[2003] PHP& MySQL versie afwijkend geeft warning*

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een server ingericht met Apache, PHP en MySQL. Nu krijg ik echter de volgende melding in phpMyAdmin:
Uw PHP MySQL bibliotheek versie 5.0.51a verschilt van uw MySQL-server versie 5.1.41. Dit kan onvoorspelbaar gedrag veroorzaken.
Ik heb de nieuwste versie van alle pakketten genomen. Nu vraag ik me af wat verstandig is om te doen. De server gaat in productie om een intranet site te hosten.

Is het handig om MySQL te downgraden naar een versie die compatible is, PHP te downgraden om OF om het zo te laten?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:31

qless

...vraag maar...

ViNyL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:34:
Ik heb een server ingericht met Apache, PHP en MySQL. Nu krijg ik echter de volgende melding in phpMyAdmin:

[...]

Ik heb de nieuwste versie van alle pakketten genomen. Nu vraag ik me af wat verstandig is om te doen. De server gaat in productie om een intranet site te hosten.

Is het handig om MySQL te downgraden naar een versie die compatible is, PHP te downgraden om OF om het zo te laten?
Ik zou php updaten zodat ie mysql 5.1 gebruikt, maar het is maar een waarschuwing, grote kans dat je er nooit wat van merkt

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk heb je ergens in de PHP directory een libmysql.dll of iets dergelijks die verschilt van je normale libmysql.dll ergens anders, die DLL overschrijven met jouw server versie zou het theoretisch al kunnen repareren, maar dat doe je uiteraard pas na een goede backup en dergelijke.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De libmysql.dll hernoemen en plaatsen in de PHP ext map werkt helaas niet. Ondanks het feit dat de omvang het zelfde is (45kb) kan de extensie niet geladen worden.
Ik zou php updaten zodat ie mysql 5.1 gebruikt, maar het is maar een waarschuwing, grote kans dat je er nooit wat van merkt
Het is inderdaad maar een waarschuwing. Er gaan ook externen verbinding maken met het apparaat en ik wil de melding dan toch wel weg hebben.