Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Usenext proefperiode automatisch verlengd

Pagina: 1
Acties:

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb onlangs een 14 dagen proefperiode aangevraagd bij o.a. Usenext om te kijken op welke newsserver ik me ga abonneren.
Nu kreeg ik na die 14 dagen een afschrijving van paypal van 95 euro van Usenext. Kennelijk stond er ergens in de kleine lettertjes dat omdat ik accoord ben gegaan met de algemene voorwaarden dat ik de trial had moeten cancellen. Zo niet dan wordt de trial automatisch omgezet in een abonnement van 1 jaar!

Kunnen ze dat zomaar doen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Usenext incasso mail voor meer informatie met een vergelijkbaar geval :) .
Waarom zou dat niet mogen? Je wordt wel verwacht de voorwaarden door te kijken. Het is niet zo netjes, maar aan de andere kant zouden users ook wel wat proactiever mogen zijn om "nee" te zeggen ipv niets te doen :)

[ Voor 68% gewijzigd door gambieter op 03-02-2010 10:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• friander
gambieter schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:32:
Zie Usenext incasso mail voor meer informatie met een vergelijkbaar geval :) .

[...]

Waarom zou dat niet mogen? Je wordt wel verwacht de voorwaarden door te kijken. Het is niet zo netjes, maar aan de andere kant zouden users ook wel wat proactiever mogen zijn om "nee" te zeggen ipv niets te doen :)
Nou, volgens mij mogen abonnementen niet meer automatisch met een jaar velengd worden maar met max. 1 maand.....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Het abonnement wordt ook niet met 1 jaar verlengd, je bent nu gewoon een jaarcontract aangegaan.
Het verlengen geschiedt pas na dit jaar.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 15:49
friander schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:38:
[...]

Nou, volgens mij mogen abonnementen niet meer automatisch met een jaar velengd worden maar met max. 1 maand.....
Volgens mij wordt het ook niet automatisch verlengd, maar staat er in de AV dat je niet alleen een proef abonnement afsluit, maar een volledig abonnement waarvan de eerste twee weken gratis zijn. Binnen die twee weken kun je wel opzeggen, maar als je dat niet doet zit je meteen aan een jaar abonnement vast.

Usenext staat bekend om dit soort praktijken, google maar eens op 'usenext automatische verlenging'.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

friander schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:38:
Dan moet je toch beter gaan lezen. Dat zijn de automatische verlengingen na de eerste abonnementsperiode. Maar dit is geen verlenging. Dit zal waarschijnlijk toch een gevalletje billen branden blaren zitten worden, en een leerzame €95 waarvoor je wel een jaar nieuwsgroepen krijgt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• friander
Ja en dat is ook de instinker. Daarom zijn het "boeven" .

Verwijderd

friander schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:25:
Ja en dat is ook de instinker. Daarom zijn het "boeven" .
Nee, daarom vind jij het boeven. Je bent hier zelf mee akkoord gegaan, toen je de Algemene Voorwaarden accepteerde. Als er in stond dat jij actief moest opzeggen om niet aan een jaarabonnement vast te zitten hebben zij gewoon gelijk. Punt.

Niet dat ik zo blij ben met een proef periode die automatisch overloopt naar een abonnement, maar daarom sluit ik die proefperiodes gewoon niet af.

• friander
Ik ben helemaal nieuw in die wereld en ik had al een proefperiode bij bijv. Yabnews genomen. helemaal netjes en nergens aan vast na de periode. Daarom was ik hier helemaal niet op voorbereid. ik denk niet dat ik de enige ben die de algemene voorwaarden niet helemaal uitpluis, en vooral niet als deze zijn weggstopt ergens helemaal onderin een email.....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik denk dat het lastig wordt je te beroepen op het feit dat je er vanuit kan gegaan dat dit niet de bedoeling was.
Ten eerste heb je zelf de plicht om de voorwaarden door te lezen (oke, dat doen weinig mensen) maar ten tweede is dit een veel voorkomende constructie. Je ziet dit niet alleen op het internet, maar wordt er ook mee doodgegooid in reclamefolders.
Een voorbeeld is een bedrijf wat gratis boeken weggeeft.. als je die gratis boeken neemt moet je zelf binnen x dagen opzeggen omdat je anders aan een abonnement vast zit en je elke maand boeken krijgt opgestuurd waarvoor je moet betalen. Juist de laksheid (van het niet lezen van de voorwaarden of niet opzeggen) is hetgeen waar ze aan verdienen.

