• wieboratortje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 17:57
April 2009 heb ik een nieuw systeem gekocht.
Nu heb ik sinds een week of 2 problemen met mijn videokaart (althans ik denk dat het daaraan ligt).
Voordat ik de kaart terug stuur wil ik er zeker van zijn dat het de videokaart is (aangezien ik 2 tot 5 weken zonder zit dan).

Probleem:

Tijdens het opstarten van een game of na 5 minuten krijg ik zogenoemde 'artifacts' (strepen/blokjes).
De PC hangt dan en het beeld valt weg (Monitor zoekt naar analoog of digitaal signaal dan) maar soms komt het beeld ook weer terug en ga ik automatisch naar Windows (Vista Ultimate btw) en krijg ik een melding van ATI dat de videocard 'gerecoverd' is van een error.

Ik kan dan weer gewoon doorgaan en meestal uren spelen zonder problemen. Het lijkt wel haast op te treden als de PC nog 'koud' is.

50% van de tijd is het zo dat ik de PC een cold restart moet geven en dan krijg ik weer de artifacts bij het laden van Windows (balkje) en dan soms in Windows zelf wel soms niet. Om het dan helemaal weg te hebben laat ik PC even uitstaan, stroom eraf en opgelost.

PC Specs: gallery: wieboratortje.

Dit is exact wat het is: http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=103266

Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door wieboratortje op 03-02-2010 11:32 ]

• wieboratortje
Kan iemand mij hiermee helpen?

Bvd

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
download eens gpu-z en laat die loggen op de achtergrond terwijl je gamet, klinkt mij alsof de kaart te warm wordt waardoor hij uitvalt, alshij dan weer is afgekoeld, dan doet hij het weer.

schroef tevens eens je kast open om te kijken hoeveel stof er van binnen in zit..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Heb je de mogelijkheid je videokaart in een andere pc te testen?
Mij lijkt het in ieder geval duidelijk een probleem met je videokaart, de foutmelding geeft het al aan en bovendien weet ik niet of je artifacts door iets anders dan fouten in je videokaart kan krijgen. Door die test in een andere pc kan makkelijk andere problemen uitsluiten.

Heb je trouwens toevallig iets veranderd aan drivers in de laatste weken, misschien is er ergens een conflict? Dit zou dan misschien ook verklaren waarom het juist tijdens het opstarten is, omdat dan verschillende drivers worden ingeladen ?

Verder weet ik niet of je de videokaart in een webwinkel of een fysieke computerwinkel hebt gekocht. Indien het tweede kan je waarschijnlijk wel een tijdelijke vervangvideokaart krijgen. Dit zal geen gamemonster zijn maar je kan in ieder geval nog op je pc.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• wieboratortje
nedernakker schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:48:
download eens gpu-z en laat die loggen op de achtergrond terwijl je gamet, klinkt mij alsof de kaart te warm wordt waardoor hij uitvalt, alshij dan weer is afgekoeld, dan doet hij het weer.

schroef tevens eens je kast open om te kijken hoeveel stof er van binnen in zit..
Alles is schoon, inclusief kaart ventilator.
Ik zal vanavond is monitoren of de temperaturen kloppen.
Wat is normaal tussen 65 - 85 graden ongeveer?
Wouter.S schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:53:
Heb je trouwens toevallig iets veranderd aan drivers in de laatste weken, misschien is er ergens een conflict? Dit zou dan misschien ook verklaren waarom het juist tijdens het opstarten is, omdat dan verschillende drivers worden ingeladen ?
Nee, niets veranderd problemen traden gewoon ineens op.
Verder heb ik heel het spul bij Zercom gekocht.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

wieboratortje schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:36:
[...]

Alles is schoon, inclusief kaart ventilator.
Ik zal vanavond is monitoren of de temperaturen kloppen.
Wat is normaal tussen 65 - 85 graden ongeveer?
bij high end-kaarten is 90 graden bij belasting vrij normaal, maar zou nog wat hoger moeten kunnen zonder problemen, minstens tot 100 graden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Het kan natuurlijk ook gewoon een fout zijn in de gpu. Dat ding hoeft niet eens te oververhitten. Die recovery functie reset de gpu namelijk in het geval dat deze "gecrasht" is.
Pagina: 1