Connectie met router weg na gebruikt Sabnzbd

Pagina: 1
Acties:

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 21:33
Op mijn macbook (mid 2008, OSX 10.6.2) maak ik gebruikt van Sabnzbd. Werkt allemaal prima totdat Sabnzbd klaar is met zijn arbeid. Negen van de 10 keer moet ik mijn router (Linksys wrt54g met dd-wrt laatste firmware) even van het stroom halen om weer een connectie met mijn router te kunnen maken.
Ook Sabnzb de nek omdraaien heeft geen nut meer.

Ik dacht eerst dat het aan de beta (0.5) van sabnzbd lag, maar ook na terug te zijn gegaan naar de stabiele 0.4 release, blijft die euvel zich voordoen.

Komt dit probleem bekend voor en heeft iemand er een oplossing voor gevonden?

Via de alles wetende google zoektocht heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Verwijderd

Krijg je een foutmelding bij Sabnzbd ?

• Spidey
Nee, Sabnzb doet voor de rest prima zijn werk, alles download perfect, maar als hij klaar is heb ik geen connectie meer naar de router.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Verwijderd

Erg waarschijnlijk is het niet, maar misschien flipt je router van teveel connecties. Misschien verdwijnt het probleem door het aantal connecties met de newsserver in Sabnzbd te verlagen.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:29
Je zou kunnen proberen iets te downloaden met Unison en dan kijken of het aan SABNZBD+ ligt. Dan blijft OSX/je router over).

• Spidey
Unison geprobeerd. En inderdaad, ook daarmee wordt de routerconnectie om zeep geholpen.
Default staat het aantal connecties in Unison op 8. Ik heb dat even naar 4 gebracht om te kijken of dat wellicht het euvel is.
Het is wel duidelijk dat het probleem dus in de router ligt.

Verwijderd

Spidey schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:22:
Unison geprobeerd. En inderdaad, ook daarmee wordt de routerconnectie om zeep geholpen.
Default staat het aantal connecties in Unison op 8. Ik heb dat even naar 4 gebracht om te kijken of dat wellicht het euvel is.
Het is wel duidelijk dat het probleem dus in de router ligt.
Of in je kabel/adsl modem?

• Spidey
Ik kan mijn kabelmodem wel uitsluiten denk ik.
Alleen een reset van de router is voldoende. Als de internetconnectie alleen zou wegvallen had het ook in het modem kunnen zitten, maar de gehele connectie met de router is weg. Ik kan dus ook niet meer op 192.168.1.1 komen.
Eerste download met Unison zonet afgerond. Connectie blijft bestaan. Nog even wat meer testjes met o.a. sabnzbd doen en wie weet.

Pagina: 1