Je zult dit soort constructies nog wel vaker tegenkomen. Welkom in de huidige maatschappij zou ik zeggen :)
Bedrijven geven nooit iets voor gratis weg.. ze zijn er niet voor jou, maar voor zichzelf om geld te verdienen.
yabnews en tweakers zijn bijvoorbeeld bedrijven waar het wel gratis is, maar ga daar dus niet zomaar vanuit.
De meeste bedrijven zijn niet zo.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 03-02-2010 11:42 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:30:
[...]

Nee, daarom vind jij het boeven. Je bent hier zelf mee akkoord gegaan, toen je de Algemene Voorwaarden accepteerde. Als er in stond dat jij actief moest opzeggen om niet aan een jaarabonnement vast te zitten hebben zij gewoon gelijk. Punt.

Niet dat ik zo blij ben met een proef periode die automatisch overloopt naar een abonnement, maar daarom sluit ik die proefperiodes gewoon niet af.
jij leest alle algemene voorwaarden van producten, games, software abbo's die je afneemt/koopt? Eens dat je bij de "dure" abbonementen en huurcontracten en dergelijken alles doorneemt. Maar ik vind dat dit wel in het straatje naaistreek past. Adverteren met een proefabbonement en dan automatisch omzetten naar een jaar abbonement vind ik niet echt heel netjes.

Verwijderd

Craven87 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:42:
[...]

jij leest alle algemene voorwaarden van producten, games, software abbo's die je afneemt/koopt? Eens dat je bij de "dure" abbonementen en huurcontracten en dergelijken alles doorneemt. Maar ik vind dat dit wel in het straatje naaistreek past. Adverteren met een proefabbonement en dan automatisch omzetten naar een jaar abbonement vind ik niet echt heel netjes.
Nee dat doe ik zeker niet. Maar als ik een proefabonnement afsluit check ik wel even wat er gebeurt met dat abo na de proefperiode. Lijkt me vrij normaal...

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:30:
[...]

Heb net even op de website van Usenext gekeken en ben het helemaal met friander eens: het zijn "boeven".
Het woord boeven staan niet voor niets tussen aanhalingsteken, dit soort acties zijn echt instinkers.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:45:
[...]
Nee dat doe ik zeker niet. Maar als ik een proefabonnement afsluit check ik wel even wat er gebeurt met dat abo na de proefperiode. Lijkt me vrij normaal...
Inderdaad, als iemand je zo tele-marketeer aan de telefoon hebt en die zegt dat je een gratis telefoon krijgt dan vraag je toch ook of daar geen abonnement of gigantische verzendkosten bij zitten?

Helaas voor TS die 95 euro ben je kwijt, ik geef toe dat het van het bettreffende bedrijf niet zo netjes is maar dit doen veel meer bedrijven. Zie het als een les en geniet van het jaar abonnement, dit geld kun je echt niet meer terug krijgen.

Het is ook geen automatische verlenging, er staat eigenlijk dat het een Jaar abonnement is waarvan je de eerste 2 weken gratis kun proberen en alsnog opzeggen. Je kunt proberen nog een mail te sturen uitleggen dat je het helemaal verkeerd begrepen hebt.
Wat je ook nog kunt doen (ik weet niet hoe oud je bent en of je het abonnement zelf hebt afgesloten?) Indien jij of de gene die het abonnement heeft afgesloten jonger is dan 18 jaar is het niet wettelijk geldig, omdat de betreffende persoon niet handelingsbekwaam is. Echter dit kun je alleen doen indien je zelf jonger bent dan 18 of iemand die jonger is dan 18 jou abonnement heeft afgesloten.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jij sluit geen proefabo af bij Usenext:
Afbeeldingslocatie: https://www.usenext.com/UseNextDE/GFXInt/Shop/NL/kopfbild_4_text.gif
Klik ik op de aanbieding, dan volgt het aanmeldingsformulier dat begint met de mededeling:
Test de nieuwe UseNeXT HybridRate gratis gedurende 2 weken! *
In de Algemene Voorwaarden, die jij zou moeten lezen voordat je akkoord gaat, staat al in Hoofdstuk 4, dat is na 1 klein stukje naar beneden scrollen, de info die je feitelijk sowieso altijd moet doornemen in geval van contracten/abonnementen: het hoofdstuk hoe kom ik er af:
quote: Algemene voorwaarden Usenext, Hoofdstuk 4 artikel 4
. Indien de klant met zijn aanmelding voor een testperiode heeft gekozen, dan heeft hij de mogelijkheid om de overeenkomst binnen de testperiode zonder opgaaf van redenen op te zeggen. De door de klant opgegeven bankrekening, PayPal-rekening of de creditcardrelatie wordt dan met het bedrag belast, welk voor de testperiode is overeengekomen. Indien de klant in de door hem gekozen testperiode geen opzegging uitspreekt, dan gaat de contractuele betrekking bij afloop van de testperiode automatisch en zonder verdere verklaringen van de klant in de door hem gekozen c.q. bevestigde looptijd over.
Hoewel het wellicht misleidend over kan komen, staat het duidelijk in de AV. Daarnaast staat nergens op de website dat het een proefabo is, dat is jouw eigen interpretatie geweest van de '2 weken gratis' aanbieding

