Mijn dell latitude is ook met vista dvd OEM geleverd... Dell doet het dus iig wel vaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:14:
DVD's zijn overal legaal te downloaden, kost 2 minuutjes extra van je tijd, daarna ben je klaar...?
Dat lees ik overal maar ik kan ze nergens vinden. Bij Microsoft i.i.g. niet en dat lijkt mij de enige legale bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Torrents zijn niet betrouwbaar, daar blijf ik van af.
De link heb ik zelf al gevonden, maar er staan geen Nederlandstalige versies.
EDIT: Deze wel: http://www.mydigitallife....64-direct-download-links/

Wat een enorm burocratisch gedoe dit. Een desktop is simpel: Zelf bouwen en een losse OEM versie kopen. Maar bij laptops werkt het zo niet.
Hoe kan het gebeuren dat er ondanks zoveel concurrentie op de markt voor laptops zo iets simpels als het leveren van een schijfje niet mogelijk is?

[ Voor 24% gewijzigd door SvMp op 03-02-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SvMp schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:50:
Een desktop is simpel: Zelf bouwen en een losse OEM versie kopen. Maar bij laptops...
Zijn genoeg shops die gewoon OEM's leveren hoor, ook als je geen systeem koopt..
Maar dan moet je dus een notebook kopen zonder OS, dat is hedentendage erg lastig..

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 03-02-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 12:36
SvMp schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:12:
Volgens Informatique wordt er bij geen enkel a-merk nog een Windows DVD-geleverd. Dat geldt ook voor Asus laptops. Mijn vraag is wat lastiger dan op het eerste gezicht lijkt.
Zoals ik al zei, de Asus recovery op DVD bestaat voor het eerste gedeelte uit een kale install.
Pagina: 1