Toon posts:

Actieve subwoofer (HK) aansluiten via speaksnoer(zwart/rood)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,
Wij hebben speakersnoeren tijdens de bouw van onze woning in de vloer laten leggen.
Nu wil ik echter een Harman Kardon set kopen maar kom tot de ontdekking dat ik geen subwoover kabel in de vloer hebt.
Is er een manier om de subwoofer dmv de speakersnoeren zwart/rood aan te sluiten.

Alvast bedankt voor de tips.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
Als de receiver en de sub een tulp-aansluiting hebben is het gewoon mogelijk om aan beide kanten van het speakersnoer een tulpstekkertje te solderen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Bedankt voor je reactie , maar de subwoover en receiver heeft een enkele tulpaansluiting en niet een dubbele.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 21:56
Omdat speakersnoer gemaakt is voor signaal met wat meer vermogen, zijn deze doorgaans niet afgeschermd. Als je een signaal van laag vermogen er overheen gaat sturen (wat uit de subwoofer-uitgang van je versterker komt) zal je al snel last krijgen van een slecht signaal. Ik weet niet of dit een analoog of digitaal signaal is, maar in beide gevallen verwacht ik dat het signaal niet goed bij de subwoofer zal aankomen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Is het niet mogelijk om maar 1 draad zwart bijvoorbeeld als subwoofer kabel te gebruiken ?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:49:
Hoi,
Is het niet mogelijk om maar 1 draad zwart bijvoorbeeld als subwoofer kabel te gebruiken ?
Ja, dat kun je gewoon doen.
En omdat je draad in je vloer ligt, zal het kwa afscherming ook wel goed zijn denk ik zo.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
Nee want een speakerdraad (alleen de zwarte dan) heeft maar één ader. En met maar één ader kan je geen signalen versturen. Een tulpkabel heeft 2 aders, dus je moet beide speakersnoeren gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
hoi en als ik op beide speakersnoeren een tulp opzet en dan een Y connector erop zet, zal dat werken ?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:41
Het kan werken, maar je hoeft ook alleen maar één van de twee kanalen op de subwoofer aan te sluiten, de sub pikt dan het laag er wel uit. Aan beide kanten 1 tulpstekker is genoeg. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-02-2010 11:01 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Bedankt maar moet ik nu beide speakersnoeren gebruiken of 1 , aangezien hierboven ook werd aangegeven dat het dan maar 1 ader heeft.
Ik heb er de balle verstand van dus licht in de duisternis is welkom.

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
De bestaande bekabeling gebruiken zal niet gaan. Je zult een iriterende ruis/ brom horen omdat deze kabel niet afgeschermd is. Is het niet mogelijk de bestaande bekabeling als 'trekdraad' voor een Cinch/tulp kabel?

Verwijderd

Topicstarter
dan word het dus denk ik een set zoeken met passieve subwoover en waar je losse speakerkabels op kan aansluiten , iemand suggesties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:30:
dan word het dus denk ik een set zoeken met passieve subwoover en waar je losse speakerkabels op kan aansluiten , iemand suggesties
Nee...
Want op GoT werkt het niet zo: Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Dus niet alleen vragen welke subwoofer er zou kunnen voldoen.

Welke subwoofers heb je zelf al gevonden die voldoen aan de eisen, waarom heeft de ene subwoofer je voorkeur boven de andere en meer van die vragen. Met behulp daarvan kan je naar een shortlist werken die de keuze uiteindelijk een stuk makkelijker maakt.

Zie ook het beleid/guidelines van dit subforum: AUD beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:30:
Dat hoeft helemaal niet: Gewoon bij het onderdelen huis 2 losse tulpstekkers halen, aan beide zijden vastmaken. Zwart voor de buitenrand, rode draad op de middenpin en dan gewoon uitproberen. Niet gelijk laten wegbonjouren, proberen kost je hooguit 2 euro voor de 2 stekkertjes.

Als je pech hebt, heb je een brom / ruis, als je gelukt hebt werkt het gewoon goed.

Mocht het teveel ruis geven: Koop dan een mono tulpkabel en trek die zoals Antonv9 zegt met behulp van de bestaande kabel onder de vloer door. Mocht het niet passen i.v.m de stekkertjes, haal er dan eentje vanaf, en monteer na het trekken eentje van de vorige optie eraan.

Mocht dat niet kunnen dan kan altijd nog een passieve subwoofer aanschaffen.

[ Voor 22% gewijzigd door lredev op 03-02-2010 14:10 ]

Pagina: 1