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• friander
Ik ben net 40 geworden ;) en inderdaad, die 95 euro ben ik kwijt. Op zich vind ik dat niet eens zo heel erg, ik heb toch een abonnement op een newsserver nodig. Maar ik had graag op een wat klantvriendelijkere manier een overeenkomst aangegaan. Dit abonnement is ook nog eens een keer gelimiteerd tot 25 Gb per maand en daarna kun je bijkopen......
Delen met een ander kan ook niet en de snelheid blijft achter bij die van bijv. Yabnews.

Maar goed, het is mijn eigen schuld, ik ben vrij makkelijk. Wat me eigenlijk nog meer stoort is dat paypal mij niet de mogelijkheid biedt deze betaling te storneren, iets dat bij een bank wel zou hebben gekund....
RVE_NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:58:
[...]

Inderdaad, als iemand je zo tele-marketeer aan de telefoon hebt en die zegt dat je een gratis telefoon krijgt dan vraag je toch ook of daar geen abonnement of gigantische verzendkosten bij zitten?

Helaas voor TS die 95 euro ben je kwijt, ik geef toe dat het van het bettreffende bedrijf niet zo netjes is maar dit doen veel meer bedrijven. Zie het als een les en geniet van het jaar abonnement, dit geld kun je echt niet meer terug krijgen.

Het is ook geen automatische verlenging, er staat eigenlijk dat het een Jaar abonnement is waarvan je de eerste 2 weken gratis kun proberen en alsnog opzeggen. Je kunt proberen nog een mail te sturen uitleggen dat je het helemaal verkeerd begrepen hebt.
Wat je ook nog kunt doen (ik weet niet hoe oud je bent en of je het abonnement zelf hebt afgesloten?) Indien jij of de gene die het abonnement heeft afgesloten jonger is dan 18 jaar is het niet wettelijk geldig, omdat de betreffende persoon niet handelingsbekwaam is. Echter dit kun je alleen doen indien je zelf jonger bent dan 18 of iemand die jonger is dan 18 jou abonnement heeft afgesloten.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Wat me eigenlijk nog meer stoort is dat paypal mij niet de mogelijkheid biedt deze betaling te storneren, iets dat bij een bank wel zou hebben gekund....
offtopic:
En dat is dan ook de reden dat ik nooit gebruik heb gemaakt van PayPal

blub

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

friander schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:38:
Ik ben helemaal nieuw in die wereld en ik had al een proefperiode bij bijv. Yabnews genomen. helemaal netjes en nergens aan vast na de periode. Daarom was ik hier helemaal niet op voorbereid. ik denk niet dat ik de enige ben die de algemene voorwaarden niet helemaal uitpluis, en vooral niet als deze zijn weggstopt ergens helemaal onderin een email.....
Op zich is het niet zo'n vreemde gedachte. Waarom zou je een proefabonnement nemen zonder de intentie te hebben een normaal abo te nemen als je geen klachten hebt? En als je wel klachten hebt dan moet je daar iets mee doen.
friander schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:09:
Ik ben net 40 geworden ;) en inderdaad, die 95 euro ben ik kwijt. Op zich vind ik dat niet eens zo heel erg, ik heb toch een abonnement op een newsserver nodig. Maar ik had graag op een wat klantvriendelijkere manier een overeenkomst aangegaan. Dit abonnement is ook nog eens een keer gelimiteerd tot 25 Gb per maand en daarna kun je bijkopen......
Delen met een ander kan ook niet en de snelheid blijft achter bij die van bijv. Yabnews.

