Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Ondanks heb ik een Asus Xonar Essence STX geluidskaart gekocht, (zie ook mijn review), nu heb ik alleen gisteren en vandaag gehad dat de hoofdtelefoon output ineens een enorm hard piepgeluid gaf. De audio die op dat moment afspeelde werd ook extreem versterkt weergegeven. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik dacht dat mijn koptelefoon zou exploderen, maar dat gebeurde gelukkig niet (en het is een goedkope koptelefoon gelukkig).

Na de computer te herstarten werkt alles weer goed, maar het is nu al twee keer gebeurd en het lijkt me een gevalletje RMA, of zie ik nog iets over het hoofd?

Ik heb op Google gezocht op "Xonar Essence STX squeeking" maar ik kan niets vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Devil777 op 03-02-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snij_Bone
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-08 18:30
Ik heb deze geluidskaart zo'n 9 maanden geleden gekocht. Sinds kort heb ik exact hetzelfde probleem. Plotseling geeft de kaart een loeiharde pieptoon en het maakt niet uit of het geluid via de hoofdtelefoon of de speakers wordt weergegeven.
Ik hoef dan alleen in het Audio Center even te switchen van 2 naar 4 kanalen om de pieptoon te stoppen.
Ik vermoed dat het aan de drivers ligt (gebruik Windows7 X64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Ah, dat is mooi om te weten. Natuurlijk is het wel erg storend maar als het geen hardwareprobleem is hoef ik hem niet terug te sturen.

Zou dit trouwens erg schadelijk zijn voor de hoofdtelefoon?

[ Voor 19% gewijzigd door Devil777 op 10-02-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Je zou hier een beetje van kunnen schrikken, maar er zijn redelijk wat mensen die allerlie problemen ondervinden met Asus geluidskaarten.

Persoonlijk kon ik bijvoorbeeld dankzij de crappy drivers voor mijn Xonar DX geen game spelen zonder afentoe een soundloop te krijgen.
Voor mij bleek de oplossing om de drivers te installeren van de AuzenTech HDA X-Purity 7.1 Platinum (aangedragen door iemand op het Asus forum). Deze kaart en mijn DX gebruikte dezelfde chip dus dat is geen probleem en de drivers van Auzentech zijn nu eenmaal beter.

Een oplettende tweaker verwittigde mij hiervan bij mijn review van de Xonar DX...

Als je dit ook doet, let er dan even op dat je een Auzentech driver kiest met dezelfde chip (bijvoorbeeld de Auzentech Essence), de chip is immers hetgeen wat aangestuurd moet worden (C-Media CMI8788).

Ohja je verliest EAX "emulatie"maar om maar even realistisch te blijven, dat geeft Asus toch niet echt...

Mijn DX is niet de enige waarop dit van toepassing is:

Voor de D2X:
http://vip.asus.com/forum...74&page=1&SLanguage=en-us

zal nog even verder zoeken naar een topic bij asus support over de essence drivers

[ Voor 19% gewijzigd door Okki5 op 10-02-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Move van OH naar AUD :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.