Toon posts:

Grafisch probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriendin van mij heeft een laptop (Dell Studio, weet niet het exacte typenummer, indien nodig ren ik later wel even naar beneden) waarvan het beeld gewoon bagger is.

Op het laptopscherm zelf zien de kleuren er fucked uit. Tijdens het opstarten groene sneeuw in diagonale banen over een zwart beeld heen, na het opstarten ziet het er op sommige punten gewoon uit alsof er lagere kleurinstellingen zijn gekozen, terwijl ze op de normale instellingen staan.

Wanneer er een extern scherm aan gekoppeld wordt, dan is het beeld perfect. Ook in het BIOS laat hij alle kleuren correct zien. Grijs blijft daar grijs, terwijl in het OS grijs veranderd wordt in roze.

Wat denken jullie? Ikzelf dacht aan het scherm zelf of de kabels/aansluitingen ernaartoe, maar ik ben niet zo heel erg thuis met laptops, misschien zie ik wel iets over het hoofd of zo.. Iemand nog een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als een externe monitor wel goed is dan is het waarschijnlijk zo dat de videochip zelf nog wel in orde is. Wat het kan zijn is dat je kabelbreuk hebt of dat de kabel niet helemaal goed vast zit.
Schroef het ding even open en kijk of die kabel nog wel goed vast zit en niet per ongeluk is losgeschoten.

Verwijderd

Topicstarter
Net even de laptop open gehad, maar kon niet goed bij de aansluitingen komen. Uiteindelijk een Dell Diagnostic System tool gedownload en gebrand.

Groen werkt wel als het echt alleen groen is. Zodra groen gemixt wordt met andere kleuren gaat het de mist in zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Deze kan dicht.

Uiteindelijk te horen gekregen dat als ik 't niet kon maken, de laptop vervangen zou worden. Laptop dus in z'n geheel gestript...

Achterop 't beeld zelf zat de kabel er diagonaal ipv horizontaal in. Nu nog de laatste check eroverheen om te zien of ik misschien iets verneukt heb aan andere onderdelen :+

Grafisch werkt ie iig weer prima :)

Verwijderd

Diagonaal in plaats van horizontaal? Ik ben nou wel benieuwd wat je precies bedoelt :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Het enige wat ik kan bedenken is een "Clip connectie" met de kabel er schuin in.. Wat dan ook zou betekenen dat een kleur goed zou zijn en de andere twee kleuren dus verkeerd kunnen gaan..
Dat zou kunnen, jij zou ook de FAQ kunnen lezen waardoor je zou weten dat als een probleem is opgelost het niet betekent dat een topic op slot gaat.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 04:02:
Diagonaal in plaats van horizontaal? Ik ben nou wel benieuwd wat je precies bedoelt :)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/DSCF3056.jpg

Die zat los. Ik heb het een beetje heel erg overdreven neergezet.
Deze zit dus tussen de behuizing en het schermpje zelf.
dusty schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 05:29:
Het enige wat ik kan bedenken is een "Clip connectie" met de kabel er schuin in.. Wat dan ook zou betekenen dat een kleur goed zou zijn en de andere twee kleuren dus verkeerd kunnen gaan..

[...]

Dat zou kunnen, jij zou ook de FAQ kunnen lezen waardoor je zou weten dat als een probleem is opgelost het niet betekent dat een topic op slot gaat.
Sorry, kom hier niet echt vaak en heb gewoon snel gepost. Ben andere forums gewend denk ik. :)

Verwijderd

Die flatcables in laptops zijn echt tergend, ze floepen er zo uit, dat schuifje wat er meestal op zit om ze te locken is niet echt toereikend, vind het wel belachelijk dat ze het bij dell klaarspelen om een laptop zo uit te leveren, daar heeft iemand geen zin gehad om nog een controle uit te voeren :P
Pagina: 1