Maar goed, het is mijn eigen schuld, ik ben vrij makkelijk. Wat me eigenlijk nog meer stoort is dat paypal mij niet de mogelijkheid biedt deze betaling te storneren, iets dat bij een bank wel zou hebben gekund....

[...]
Die dingen wist je toch voor je het proefabonnement nam? Ik snap niet waarom je niet gewoon Yabse hebt genomen na de proefperiode daar.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 03-02-2010 13:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Foamy schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:07:
offtopic:
En dat is dan ook de reden dat ik nooit gebruik heb gemaakt van PayPal
Paypal heeft wel degelijk de mogelijkheid, maar enkel als het dus een onterechte afschrijving is. Een bank haalt het moeiteloos terug (incasso that is), maar legt verder de vervolgproblemen bij jou neer. Paypal is er niet enkel voor kopers, maar ook verkopers.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
friander schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:09:
Dit abonnement is ook nog eens een keer gelimiteerd tot 25 Gb per maand en daarna kun je bijkopen......
[...]
Dan is 95 euro wel een naaistreek inderdaad. 25GB per maand daar neem je geen payserver voor, 1 bluraytje en je zit er doorheen. Je kan er denk ik weinig aan doen, maar netjes is het zeker niet! Ik zou hem in ieder geval alvast opzeggen voordat je dat straks nog vergeet.

Je kan ze eventueel nog proberen terug te pakken en vragen waarom ze hem niet stopgezet hebben nadat je op tijd hebt opgezegd. Onder het mom van "opzegbrief of e-mail zoekgeraakt".

[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 03-02-2010 17:11 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Het meeste geld word verdiend aan domme mensen; dat bedoel ik niet ontzettend lullig maar het is natuurlijk wel dom om niet de voorwaarden te lezen waar je mee akkoord gaat.

Verwijderd

Mental schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:11:
Het meeste geld word verdiend aan domme mensen; dat bedoel ik niet ontzettend lullig maar het is natuurlijk wel dom om niet de voorwaarden te lezen waar je mee akkoord gaat.
mooier kan ik het niet verwoorden, hulde!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:15:
[...]

mooier kan ik het niet verwoorden, hulde!
offtopic: wat een ontzettend ranzige nickname btw

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 14:38
ik vul gewoon geen CC paypal of andere contact gegevens dingen in bij proefperiodes, moet dat wel dan zoek ik een alternatief. Je zou een mail kunnen sturen, maar je hebt het in principe zelf verkeerd gedaan door niet te lezen (niet dat iemand het leest)

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:55

-d-

Hoewel het redelijk misleidend, is staat het wel degelijk op de pagina zodra je aangeeft hoe je wilt betalen:
"If it's a free trial, why do you need my credit card?"

It says "Free registration", why do I have to enter bank / credit card information?" Our free trial offers you the possibility to let yourself be convinced by our service. If you should not enjoy UseNeXT for any reason, you can easily end your membership within the trial period by simply clicking on "Cancellation" in your member area.

If you decide to keep on using our service when the free trial period has ended, you can do so without any interruption whatsoever. To offer you this kind of service, your payment information has to be provided, even for the free trail. Of course, your bank account / credit card will only be charged if you decide to stay a UseNeXT customer after the free trial is over.
En dan in de voorwaarden daaronder:
Unless I cancel within the test period, or upgrade to a different subscription package, I agree to join for only $11.07*/6.68 (7.95 Euro in EU-Countries) Euro per month - for a period of 12 months (80.13 Euro per year in non-EU-countries/95.35 Euro incl. VAT in the EU – billed in advance) and get access to 25 Gigabytes download volume for each month.
Het is slecht dat ze dit pas aangeven als op de 2e pagina bij het aanmelden, maar het staat wel duidelijk genoeg aangegeven imho.

• friander
Het is ook niet zo dat ik de geldigheid van de verlenging in twijfel trek. Juridisch zal het allemaal best kloppen. Maar waarom meteen 1 jaar en niet 1 maand? En waarom dit niet duidelijk aangeven? Juist , omdat het de bedoeling is "domme" mensen erin te luizen. Meestal haak ik af als bij een trial credit card gegevens worden gevraagd. Maar deze keer was ik overenthousiast over de mogelijkheden van het downloaden via nieuwsgroepen. Domme pech. Maar ja ik kan ten minste 2 a 3 HD films per maand downloaden voor 8 euro per maand :(
Pagina: 1