Ati HD 5850 dood bij aankomst?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn HD 5850 mogen ontvangen, maar na het inbouwen startte mijn pc niet meer op.
Vóór het vervangen van de oude kaart (een Nvidia 8800GT) had ik netjes de drivers verwijderd.
Maargoed, ik krijg na het opstarten eerst de normale opstartgeluidjes (de fans die gaan draaien, de harddisks die aanslaan, en een piepje), maar na een paar seconden gaat het moederbord piepen. 2x snel en dan 8 piepjes. Volgens google betekent dat dat de POST niet gelukt is en er geen display adapter is.

De hardware:
CPU: Intel E4600
MB: Abit IL9-PRO
GPU: ASUS HD 5850
PSU: 610 watt voeding, met 49A beschikbaar op 12V (één 6-pins connector aanwezig, dus gecombineerd met de verloopstekker die in de doos zat)

Ik heb geen ander systeem om te kijken of het hardware incompatibiliteit is, maar wellicht dat de pc-boer om de hoek morgen zo vriendelijk is dat ik de kaart even in één van zijn systemen mag plaatsen.

Het was sowieso al de bedoeling om de CPU, moederbord en geheugen te upgraden, maar dat is pas na de volgende payday, en vóór die tijd wil ik wel zeker weten of de kaart echt dood is of dat ik wat over het hoofd heb gezien

Kan iemand misschien wat licht schijnen op deze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Welk merk voeding heb je?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik zo uit het blote hoofd even niet meer, enkel dat hij een 80+ efficiency heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:10
Stop je oude 8800GT terug. Heb je dan wel een boot lijkt het me vrij simpel. Die voeding is ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik nog vergeten te vermelden:
Ik heb bij wijze van probleemopsporing alle onnodige hardware unplugged: (2 harddisks en de DVD drive), er is verder geen enkel PCI slot bezet.

Ook heb ik de 8800GT teruggeplaatst, waarna het systeem gewoon weer opstart (wel in zeer lage resolutie en kleuren, omdat de drivers verwijderd waren voor de vervanging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
Lijkt mij idd een DOA, lekker terugsturen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shit, dat wordt weer achteraansluiten in de rij waarschijnlijk...

Erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:11

Nikeo

Jawelles

en ook de bios al gereset? dat hielp nl toen ik er een 3870 inzette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (met de 8800GT) tijdens het opstarten in de bios de optimal settings (factory default) teruggezet.
Of bedoel je een hardwarematige reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Je mobo is al vrij oud.Kan zijn dat ie een bios update nodig heeft, maar probeer de kaart eens te testen bij je lokale pc-boer.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:19:
Je mobo is al vrij oud.Kan zijn dat ie een bios update nodig heeft, maar probeer de kaart eens te testen bij je lokale pc-boer.
Kan inderdaad goed, ik heb ook al wel even gauw gekeken naar de site van Abit, maar voor zover ik kon zien moet ik een floppy maken. Wie heeft er tegenwoordig nog een FDD? Ik niet...
Is het mogelijk vanuit windows een BIOS update te doen?

Ik ga sowieso morgen even naar de pc-boer, om er zeker van te zijn dat het niet aan mijn (verouderde) hardware ligt Mocht dat wel het geval zijn dan is het een kwestie van iets eerder de core i5 upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet stiekem vergeten PCIe powerstekker aan te sluiten?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:14

Quad

Doof

Is je moederbord wel compatible met ATI kaarten?
Zoals al eerder aangegeven, probeer het in een andere pc, en als hij ook niet werkt, DOA.

Succes!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Quad schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:08:
Zoals al eerder aangegeven, probeer het in een andere pc, en als hij ook niet werkt, DOA.

Succes!
Waarom zou hij niet compatible moeten zijn met ATI kaarten?
Kan me wel voorstellen dat hij niet PCIE2.0 ondersteund, maar dat zou niet uit mogen maken.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:03:
Niet stiekem vergeten PCIe powerstekker aan te sluiten?
"één 6-pins connector aanwezig, dus gecombineerd met de verloopstekker die in de doos zat"
Nee, het is geen gevalletje van: óf je stopt de stekker dr in...
Ik heb ook verschillende configuraties van de stekkers geprobeerd. Verloopstekkertje in de onderste/bovenste 6-pins aansluiting van de kaart, verloopstekkertje op verschillende 12V draadjes (waaronder een eigen 12V lijn, waar geen andere hardware aan hing.)
Met twee tegelijk zelfs :P

Zal ik er ook maar meteen even bij vertellen dat de stekker van de monitor er ook in zat? De serieuze antwoorden hebben we al gehad lijkt wel...

To the PC Shop Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws en slecht nieuws.

Ben bij de PC-boer geweest met de 5850 die bij mij geen sjoege gaf en het moederbord liet piepen dat er een probleem was met de grafische adapter.
De kaart werkt gewoon, dus hij hoeft niet RMA en ik hoef niet achteraan in de rij.

Slechte nieuws is dat ik wat eerder de opgrade naar Core i5 ga maken :P. Nieuw moederbord, CPU en geheugen. Nu maar hopen dat er verder geen rekeningen komen deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Moshe85 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Waarom zou hij niet compatible moeten zijn met ATI kaarten?
Kan me wel voorstellen dat hij niet PCIE2.0 ondersteund, maar dat zou niet uit mogen maken.
als er 1.0 pcie sloten op zn mb zitten gaat het zelden werken met een 2.0 kaart
1.1 pcie gaat wel met een 2.0 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Goofy1978 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:37:
[...]

als er 1.0 pcie sloten op zn mb zitten gaat het zelden werken met een 2.0 kaart
1.1 pcie gaat wel met een 2.0 kaart.
Gaat bijna altijd wel werken, alleen sommige combinaties van gpu's en v1.x chipsets niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 04-02-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Correct me if I'm wrong, maar de 8800GT is ook pci-e 2.0
En die heeft altijd als een zonnetje gedraaid.
Pagina: 1